Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 539 ggr
PP
0

Körklasserna på ESG

I propositionen står det under körklasser "galopp är ej tillåtet". Gäller detta även i precisionen..?

kacka
0

öh… Jag kan ju förstå det i dressyr, men i precision och maraton brukar man väl få galoppera??? Jag kan inte svara på vad som gäller på ESG…

nallebjörn
0

jag kan ju tänka mej att det endast är på dressyren men ring och kolla med den som är köransvarig så man inte tränar fel.

Lulan
0

Enligt Kör TR så får man galoppera i precisionen - men som de ovanför redan skrivit, reglerna för ESG kanske säger annorlunda? i dressyren borde det ju inte vara tillåtet med galopp om inte dressyrprogramet tillåter det..

vet ni vad det är för krav på vagnar och selar under ESG, får folk komma med vad dom vill. eller är det draglinor och svängel som gäller enligt TR? *hoppas på det*

Hanna-D
0

Galopp var väl tillåtet i precisionen, sa man inte på årsmötet att det stod fel i propositionerna tidigare?

paparatzi
0

#4 det tycks jag med känna igen…

PP
0

Fattar inte att den här tråden "vaknat till liv" igen… Förvånad

När jag letade efter den för att uppdatera med infon vi fick på årsmötet så var den spårlöst försvunnen nämligen.

Hanna och Carola har rätt - galopp är tillåten i precisionen.

Vad det gäller utrustning, står det väl inget om det i propositionerna, så jag antar att man kan komma med "vad som helst".