God förmiddag 07-10-31
Inga vakna ännu?
Sista oktober! Här i Dalarna har solen precis kommit fram efter en kall morgon med flera minusgrader. Väntar bara på att den utlovade snön ska komma…Känns som att vintern lurar bakom knuten.
Idag blir det att fortsätta med allt som ska göras inför vintern. Listan är lång….
Önskar alla en trevlig onsdag! 

Happy Halloween! 
Här i Stockholm skiner solen från en klarblå himmel! Temperaturen kröp neråt i natt och nu är det ca 4 plus.
Hoppas alla får en bra dag med en lagom blandning av bus och godis! 

Vaknade dunderförkyld, ont i halsen och huvudvärk. Typiskt… Sitter på jobbet ändå, har alldeles för mycket att göra för att kunna vara hemma. Bara hoppas att det går över snabbt.
Strålande solsken i Helsingborg och 9 plusgrader 
Jag sitter också på jobbet, tittar ut på ett strålande väder över Borås. Sista arbetsdagen för mig den här veckan, imorgon ska jag och dottern ut och rida långtur med våra Islandshästar, härligt 
Alla shettisar mår bra och mitt nya sto, Lucy, passar fint in i flocken.
Ikväll ska jag göra ring-testet på mina dräktiga tjejer. Anna-Karin visade mig igår hur man skulle göra. Hon hade själv testat på sina båda ston och då visar det att dom ska få stoföl. När jag testade på hennes hästar så visar det också stoföl på båda.
Ska bli spännande att se vad jag får för resultat på mina ikväll…
Ha en bra dag allihop 

God förmiddag!
Solen skiner och det ser ut att vara ett underbart väder ute. Sådana dagar som den här skulle man varit hemma och kunnat gå ut i hagen och mysa med hästarna.
Efter middag ska jag iväg och göra en nycklingstenta på insekterna och sedan är det näringslivsdagar här med en massa företag representerade. Ikväll är det pub på kåren :-)

Go förmiddag
här är strålande väder o det var hela 4 minus i morse, men det är friskt o klart ute !! snart är det dax o gå ut o fixa lite i stallet, sen blir det fortsatt städning.. suck.. va mkt tvätt det blir när amskinen är sönder, måste åka ner till mamma o tvätta senare tror jag allt.
Ring testade också mina igår.. Natasja o Tipsy visade på ston, Anja o Loni visade på hingst, ska bli intressant o se om det stämmer.. stämde förra året ivf !!
ha en fortsatt bra dag, ska se om jag kan fota alla bebisar idag !!
Här i Luleå skiner solen… +2 grader.. Skulle vara skönt med en promenad men med 2 magsjuka småbarn är det inte så lätt
God middag! Tillbaka på jobbet men känner mig burrig i huvudet, kanske tabletterna jag tagit som gör en sån!?!
Här är kanon väder, sol o ngn plusgrad…hoppas kunna hämta hö i dag eller i morgon så det är klart t lördag..

God middag!
Har precis varit och matat Mio med diverse tillskott för hans haser, passade även på att pendla stona och det blev som följer.
Celma - visar kraftigt på stoföl
Carmen - mycket kraftigt stoföl
Paola - även här kraftigt stoföl
Heddan - mycket tveksam om där finns föl överhuvudtaget, men efter en del trugande så blev det ett svagt hingstföl
Ska bli spännande och se om det stämmer, alla stona är kollade med UL och ska vara dräktiga.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God eftermiddag. Ska göra lite so här. Har kommit lite längre Känns skönt. Sen engelska ikväll oxå. Inga hästar idag.
God kväll…
Nu har jag gjort ringtestet på mina ston ikväll.
Alison - sto
Blossom - sto
Fenja - sto
Lucy - sto
Wilma - hingst
Galina - hingst
Nu återstår bara den långa väntan, men första fölet kommer redan i mars, Alison är först ut….

Fy, vad det blåser! Jag kommer inte att kunna sova en blund i natt, ligger bara där och lyssnar efter tak som far av, träd som ramlar ner osv.
För att inte tala om hur det kommer se ut på jobbet i morgon
. Det är ju stora gravsmyckarhelgen, då vill man ju ha det så fint man bara kan. Men nu flyger väl både granris och kransar runt överallt. Och alla löv jag kört bort, de far väl tillbaka igen. Allt arbete är nog ogjort
. Jag tror jag struntar i att gå dit i morgon, jag kan ju rykta hästar hela dagen i stället.
Sov gott, ni som kan ;)