Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1747 ggr
hippoteket
4

Påskutställning i Sydost

Det är ännu ett tag kvar, men det börjar bli dags att fundera på anmälan om man vill vara med på Sydosts Påskutställning, där Ronny Johnsson dömer.

Det har blivit lite konstigt, då det står olika platser på olika ställen.  Så här är det: Utställningen ska vara på Eriksmåla Ridklubb, som har postort Broakulla, vilket ligger typ mellan Emmaboda och Eriksmåla. Eriksmåla ligger där Rv 25 och Rv 28 korsar varandra.

Småprop hittar man på www.shetlandsydost.se

VÄLKOMNA!!

Annette
2

Anmälningstiden utgår 7 mars står det i småproppen. 

Klockan har ställts om till sommartid när det är dags för utställning vilket innebär en ljusare hemresa ;)

hippoteket
1

Trots påminnelser har SSS webmaster inte lagt ut den här utställningen på SSS hemsida (propen har varit godkänd sen i november). Mycket tråkigt, tycker vi!

Ni får gärna hjälpa till att påminna era vänner om den här utställningen!

Annette
4

SSS hemsida är fortfarande en katastrof!

Styrelsen lovar gång på gång att hemsidan skall vara förstahandsinformation och Facebook ett komplement men det löftet hålls aldrig.

För att ta ett exempel: Var på SSS hemsida hittar man de senaste SUCH-ponnyerna? Tre BRUCH-ponnyer hittas i webstamboken. Enligt min Facebookanvändande vän publicerades SUCH- och SuperSUCH-ponnyerna på Fecebook redan i januari.

Hur svårt kan det vara att skicka ett meddelande till hemsidesansvarig att lägga ut detta på SSS hemsida? Denne kan ju rimligtvis inte själv gissa sig till innehåll. Kunskapen att skriva på Facebook finns ju uppenbarligen så kunskapen att skicka mail borde väl också finnas.

Om mitt inlägg uppfattas som surt och grinigt så stämmer det. Jag är ofta sur och grinig på SSS bristande information på hemsidan. Finns bara två vägar: Använd den eller lägg ner den helt. 

#2. Hoppas ni ändå får ihop anmälda så utställningen kan bli av. Jag är sugen på att anmäla men har väldigt långt så jag skall ta en funderare till. Min enda anmälan gör väl dock vare sig till eller från.

Kris_J
2

Det är verkligen synd att SSS hemsida är så dålig informationsmässigt.

(Angående vad som beslutats på årsmöte tex informationsflöde  och som inte efterlevs, det är bla revisorerna uppgift att påtala för styrelsen att detta inte skötts. Mig veterligen har de inte påtalat dessa brister.)

#2 Hoppas inte er utställning blir lidande.

Veritas odium paretFörvånad

PP
3

Vad det gäller hemsidan, är min övertygelse att den behöver skötas av en person som har den som högsta prioritet. Har flera gånger försökt framföra detta, inte minst på senaste årsmötet. Men det verkar som om varken styrelse eller medlemmar ser sambandet mellan att denna kompetens saknas inom styrelsen och bristen på information via hemsidan.

hippoteket
1

Det visade sig att mina mejl hade hamnat i skräppostmappen hos webmaster. Hoppas hon lärt sig nu att även kolla där ibland….

hippoteket
0

I vilket fall som helst är det ju väldigt olyckligt att vår utställning inte funnits med där, för dem som använt uppställningen där för sin årsplanering. St som inte syns finns ju inte…

Annette
0

#7 Hur ser det ut med anmälningar i dagsläget?

hippoteket
1

Klent, för att vara ärlig. Men jag har inte tömt brevlådan idag. Är i stan och vi har "Kvällsposten" hemma…

kruger
0

När det är tid för Sydost utställning så är äntligen våren på väg så passa på att komma ut med era shetland nu så utställningen blir av  :)

hippoteket
0

Det saknas fortfarande ponnyer för att utställningen ska bli av.
Vi kommer summera antalet anmälda på tisdag kväll - så att eventuella snigelbrev som postas på måndag räknas in.

Vi kommer däremot inte förlänga anmälningstiden (den är ju sent satt ändå…), utan de som vill vara med får anmäla NU.

VÄLKOMNA till oss i Broakulla!

hippoteket
3

Vi är i hamn! Utställningen blir av!
Vi kommer acceptera de anmälningar som kommer idag också, både via e-post och de som postades igår.

VÄLKOMNA!

hippoteket
0

Det finns fortfarande några klasser kvar att sponsra, om någon är sugen på det!
Det kostar 100 kr/klass. Kontakta mig via utstallning@shetlandsydost.se vid intresse. Katalogen färdigställs i helgen, så det brinner lite i knutarna…

De anmälda ponnyerna går att se i webstamboken, kataloger kommer till deltagarna i början av nästa vecka.

VÄLKOMNA till Småland!