Katalogen till Svalöv
Nu ligger katalogen till Svalöv ute på shetlands syds sida

Japp, la ut den tidigare ikväll. Trevlig läsning!
Varmt välkommna alla!

#2 Tack tack nu får vi bara hoppas att vädret håller sig lika fint som nu (fast helst några grader varmare) :-)

#2 Tack så mycket. Ser verkligen fram mot denna dag. Ska bli såå roligt att se alla pållarna.
Ska bli så spännande,det är första gången vi ska ställa ut Karamella.
Jag hoppas att jag kan hämta katalogen idag på tryckeriet!
Måste bara få tacka "den som beslutat", för att dagen börjar med klass 5 och 6, dvs tvååringarna, och att ettåringarna kommer ett snäpp senare. Jag har ingen aning om varför man valt detta, men det gör ju att jag får nästan en timme till på mig att ta mig ner till Skåneland på morgonen, så det tages tacksamt emot!!

#7 *ler* du ja men jag fick ju komma tidigt i stället *S* visa i första och näst sista klassen ;-)

Har ni fått katalogen ?
Några är skickade i torsdag och några i fredags! Har skickat en till dig så du har den nog i morgon!

#10 Tack
#8 Du har ju en aning närmare än jag dit… Och jag visar för övrigt också i näst sista klassen, så det är inte ett dugg mer synd om dig än det är om mig! 
#12 men då måste det vara mest synd om mig då ju för jag har hela 15 min att köra

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Åker man på utställning vill man väl ändå vara där från början till slut. Åtminstone vill jag det. Då spelar det inte så stor roll när på dagen man visar, tycker jag.
#15 det är lungt för jag kan ta några extra varv i rondellerna på väg dit
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#14 - Där tycker vi helt klart olika…
OM jag ska på utställning och bara har häst som visas på eftermiddagen så kliver jag inte upp vid kl 4 för att hinna dit och titta på förmiddagsklasserna… Jag har nästan alltid runt 25-30 mil till utställningsplatserna och SÅ himla kul är det inte att sitta och frysa en hel dag för att glo på utställning, tycker inte jag.
Denna gången har jag hästar i klassd 2, 3 och 13, så jag har inget val.. Men jag är väldigt tacksam för den extra stunden på förmiddagen.

#17. Jag ser det på ett annat sätt. För mig är det en trevlig utflykt där jag träffar vänner och bekanta, både nya och gamla. Dessutom ser jag det som ett utmärkt tillfälle att se många olika ponnyer, förhoppningsvis lär man sig kanske något varje gång.
Men, det är väl jag som är galen som gärna kliver upp kl 4 för att inte missa något ;)

#18 " Men, det är väl jag som är galen som gärna kliver upp kl 4 för att inte missa något ;)"
I så fall är vi många som är galna! :-) det är ju hur kul som helst med utställning, med eller utan egen häst. Utan egen häst hinner man på ett annat sätt titta på bedömningarna och lära sig en del. Jätteroligt ju!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#19. Och tänk alla trevliga människor man träffar
.

#19 och 20 Nog för att jag är lite galen men inte så galen *S* Jag hinner ju prata med folket ändå ;-)
Jag tycker att man måste få välja själv om man vill kliva upp i ottan för att "inte missa något" eller om man vill SLIPPA kliva upp i ottan för att slippa sitta och frysa en hel dag… Jag vill inte behöva känna mig nedröstad eller idiotförklarad för att jag inte trivs med att kliva upp på morgonen! För att jag nöjer mig med att hinna prata med dem jag träffar på eftermiddagen och för att jag faktiskt tycker att det räcker med att vara på utställningsplatsen halva dagen.
Det är ju jättebra att NI brinner för det, men jag gör det inte! Är jag en sämre människa då?
#22 jag är på din linje… Jag åker dit och visar min ponny, pratar lite emellan klasserna sen åker jag hem, oftast innan det är slut. Speciellt om det är under dom kalla månaderna.

#22 Var står allt det där i våra inlägg? Jag kan inte hitta det ens med lite god vilja.
Men okej, skall vi nu köra på din linje, så kan ju vi känna oss idiotförklarade som tycker det är okej att frysa, att gå upp tidigt och vill se så mkt som möjligt fast du uppenbarligen tycker det är ointressant och tokigt.
Det är helt och hållet upp till var och en hur de vill göra. Vill du inte ta del av andras åsikter, därför att du känner dig nedröstad om fler än en tycker annorlunda än du, kanske du inte skall läsa vad andra skriver alls? Det kryllar av folk som tycker precis som du, men inte kan vi som inte gör det gå omkring och känna oss taskigt behandlade för att inte alla gör som vi?
/Cattis
#16: MAX tre varv - tänk på det :-D
#24 fler är en, är den där en jag? Kappast. Som du själv sa finns det nog många som inte sitter och fryser.

#26 Jag skrev "om fler än en tycker annorlunda än du". Hur kan det vara du, som skrev att du tycker precis som Anna Lundin?
/Cattis
#27 kanske för att jag skrev att jag var på hennes linje… Strunt samma

#28 Nä det är inte strunt samma. Du hugger på något som inte finns och det tycker jag är allt annat än "strunt samma". Du skriver att du är på hennes linje, jag skriver att det är fler än en som inte är på hennes linje (i detta fall jag och Annette = 2 st) - frågan kvarstår: hur kan det vara du?
/Cattis

Om jag ska åka på utställning så vill jag vara med från början till slutet, vill inte missa någonting.
Det är ju inte bara mina egna ponnyer som är intressanta, dom ser jag ju hemma dagligen. När man ser dem ihop med andra i samma ålder i ringen är det lättare att få en uppfattning om hur bra dom är.

Ja, nog vill vi oxå vara på plats så stor del av dagen det bara går. Men det kan vara ett helt företag att baxa upp alla som ska med och få allt redo för avfärd. Sen får man ju även böja sig för chauffören när han vill åka hem innan slutet. Om man inte har två bilar, vilket vi haft några gånger för att få plats med allt och alla.
Som tur är har vi Camilla som förbarmar sig över kissnödiga hundar när det blir långa dagar! 

#22. Du får tycka och göra precis hur du vill, det är inget jag lägger mig i. Jag skrev vad jag tycker. Jag brukar inte idiotförklara folk på så lösa grunder som du vill påstå att jag gör.
Men om man är intresserad av att vidga sin umgängeskrets, lära känna nya människor med samma intresse så är utställningarna ett utmärkt tillfälle. För mig är hästeriet så mycker mer än att gå ensam i mitt eget stall och mocka skit. Det gjorde jag i så många år, så det har jag tröttnat på.