Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 714 ggr
AusaBausa
0

Lösdrift

Har en fråga till er som har lösdrift t era hästar..

om det är riktigt hemskt väder, typ regn,snö, blåst etc…"låser" ni in dem i lösdriften då eller får de fortfarande välja att vara ute om de vill det…?

AusaBausa
0

Jag låter mina "välja" men känner ibland att de alltid är ute oavsett väder o tycker då synd om fölet o skulle önska att de gick in…

RebeckaSvensson
0

I de allra flesta fall låter jag dem välja om de vill vara ute eller inne. Om de lovat tex riktig storm eller ngt sådant låser jag in dem. Min far är lite pjallig och om han tycker det är dåligt väder går han ut för att ta in halvblodet. Hon brukar dock inte uppskatta omtanken utan går ut med en gång igen :-)

AnnaLundin
0

Jag har en hage med ett litet hus i och de gånger jag haft hästar i den hagen (har den mest till fåren) så har de fått välja själva.

sanne
0

Vi låter våra bestämma själva ! för 2år sedan när det var snöstorm.. hittade vi först inte hästarna, men dom låg ute i snön, helt täckta, men mådde jätte bra, killarna går gärna in, men låser aldrig in dem, dom går hellre upp i skogen, huset är toalett för det mesta !

[Anna-N]
0

De får bestämma själva. Har ingen dörr att stänga på lösdriften utan en fri passage. Mina sover och äter därinne. Är det snöstorm så hittar man de ofta utomhus..

Pheobe
0

är det snöstorm stänger jag inne mina annars riskerar de fastna i en driva nånstanns eftersom ingången alltid fnyr igen. Men det hanslar om två eller tre dagar om året. Vid regn får dom själva bestämma. Ser jag att någon inte få lov att gå in eller så mest om det är föl så stänger jag in dom om dom behöver torka upp efter långvarigt regn