Hur känner Ni inför detta?

Det är dubbla känslor. Regn och slask gillar inte jag heller. Inte isgata eller över 10 minus heller.
Det positiva är att jag kommer att vara ledig mycket i vinter
.
Vi har löneformulär på mitt jobb, vilket innebär att man jobbar mer vår, sommar, höst. Så alla timmar jag har inarbetat tar jag ut i vinter.

Älskar snö!!! Vi kör alltid på terrängbanan med hästarna och siktar på snödrivorna! Hästarna sätter svansen i vädret och plumsar med höga benlyft i snön! Vagnen kasar och sladdar lite och…….ja det är så roligt!!!!!!!

amen nu får ni ju ge er
Usch vill ju ha värme ju. Nä jag tycker inte om kyla och snö
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Gegga o blötsnö är inte så kul, men "riktig" vinter är skoj ! Vi tolkar med hästarna, har också byggt en snöplog som shettisarna kan dra, roligare än att skotta själv !

Personligen väntar jag på Tussilagon i dikes kanterna.
Men måste ju inse fakta så i helgen åkte snökäpparna i backen. 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Älskar såna vintrar som bild i inlägg #0 men tyvärr brukar det ju inte se ut sådär där vi bor…mer slabb o regn o snöblask…
Härlig bild!

Det enda jag tycker är bra med snö och kyla är att man kan dra hem ved - med kälke eller lunnsax - att hästarna är rena och torra - de stortrivs, och bakterier och ohyra dör i kylan. Annars är vintern mest frusna tår och fingrar, kängor och vantar till trots!
För till ett år sen hade jag en shettisvalack som sällskap till min russhingst, de var jämnåriga och busade friskt. För ett år sen bytte jag och en annan tjej ponnyer med varandra och Qvanting kom hit.
En bild på Vävslas Gyllene Kvicken när han i kylan tuggar på morot som halkade iväg för honom. Men han kom på råd: hålla fast den med hoven!
Shettisar är smarta!

#5 var kan man få tag i en snoplog till shettis nånstans?
#0: Nä, fy så hemskt! Men snart vänder det - om lite drygt två månader är det ju nyårsafton…sen så går vi mot våren igen! =)
jag vill ha somar och värme… Hatar vintern. men vintern e rätt härlig om solen står på och en snögalopp e härlig
Om det nödvändigtvis ska behöva bli vinter så ska det vara VINTER. D.v.s jag föredrar snö före regn och slask.
Jag fryser mer i södra Sverige på vintern än vad jag gör i norrland.