Behöver hjälp...
…med en stam till Kastro. Hingst, gråsvart shettis. Född ?

Du kan ju leta här http://www.shetlandsponny.se/stambok/
Risken är nog tyvärr stor att han saknar stam.

nu lägger jag mej i din tråd här linjerat, förlåt. hoppas du inte blir jättesur på mej.
jag kollade på den sidan, och hittade en brunsvart hingst som hette brutus och var född 88. hur vet man vems häst det är, tänk om det är min? det fanns bara en häst som hette brutus. vet inte alls hur det funkar med sån webstambok.
hoppas du hittar vad du vill ha tag på linjerat.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#2. Har du inget pass på din häst? Där ser du ju om härstamningen stämmer med den i webstamboken.
Alla ägare står inte med i webstamboken, man får själv välja vilket.

nej, inget pass, och vad jag vet så är han inte registrerad alls o ingen stam, men sånt kan väl ha kommit bort på vägen. vi köpte honom av någon som köpte honom av någon som köpte honom på auktion i sankt olof. har alltid hoppats på att få reda på varifrån han kommer men jag antar att det är en fånig och omöjlig grej att hoppas på.
förra meddelandet funkade inte att skicka, hoppas det går bättre nu
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Tycker att Webstamboken är bra, men visst är det lite svårt att se vilken häst som är vem? Kan inte hitta Kastro heller =/

På de uppgifter du angav går det inte att hitta ponnyn. Det finns mängder av så kallade shetlandsponnyer utan stam. De finns inte med i webstamboken.
webstamboken är kanon…men skulle varit bra m ägare o ort de bor på…

#7. Det är frivilligt om man vill ha med ägaruppgifterna.