Namn
Måste bara få säga att jag tycker de flesta är så duktiga med att han namn klara på sina föl direkt. Har ni klart från början eller???? Själv kan jag fundera hur länge som helst och de heter fölisen hur länge som helst… Har fått in många bra förslag på B och nu behöver jag pojknamn på H.

Har du fått fler föl?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ibland har man funderat ut något bra namn, men när fölet är fött ser det inte alls ut att heta så.

Nu är jag inte insatt i hästar för 5 öre. Men ett häst-namn på H kan jag tänka mig Hugo, Herman eller kanske Hubert? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Jag skriver upp alla fina namn jag kommer över.
Hassan, Heinz, Helmut, High Chaparal, Herbie, Highway, Henrik, Harald, Halvar, Hårfager, Hösilage, Hötröska, Hay monster, Harley, Hell's Angel, Honda, Hickup, Hitchkock, Humor.
Vänliga hälsningar
Niklas
Heartbreaker
Jag har alltid en en lista som jag skriver upp namn på när jag kommer på… Sedan hittar ibland mina hästtjejer på namn. Sedan får alla komma med åsikter om vilka namn som är fina/fula och passar/passar inte, men i slutändan är det jag som bestämmer…
Mina uppfödningars namn börjar på Ka och tredje bokstaven ska helst vara första bokstaven från hingstens egennamn tex Ka-thoriga/Ka-Thapult (e: Thunderstorm), Ka-Xandro/Ka-Xig (e: A. Xtan)
Sedan vill jag att det ska vara namn som barn kan uttala så jag testar alltid namnet på min 5-åriga son… 

som sagt… Tack för alla förslag som jag får……Nu får jag ju ännu mera att fundera på. Det är ju så att man måste ju som sagt se att namnet passar på fölet också. Hillevis lilla kille är en busig och samtidigt lite blyg kille, kan nog bero på att mamma håller superkoll på honom. Bambis lilla tjej däremot går inte att hålla koll på, så Bambi har nog insett att hon får väl springa och upptäcka saker själv. Opal står just nu sprickfärdig i hagen också.
Brukar som sagt också skriva upp namn som jag stöter på men sen tycker jag inte det passar alla gånger på fölen som kommer. Döper ju också mina föl efter mammans första bokstav så då är man ju lite begränsad.
Grattis!.
Hilmer, Humle…..

Grattis!
Hill-Billy eller Hip-Hopper kanske kan passa den lille.

Vi har ibland namn färdiga till vissa ston men annars så är ju barnen duktiga att hitta på namn..
Houdini, Hamlet, Happy boy, Happy Day, Happyend,Harpo, Holy Smoke bla
Grattis till lillkillen , glömde ju det *ler*
JAg instämmer, stort gtattis till lillkillen!
Har du någon bild på honom? Det är alltid lättare att komma på ett namn när man har ett "ansikte".
Hitchhiker, Hannes, Hermes, Hilbur eller kanske Habibi som betyder älskling på arabiska. Lycka till med namngivningen!
Mina tre första avkommor följer inte min "regel"… Först mitt NF-föl 1989 (Mathilda + Nasser = Manasser), Fia-Maja + Östertorps Danne = Cosmos, Fia-Maja + Highball = Ka-Tizz.
Det var redan 1998 som min son fick vara med och bestämma. Det fanns ett barnprogram som hette Cosmos och Katiss som vi tog namnen från.
(notis: Varför finns det flera namntrådar?)