god morgon 22/10
god morgon alla
6 grader varmt ute. Bäcksvart är de så ja vet inte vad de är för väder. Ska strax bege mig till jobbet. Sen blir de hem och köra Rosa sen så är de födelsedagskalas i kväll. Brorsans sambo har fyllt år.
ha en bra dag alla

Godmorgon och hejsandetvarlängesen.
Har just fått tillbaka datorn hemma så nu äntligen kan jag vara ute o kika på iFokus igen.
Idag väntar bilverkstaden på min bil, sedan ska jag efter jobbet ta ut barn och mkt lurvig ponny på en tur i skogen om vädret fortfarande är fint då.
Och så ska jag prata med Gubben Grannen som äger vår lånade travare att han måste köpa hem hö till sina hästar. Jag vill inte ha en travare hemma längre som är känslig för kyla och väder men jag vill inte heller lämna tillbaka honom till ett ställe där han ihop med två andra varmblod får gå på "bete" i en liten rasthage utan extrautfodring, eftersom han anser att dessa hästar klarar sig bra ett tag till på rötter och sly. (grr)
Då har han det bättre hos mig under bar himmel, med täcken efter väder och en grovfodergiva som redan nu är uppe i över 12kg/dag, i en stor BETEShage. Han får gärna köpa billigt foder av en annan granne, men han vill inte ha det eftersom det var "för grovt" för hans hästar…(?)
mvh Sanna
Godmorgon!
Har precis kommit in från stallet. Fodrat och mockat, skall strax iväg till skolan…. Dagarna bara går eller rättare sagt flyr ifrån mig. Jag har häcken full, skönt att man kan kolla in här lite då och då. Skall iväg till Uppsala på eftermiddagen, tänkte dra in på IKEA en snabbis när jag är ner… Det är ju bara för kul att komma från denna byhåla, önskar att man kunde flytta neröver. Har kollat in en gård 3 mil i från Uppsala och det vore ju drömmen. Men vi får nöja oss med lägenheten i svartbäcken, den är inte fy skam heller:).
Hästarna har det bra, ev. ska jag skicka iväg Camaro till en toppryttare i Kungsbacka på inridning. Det är han värd grabben, sen gäller det att finna en ryttare som kan rida honom. Han är helt underbar. Att han är hingst är det minsta problemet, han märks inte av fast det är brudar bredvid.
Här lyser solen med sin frånvaro men 9 plussgrader har vi i allafall! Ha en bra dag!!

god morgon!
En hård dag är för en viss lollo. lära sig sela på och av. kratsa hovarna ordenkligt. De e ju jätte läskigt :P..Sen köra Effi. Ringa ett samtal :S pyssla lite med dom övriga hästarna. städa inne i foderkammaren oxå. fixa lite sådär.

God morgon!
Skulle precis skynda iväg till föreläsningen men fick för mig att titta på schemat på internet. De hade ändrat det för ngn dag sedan så vi börjar inte riktigt än. Tur det var på det hållet så de inte hade lyckats ändra så vi skulle börja tidigare och tur att jag upptäckte det innan jag stressat dit.
Har en väldig massa skolarbete som ligger och väntar på mig så det är bara att sätta igång med det nu. Fick liksom inte gjort så mycket som jag skulle igår då jag var lite trött efter lördagens älgmiddag.
God eftermiddag! Här är man hemma från jobbet, har bihålsinflammation, inte kul! Har egentligen masssor o göra m pållar o tvätt m.m. men är glad att man bara kan sitta upp för tillfället..har en fruktansvärd huvudvärk.
Egentligen behöver jag ta hem hö, köpa foder så man har det hemma när det väl behövs…samt träna både Kefir oLudde inför jakten men orkar absolut inget..ska bara kurera mig så jag blir riktigt frisk o KAN rida jakten i november…Ha en bra dag alla!

Go´kväll!
Mina ben är trötta, jag har kört minst 10 skottkärror med lerkocklor. Plus alla löv förstås. De tar aldrig slut.
I kväll var det hästpyssel, alla går fortfarande ute dygnet runt. Men jag tog in två och grejade lite med dom.
Huga, vad tidigt det blir mörkt nu. På söndag slutar sommartid, så då mörknar det ännu tidigare.

God kväll! Har precis varit ute fixat på gården. Underbart väder! Kallt, ruggigt och mysigt! Har varit på promenad med syrrans avelssto och hennes halvblodsföl. Såg att halvblodsungen har bitit av Nigerias, min 1årings nosrem på grimman. Andra gången han har gjort det på några dagar, hemska föl! Men han är ju så söt