nafsig
min lillkille är otroligt nafsig av sig. har sagt till mina vänner och sambo att om de ska ge honom ngt gott så får de absolut inte ge från handen utan de ska ge från marken eller krubban.
det kan komma ett nafs när jag ska ta ut honom från boxen. ett blixtsnabbt bett. men han biter aldrig tag utan det är bara läpparna som kommer flygandes.
jag brukar snärta till honom med fingrarna på läpparna (fingerflick), men jag är rädd att han blir rädd om huvudet.
vad kan man mer göra? ska ringa veterinären så han ska kastreras, men det mååste finnas andra bra tips?

Hur gammal är han , är ju inget ovanligt att hingstar kommer i en nafsperiod om man säger så

han är ett år, vet inte hur mkt han varit hanterad innan jag fick honom. har haft honom en vecka nu.

Mitt tips är kastrera, det finns inget annat som hjälper så bra. Min hingst måste bara lite, även om han vet att det är förbjudet att nafsa, så kan ju matte få lite pricka på armen i alla fall. Nu brukar han få bära ett spö i munnen när jag leder honom då kan han inte nafsa