Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 26-efterlysningar
Läst 418 ggr
Boel
0

söker ponnyn med stort p

Jag hoppas att jag fick inlägget på rätt ställe.

Jag undrar om det är någon här som känner till vart ponnyn Winnie har tagit vägen. Hon är född 1991,sto, brun inga tecken, ca 95-100cm i mankhöjd. EJ stamboksförd. F: Karino RS 145, U: Trollet om jag minns rätt.

Jag önskar komma i kontakt med den nuvarande ägaren för att höra om jag får köpa henne. När jag höll på med henne hade hon ett rykte om sig att vara elak. Inget jag såg. Hon är inkörd och inriden. Om ryktena stämmer så byttes hon mot en båt med hennes dåvarande ägare. För ca 2-3 år sedan. Hon stod på Näs gård i Åkersberga.

Det var min ögonsten då hon kom till mig i hagen när jag visslade, jag kunde ställa henne lös på stallgården och hon stod kvar, i stallet när hon stod lös rörde hon inte höbalarna utan gick hon iväg, så var det in i sadelkammaren Glad och kollade vad jag gjorde. Hon var underbar framför vagnen, att tömköra och fantastisk hoppare.  Jag tränade även lite NHS. Jag kan inte släppa tankarna på vart hon har tagit vägen. Jag önskar att ägaren hade ringt för att fråga mig om jag var intresserad.