Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 2110 ggr
Sotingetroll
0

Shettisägare i Jämtland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vara kul att få veta om det finns några här på forumet som håller till lite mer norrut? Känns som att alla kommer från sthlm och neråt :p Själv bor jag i snöiga Östersund :)

Joystick
0

Vi bor då i  Flarken västerbotten.

Mellan Umeå och Skellefteå.. å vi SAKNAR snö

Anna-Carin

Sotingetroll
0

Här har det kommit 2-3 dm idag! Så nu går plogbilarna varma!

Joystick
0

Åh vad avundsjuk jag blir.. Här är det mest bara blankis -8 grader just nu men de har ju lovat snö längre fram i veckan så vi dansar stilla snödansen här

Anna-Carin

Nitro
0

Jag bor inte där nu, men vi har planer på att flytta upp. Sambon måste få tag på ett jobb vilket inte verkar vara det lättaste.
Har tänkt flytta till Östersund, eller straxt utanför!
Vi vill till snön! =)

proppis
0
proppis
0

Jag bor i Sollefteå, västernorrland, ca 16 mil till Östersund =)

Snö har vi lite av, bara precis så det täcker gräset, men det snöar idag! =D

angabogard
0

Jag bor 4 mil söder om Umeå. Och här har det snöat i ett dygn nu så det är nog minst 2dm snö.

Så konstigt att ni är utan snö Anna-Carin..men det kommer nog till er med! Glad

Sotingetroll
0

#4 Va roligt att ni planerar att flytta upp! Är jätte trevligt här om jag får säga det själv, trevligt folk och härligt väder och massa snö ;) Så det är nog ett bra val hehe

#6,7 Härligt att det finns fler! :D

seijsing
0

Vi bor utanför Örnsköldsvik,  här har det också snöat konstant sedan igårkväll - UNDERBART!!! Skrattande  Jag har själv funderat över uppfödare här i trakterna. De enda jag känner till som har mini är stuteri midgård, finns det flera?

Sotingetroll
0

#9 Mamma har stuteri med mini, dock inte i speciellt stor mängd men några per år brukar de bli iaf.

Stuteri Drömtorpet's, hon håller till utanför Stugun :)

seijsing
0

#10 Så roligt, jag kikade in på hennes hemsida - så fina ponnyer!

Sotingetroll
0

#11 Tackar åt hennes vägnar :)

Gemine
0

Jag bor uppe i Luleå. Har bott i Strömsund. Våran äldsta son är född i Östersund och vi har stuga utanför Laxsjö.

Här är det inte så mycket snö, men vitt på backen har vi.

Kratern
0

#12 Din mamma känner ju mig så jag kanske inte behöver presentera mig?

Sotingetroll
0

#14 Nejdå, dig känner jag till :) Fast jag visste inte att du också va här :)

Nitro
0

#8 Ja det ska bli skoj, om vi nu hittar några jobb!

Kratern
0

#15 Här "häckar" de flesta "shettisfrälsta" Skrattande

Vart hittade ni "bostad"? Blev det i min gamla hemby?

Sotingetroll
0

#17 Haha jo det är väl så :p

Vi bor kvar på Frösön i lägenheten, ägaren hörde inte av sig mer så :p

Joystick
0

#7 Nuuu har även vi snööö!

Ca 4 dm skulle jag tro att de är.

Har två stycken VÄLDIGT lyckliga killar här hemma nu som springer och hoppar i snön.

Å är lite olydiga ibland också.. De har gått såå snällt lösa bakom matte när de ska in i stallet på kvällen nu när det varit halkigt.. å när de då va -25 grader.. MEN.. så en kväll tror jag de tittade på varandra å så for de upp emot vägen.. Kvar stod jag med hakan i snön ungefär och visslade på killarna som stannade upp och kom tillbaka ner till mig.. Tittade på varandra igen och fortsatte ut i trädgården.. vände igen och sprang ut på storåkern innan de insåg att deras matte var liiite arg på de….

Förlåtande matte dock eftersom de har fått GÅ så mycket.

Anna-Carin

Labbseas
0

Hej! Tänkte höra om det finns någon/några i närheten som har shetlandsponny? Jag bor strax utanför Östersund, har två islänningar men håller på att leta efter shetlandsponny. Har mest tänkte att hålla på med körning, ev utställning, promenader, lite löshoppning, lära in ngt trix/konster - sen vill nog barnbarn rida oxå🐴😍 Någon som har något tips på bra stuteri, eller salu ponnys här runt omkring? Dom flesta verkar finnas i Skåne, Jönköping & Stockholm.