Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 1334 ggr
Wippen
0

Jättestolt mamma är jag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var det finaldags i Div II dressyr för ponny på UPK, Bälinge och Kork där Steffi är med låg på delad första plats och den individuella tävlingen vann Kork igår och hör och häpna Kork VANN FINALEN, jisses vilken spänning det var, Steffi red Lätt A:1 på hela 62,89% och kom tvåa individuellt utav 6 c-ponnier och tre B-ponnier, och hade man slagit ihop alla kategorier så var Steffi och Wippen 6:a totalt utav 24 starter, jisses vilken ritt hon gjorde

Hela vårat Korklag var så duktiga

Wippen
0

Och här är det en bild på lilla Steffi och Wippen

Mannas
0

Grattis! Du får vara en stolt mamma  :) De är jätteduktiga!!

Kommer ihåg första rosetten vår dotter fick med sin nuvarande ponny,efter allt kämpande så kom hon delad trea i hoppning på en klubbtävling.Bara att se glädjen i dotterns ögon gjorde ju mej så rörd att tårarna trillade. Det är såå roligt när det lyckas!

Hälsa Steffi att hon kommer att gå långt om hon orkar fortsätta att träna!

Wippen
0

God morgon Mannas, ja visst är det roligt och man blir alldeles rörd och när Steffi efter programridningen lägger sig och kramar Wippen då blir man så varm inombords när man ser denna lycka, så det är precis som du beskriver med din dotter det är så himla roligt, när det gäller Steffi och träning så får man bromsa henne, hon har hästförbud två dagar i veckan för att bara vara med kompisar annars skulle hon bo uppe i stallet, det gäller att hon också är barn vilket är lätt att glömma, överdomaren sade igår att Steffi kommer att gå långt med tanke hur bra hon rider berättade överdomaren till andra föräldrar igår

*en extra stolt mor*

Jag ska hälsa Steffi

Sasser
0

Grattis Steffi! Det du gör är alltid på högsta nivå. Man kan ju undra om det finns någon högsta lägsta nivå? Alltid duktig, alltid glad. Vilket program skall du träna in nu då när säsongen snart är över? Lycka till!

Angel
0

Vad fina de är! Jättegrattis

Turnado
0

grattis!

Trim
0

Härligt!!! Grattis! Grattis

SaraDoos
0

Jätte jättegrattis! Så himla fina de är - och vilken bra reklam för shetland Glad

Daladis
0

Varma grattisar härifrån också!!! //Erica

[Rebecka]
0

Grattis!!!Glad

RebeckaKihlberg
0

STORT grattis. Det är verkligen kul att följa deras framgångar.

susanne-s
0

Jättestort Grattis Steffi… och mamma.
Verkligen roligt!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

QuickStep
0

Grattis! =)

Milla
0

Grattis så skoj!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kimpa
0

Grattis till er båda!!!
Jag bara längtar tills min dotter (idag 11mån.) kommar åka runt på tävlingar hon med. Förhoppningsvis.Glad

Charlotte-Aveback
0

Grattis till ännu en framgång! Jättekul att det går så bra för Steffi och Wippen! Glad

ElinLilja
0

Var får man tag på sånna där duktiga små ryttare!?! Helt otroligt själv har man letat kumunen runt men är dom inte förstora så är dom för okunniga

Stort grattis alltid kul att se våra små göra så bra ifrån sej!

Trim
0

#17 Du får trimma ryttaren och ponnyn tillsammans (eller skicka båda till en instruktör). Så har jag gjort och om än att inte  Cornell är av Wippens kaliber så är han otroligt lydig och  han har blivit en fantastisk barnponny till min son. Idag kan Cornell ridas av Henrik på ett bra sätt. Men det har krävt att timmar av både ridning och tömkörning, samt att ridningen underhålls av ryttare som jag har lektion för. Och bakom Wippens och Steffis fina framgångar ligger många träningstimmar.

Lycka till med att hitta ryttare som kan hjälpa dig! "Proffs" på shettis blir de med tiden.

PS Wippen hur går det med Welshen?

SannaHolmgren
0

Grattis Från oss också!!

Wippen
0

Tack alla för gratulationerna

Trim! Wippen är som du säger en shettis för sig fast det finns nog fler i detta avlånga land men som sagt det är problem att hitta små duktiga ryttare, jag kan bara vara oerhört lycklig över att Steffi har blivit så duktig och älskar dressyr, tränarna som hon rider för säger att hon har det i ryggmärgen och man ser hur hon utvecklas hela tiden, apropå det så var det KM i hoppning i lördags på Brantshammar och det var 11 ponnier som startade och Steffi och Wippen kom trea nolla i grundomgången och nolla i omhoppning, hon var jätteduktig

Om du menar Duncarra Beauty så går det framåt med stora steg, Steffi startade en Lätt C:1 dressyr med henne på Rutbo ridklubb och med Wippen i samma klass och då vann hon med Wippen och kom tvåa med Beauty det var två placerade och hon fick 60% med Beauty, denna dam kommer Steffi att rida Lätt A:1 dressyr på lördag på Stigsbergs gård då får man en bedömning av domare och råd och tips, hon har enormt mycket energi som vi nu jobbar på att lugna ner och hon gör stora framsteg, Ebba en flicka hjälper oss att rida henne

Camaro den andra welshen har åkt hem då min gubbe blev arbetslös och ekonomin säger stopp, dem andra ponnierna är en intäkt med att vi får medryttare som hjälper oss då också Steffi har hästledigt två dagar i veckan

I Morse när hon hade ätit frukost så sade hon att hon ville upp och rida Beauty och sedan tömkörde hon Wippen för första gången alldeles själv när jag såg på både i skritt trav och galopp gick jättebra så nu står hon i duschen och sedan skall hon och jag till Uppsala till mitt jobb och sedan ska KORK laget som vann Div II dressyren ut och äta segermiddag ikväll på kinarestaurang och gissa om det är en som är lycklig då hennes favorit mat är Biff med Bambuskott, i morgon ska Steffi och Ebba rida och på torsdag ska Steffi och Ebba åka till Nåntuna och hoppträna för Vicky och på fredag är det träning och fredag kväll ska vi med barnen på spökjakt och på lördag är det Halloween hoppning och programridning i dressyr för en bedömning och på söndag blir det vilodag för samtliga

Ha det så bra alla och det är så kul när Ni följer Steffi och Wippen och Steffi tycker det är så roligt att läsa vad Ni skriver, hennes hemsida är nu på gång så jag rapporterar när den är klar det är hennes bror Robin som håller på med designen

En varm höstkram till Er alla

En bild från KM i hoppning på Steffi och Wippen

MVH
A-K och Steffi

Trim
0

Roligt att hör att det går bra med Beauty. Jag har gjort som du Wippen, har medryttare som bidrar ekonomiskt. För hur det än ä rså ä rinte ens de små "gratis" att ha.

Jag har haft turen att hitta en ny tjej till Cornell. Hon kan inte så mycket än men hon har känslan och lär sig fort! Nu har ja gförmånen att låna henne två gånger i veckan och den ena dagen är Conrells första beridare fadder för nu. Så igår hann vi med tre hästar på två timmar! De sista två är visseligen två tvååringar som vi håller på att tömköra så smått.

Wippen
0

Ja även om dem små liven är små så har de sina kostnader, vad trevligt att du har hittat en tjej med känsla då lär dem sig så himla fort

Vi får rapportera om småttingarnas framgång, plan för Wippen nästa år är Div 1 dressyr samt DM om allt går väl

Gå gärna in och rösta på Steffi och Wippen på libresse som årets häst

Kram

A-K