Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1248 ggr
SofiaChristina
0

Fölchampionat på Rockelstad

Södermanlandshästavelsförening ordnar ett fölchampionat för samtliga raser lörd 20/10 kl 10.Domare är Madeleine Beckman.

22 föl är anmälda,varav tre är shetland,dessa är:

Mr Darcy e.Hector af Sörtå u.Thessy

Leciha´s Elize e.Älvåsens Latcho u.Furunäs Filippa

Stor Erik e.Ideal de Gasså u.Sucxé

Annette
0

Lycka till!

Samma dag arrangerar Skaraborga Ponny Avel fölutställning på Hanaskede. Helena Kättström är domare och 8 shetlandsponnyer är anmälda.

SofiaChristina
0

Tack Annette !

Ska bli kul att se alla dessa olika raser.

SofiaChristina
0

Såg att ett föl var av rasen Potevein(kanske fel stavat)är det någon som vet något om den rasen ??Har aldrig hört talas om den.

SofiaChristina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite resultat från Rockelstad,shetland:

1. Mr Darcy 88788=39p
  2. Stor Erik 88788=39p
  3. Leciha´s Elize87788=38p

Championföl på 42p blev ett welshmountain hingstföl,otroligt näpen och fin.

Sänder med en bild på Darcy,som absolut inte ville vara med på bild denna dag.

ThiffannyJ
0

Grattis till 1 platsen =)

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Cattis
0

Grattis Stina!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

#4. Grattis! Jag skall försöka hinna in till stan i veckan, så du kan få ett brev på posten ;)

Ann-Christine
0

Grattis Stina!

RebeckaSvensson
0

Grattis!

Charlotte-J
0

Grattis till fina poäng på den lille ;-))

Amor vincit omnia Kyss

Ellinor Johansson
0

Grattis till BIR föl. Glad

ZABA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Var det MOLSTABERGS CHAPMAN som blev BIS-föl? Han är bara såå läcker!! Önskar jag hade kunnat åka till Rockelstad och titta men eftersom jag firade födelsedag den dagen så fick utställningen stå över (med stor vånda för min del).

Hanna-D
0

#12 Visst var det han som var på Ljusterö i somras? Bara SÅ läcker och han visste om det också! Jättefin liten kille som ska bli spännande att följa.

Grattis i efterskott!

SofiaChristina
0

Tack till Er alla,det värmer ska ni veta.

Tror vinnaren hette Mälby Millie Yard,men är ej helt hundra,Molstabergs Chapman var där också,han var läcker,det håller jag helt med om.

ZABA
0

#13-14. Jovisst var det MÄLBY MILLIE YARD e.samma far som Molstabergs Chapman som blev BIS. Även det en mkt läcker ung herre med rörelser utöver det vanliga. Welsh mountain är bäst!

Hanna-D
0

#15 Jag håller med om allt utom sista meningen men jag håller med om att Chapman var "one of a kind".

VeronicaP
0

#15 *ler* fast jag tycker nog att Welsh sek B är bäst jag ;-) av welsh sorten mer nytta av dem ;-)

Cattis
0

#15 & 17: Jag kanske skall lägga till i skrivreglerna att man inte får häda på denna sajt. Welsh… Bah, shetland är de enda riktiga och bästa hästarna :-P

/Cattis

Annette
0

Ja, shettisar är det som gäller!

Min far sa häromdagen att han tycker det ser riktigt trevligt ut med en flock svarta små ponnyer Glad.

Cattis
0

#19 Din far är en mkt vis man.

/Cattis

Annette
0

#20. Tydligen kommer visheten med åren, för han brukar muttra om hästantalet men inte nu längre. Bara hästarna är tillräckligt små kan man nog ha hur många som helst.

VeronicaP
0

#18 Ha ha fast nog är Welsh den vackrastre rasen ;-) men shettisarna är de härligste ;-)

jojjehanna
0

#15 vilken far är det?

ZABA
0

#18 Vadå häda? Det var ju ren fakta!

#19 Fast det finns ju svarta welsh mountainponnyer också! Jag har två.

#23 Heniarth Yarra-Glen.

jojjehanna
0

#24 tack!