Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 472 ggr
zettan
0

god morgon 25/10

god morgon på er alla shettis vänner1

en dag med nollgradit ute idag. Men de sa på vädret idag att de skulle bli en fin dag idag. Ska strax till jobbet och se om inventeringen blev klar igår eller om vi ska inventera idag också.
  Sen ska ja till stallet. Har fullt upp med pållarna nu. Älskar att vara i stallet speciellt när de är uppehållsväder =)
  Ha en bra dag alla

[Rebecka]
0

God morgon!!!

Ska ha avslutniing i skolan idag.. Är färdig undersköterskaGlad  Ska hem te mina föräldrar i Laholm i EM efter avslutningen så ikväll kommer de lite gäster dit..

Hoppas bara det blir en fin dag man sent kommer att glömma!!

Kram

AusaBausa
0

God morgon!

#1  GRATTIS till examen!!! Hoppas du får en bra dag..

Här är det kallt, 2 plus o molnigt..

I dag ska jag till jobbet igen, huvudvärken är där o maler men får prova nu o gå..inte värre än att jag får åka hem igen om jag inte orkar..

annars en lugn dag…

ha det bra alla..

Annette
0

God morgon!

Idag skall vi på en gammal släktings begravning. Jag hade tänkt att jobba några timmar före, men gubben fick åka iväg på ett akutjobb i natt, så då måste jag skicka iväg barnen till skolan. Så då tar jag väl ledigt då, löven springer ändå inte iväg ;)

I eftermiddag skall vi ute och gå med småflickorna. I morgon stallas hästarna in nattetid, skall bli riktigt skönt med 6 månaders dagligt gym ;)

Ha en bra dag!

Anette
0

God Morgon!

Här är -6 grader idag oxå. Fullmånen lyste så vackert i går kväll och det behövdes ingen ficklampa på kvällspromenaden med vovven.

Pållarna trivs gott i lösdriften och utöver hö, äter de med förtjusning av den fina halmen vi kommit över i år.Glad

I em. får vi besök i hagarna så det blir till att borsta och göra pållarna ännu finare…..KyssFlört

Önskar er alla en riktigt bra dag!

SannaHolmgren
0

Godmorgon.

Har just lämnat en dotter med skoltaxin, och de andra två som är kvar hemma ska få rida lite idag fm. Men vi väntar tills solen varit uppe ett tag så att rimfrosten tinar i ponnyns päls. Han njuter verkligen av att det är några minus, tio plusgrader och sol gör att han svettas i sin tjocka päls.

Grattis #1 till examen.

Sasser
0

Godförmiddag!

Skall precis ta och ge mig iväg med mammas katt till veterinären. Tänkte passa på att köpa mig en födelsedagspresent då jag kommer dit… Granngården ligger bredvid så idag skall jag investera en ny skottkärra….oj vad jag längtat efter en sån.

Skall senare under dagen ner till Uppsala, annars lär väl inte mkt hända… Man firar ju inte precis som förr:)..

Ett soligt Dalarna med 2 minusgrader! Ha en bra dag!!

AnnaLundin
0

Här är det plusgrader, men OJ så dimmigt…

Idag ska jag ha en ganska vanlig dag. Har hunnit packa gårdagens klädleverans på morgonen så jag ska leverera en del av det i eftermiddag, resten i morgon. Har en visning i kväll, ser fram emot den!

RebeckaSvensson
0

God middag!

Väldigt dimmigt och rått i Uppsala idag. Första halvan av höstterminen är avklarad och tiden går alltför snabbt. Har fortfarande en hel del att göra innan kursen är godkänd men fick iaf gjort en del igår vilket känns skönt.

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har idag hälsat på russet som jag hade hemma på bete tidigare i somras.  Han har nyss kommit hem - en aning tilltufsad och lokalt rakad - från slöinge djursjukhus där han stått i tre veckor och behandlats för bitskador från en annan häst. Hingst givetvis, en nykomling som var snäll i en vecka innan det brakade loss och han försökte verkligen ha ihjäl russet.  Mankammen blir nog aldrig riktigt fin igen, men Mr Balder är pigg, yster och glad, och betar med god aptit.  Lilltösen i familjen kommer att kunna rida igen, så småningom.

Carita
0

God kväll!

Sitter här och kan inte slappna av. Ensam hemma med sonen och en drogpåverkad galning som springer utanför med polisen efter sig. Det är polisbilar titt som tätt uppe vid stallet och kollar, hundar som är ute i dimman och letar. Hur i all världen ska jag kunna sova? Jag får väl helt enkelt tillbringa natten med datorn.

RebeckaSvensson
0

#10 Usch, så obehagligt! Hoppas polisen fick tag galningen så du fick sova inatt.