Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 660 ggr
sanne
0

go Morgon 29 Oktober

Mörkt o blåsigt, regnet öser ner.. fy tusan vilket väder, vi har ju fortfarande inte tagit in alla på natten, men ikväll ska dem få komma in, hoppas dom blir glada:)

Stannar hemma idag då ena sonen är febrig, synd när vi ska ha utförsäljning på jobbet, alla prover o fotoprov mm säljs ut till oss i personalen.. brukar bli en dyr historia, hur mkt behöver man egentligen?? ja ja, det blir inget ivf.

ha en bra dag allesammans :)

Pheobe
0

God morgon, eller god och god… Nu börjar man känna av att man inte sovit en hel natt på snart 7 år! Det är väl märkligt hur barnen är ibland. Ingen av mina barn har någon gång sovit en hel natt. Den lilla vaknar 12 gånger varje natt och värre var det med den stora när han var liten. Hopplöst! Jag vill sova…. Ännu märkligare är omgivningen som inte vill lyssna på hur man mår av det och bara tycker man är gnällig. Skaffa egna barn och se för er själva vet ja!

Dotter har till på köpet magsjuka. Bytt blöjor hela natten, tröstat osv… Suck! Visst är det märkligt att barnen inte har nån pappa nattetid?

Vädret idag är mulet och blåsigt. En del regn väntas visst, behövs faktiskt. Ganska torrt ute trots en regning sommar. Jag tycker om regn bara det inte övergår till snö… Hua.

Ha en bra dag!

Annette
0

Här har vi också sjuka barn. Cecilia är så rosslig och tät i luftrören att hennes mediciner inte hjälper ett dugg. Så i natt åkte Stefan i med henne till akuten. Kl 4 i morse ringde han och sa att de blir kvar, inte heller deras mediciner hade fått önskvärt effekt. Förhoppningsvis kommer de hem efter ronden. Jag skall åka och jobba nu, typiskt nog är det en sådan där dag jag inte kan vara hemma, för det ställer till bekymmer för massa andra människor. Jag får ta över barnvårdandet i eftermiddag, Stefan skall jobba i natt, så jag hoppas han får sova lite innan dess.

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Ny vecka och dags för en ny period och kurs att börja. Klassen är ännu mer uppsplittrad nu när alla valt olika kurser och vi är bara två som ska läsa förädlingen. Får se hur kursen verkar och om den inte motsvarar förväntningarna ska jag byta till en annan kurs där de ska ha min favoritlärare.

[Anna-N]
0

Go´morgon!

Usch vilket väder. Regn, grått och trist…. 
Få se vad denna dag bjuder på. Har en hel del att pyssla med så dagen lär gå i rasande tempo som vanligt!

Hoppas ni alla får en BRA dag!

AusaBausa
0

Go´morron!

Hemma i dag också…hade världens migränanfall i går o spydde som en gris…fick in t jouren o få rejäla värktabletter(brukar inte få migrän). I morgon hoppas jag kunna gå  t jobbet…

Trist väder, mulet o regn även här i nordöstra skåne…Usch!

Puzzel
0

Goddagens här regnar det och höstlov med barnen suck inge kul alls de började morgonen med att börja slåss. Ska snart försöka mig på att gå en långpromenad med hundarna i regnet sen blir det väl att städa upp efter ungarna.

Igår körde vi Puzz efter skadan gick jätte bra och ringde och frågade hur hon varit i morse vid utsläppet om hon haltat, varit varm eller öm eller något tecken men ingenting. Så skönt vi skrittade förvisso bara och det var ett barn i taget som åkte, men ändå känns jätte skönt att benen läkte ihop och att hon är helt återställd då först veterinären trodde leder och senor stuckit men så var det tack o lov inte en mindre skada på främre sträck senan men den läkte ihop helt och är återställd efter koll.

Ni får ha en bra dag i regn och annat väder, lycka till med sjuka barn hoppas de kryar på sig. Ja sova när man har barn är en historia för sig. Har tyvärr också haft barn som vaknar konstant att man över huvudtaget är människa är en gåta. Sen vi med diababetes barn och konstant koll på dessa eller astma barn med sömnapneer suck att sånna sjukdomar får finnas. Tröst kramar till alla er drabbade.

Milla
0

god eftermiddag!

Usch här är det då riktigt höst idag, regn och blåst.

Fortsättning av målning av simmes och idas rum. Idas rum är snart helt klart.

Känner inte alls för att gå ut och jobba grabbarna idag så det får vänta tills i morgon.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hanna-D
0

Halloj

Började jobba kl 6 i morse och såg fram emot en hel eftermiddag med hästarna men det blir övertid… Har börjat tömköra vår ettåring, går väl inte jättebra. Hon blir riktigt stoig ibland - tacka vet jag hingstar Skrattande

Turnado
0

God kväll!

Här på ön i vår lilla lya härnder det ganska mkt. sen halv 3 har jag packet städat. 17.45 ska jag va på puma och jobba. Men hinner med lite skolarbete oxå. Engeslska prov måndag. Soarbete inlämnat på torsdag. Flytt i helgen. hästarna. Någon som vet hur man löser detta på bästa sett utan och vara vaken halva natten?