Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 578 ggr
maysod
0

God morgon 24/10

Det har varit en låång natt. Sitter på jobbet och vakar på en Ep. hund. Så fort den stackarn vaknar upp så krampar den. Bara att söva den igen och hoppas att kramperna har gett med sig tills nästa gång . Den vaknar ungefär en gång i timmen. Trist för djuren när det blir så här, bara att hoppas det går över.

Önskar alla en bra dag.

Cattis
0

God morgon!

Kan inte sova, så jag surfar lite. Rätt tråkigt, för det händer ju inte vidare mkt alls den här tiden på dygnet.

Idag skall jag inte göra mycket alls, bara ta det lugnt och strosa runt lite i stallet och kanske ta mig i kragen och stänga bort stona från sommarhagarna. Fast det är ingen brådska iofs… 
Våra hästar gick över till hösilage från hö igår och de blev väldigt glada kan man säga. Det luktar ju så gott med hösilage!
Så snart halmen kommer kan vi bädda deras "iden" också.

Ha en bra dag alla!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Midlingur
0

Godmorgon.

Ska inte göra någonting idag. Tog bort min minishettis i måndags, så jag har absolut ingen lust att göra något hästigt. Eller något annat för den delen.

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

I vanlig ordning så ska jag jobba idag, sen blir det stallet ikväll.

#2. Beklagar att du fick ta bort lillkillen

ElisabethA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Ska till stallet nu och pyssla med Gardenia. Sedan blir det bowling med två min kille och en kompis. Det ska bli jättekul - alla är dåliga förlorare Oskyldig 

Bifogar en bild på en tavla jag fick av min kille i morse (det är han som gjort den!! Original finns på vår hemsida) Lite snett fottad med det får ni ha överseende med Flört

Hoppas alla får en bra dag!

Milla
0

God morgon!
"2 beklagar din förlust.

Idag verkar det bli en bra dag, sonen var på bra humör i morse……undrar just vad han har i tankarna……..

Det verkar bli en sån där solig dag för det är helt vindstilla och inget regn haha.

Nu ska jag faktiskt ta och bädda ner mig en stund till, har sovit dåligt i natt så jag ska ta mig en timme elller kanske fler med kudden.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Marta
0

God morgon från ett kallt Borgstena. Här stundar en hård dag, ensam hemma med lilla hjärtat plus Knoll & Tott.
Vi ska gå ut i stallet senare och försöka pyssla med grabbarna, hämtade hem våra "ung"hingstar häromdagen från kollot på ön. De har visst haft riktigt lajbans i år, en av dem har simmat mellan öarna hej vilt.

[Anna-N]
0

God morgon!

Solen är på väg upp här i Dalarna! Trodde natten skulle bli kall men det slog om och var ett par tre plusgrader i morse. Men fy, vilka mörka mornar det är…..

Idag ska vi ta hem halm. Det går åt en hel del, men nu fylls förrådet på för nästan hela vintern. Känns skönt att ha när kylan kommer.

Ha en bra dag! Glad

Anette
0

God Morgon!

Burrr…här är -6 grader idag men frostigt vackert och förhoppningsvis värmer solen upp en smula under dagen.

Igår flyttades alla pållarna till sina vinterhagar och det blev lite spralligt ett tag…=O) Quattro såg ut att trivas bra med hingstarna och det vart fullt bus hos dom ett bra tag Glad

#2 Skickar varma tankar till dig…

Ha en bra dag alla!

susanne-s
0

#2 Tänker på dig.
#4 Vilken fin bild!! Hälsa och beröm. Jättefin tycker jag. är det din son? hur gammal är han?

Här i Tärnsjö är det ngr plusgrader men det måste varit kallt inatt för jag fick skrapa bilen när jag körde barnen till skolan.
Själv känner jag mig lite mör efter gårdagens operation, men jag fick sova iaf och det är jag glad för.
Idag händer inte så mkt. ska försöka hålla mig i stillhet.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

AnnaLundin
0

#0 Usch, jag blir så illa till mods när jag läser om ep-hunden, visste inte att det kunde bli SÅ illa… Har en katt (exotic, 3½ år) som har ep, men väldigt lindrigt än så länge. Hon kommer få somna för gott om det blir sådär illa.

Här blir det bara en vanlig onsdag hoppas jag. Alla vardagssysslor ska hinnas med och sonen ska gå på simmis. Livet som "lyxhustru" är inte så lyxigt som man skulle kunna tro…

Malungstjej
0

Här i malung är det grått & trist samt lite kalla vindar med andra ord en dag att göra lite nytta inomhus, men först ska jag & hunden gå en morgonpromenad i skogen..

Önskar er alla en skön onsdag

Kraka
0

#4 Vilken duktig tecknareGlad

RebeckaSvensson
0

God middag!

Dagen började inte så lysande då kedjan på cykeln hoppade av och vajern till växlarna likaså och slets sönder. Trött på cykeln som bara ska bråka med mig för tillfället. Fick springa till skolan för att hinna i tid, och bara det kunde ju få mig på mindre bra humör.. Har iaf hållt mitt seminarie om resistensförädling mot betcystnematoden så en sak är avklarad. Har varit lite mycket tråkigheter med dödsfall den senaste tiden så just för tillfället ligger jag väldigt mkt bak med skolarbetet. Har "bara" hemtenta, nycklingstenta och ett antal fallstudier kvar på kursen och bara fallstudierna tar två hela dagar att göra. Har mao fullt upp de närmsta dagarna och jag måste verkligen ta tag i det nu. Innan jag ska sätta igång med det ska jag dock i till stan och försöka hitta present till min kusin.

#4 Vilken fin bild!
#2 Beklagar förlusten.

Lauth
0

God dag.

Trött som ett ägg men ändock på plats på jobbet för ytterligar ett pass.
Äckligt tidig morgon då Inca åkte till himmelen idag. Känns som ett dåligt samvete äntligen fått ro..
Sen iväg på hoppträning med halvblodet. Introducerade 3-kombination idag för honom vilket han tyckte var roligt.

Ikväll är det "bara" den andre som ska ridas.. Risken är nog stor att jag somnar i soffan framför Heroes..

#2 Sänder en tanke och en kram.

Midlingur
0

… Som om denna veckan inte kunde bli värre: Stallägarna meddelade idag att de ska flytta så nu måste jag lämna världens bästa stallplats Ledsen