Norrlänningar!!!!!
Som de flesta av er vet så kommer det ju att i början på 2008 att arrangeras en resa till hingspremieringen i Holland!
Jag tycker nu att även vi Norrlänningar ska försöka hänga med på detta, det är alldeles för många snappisar och annat löst folk med. Så lite äkta Norrlänningar skulle nog göra susen på resan!
Jag kan ta på mig att försöka kolla upp hur man billigast tar sig ned till bussen och eventuellt fixa boende, men jag måste först få veta hur många som är intresserade. Kolla på http://www.shetland4fun.com/holland2008/ för information.
Hör av er till mig för intresseanmälan!
#0 Kolla vart närmaste stad till Dalarna ni passerar… Jag är oxå så sugen att åka på lite "husmors-semester"..
Jenny R & CO ni är oxå värdiga kvinnor att få sponsrade resor av era män.. Böna & be om en husmors-semester. Det skall jag..

#1 Precis! Min samboska på fotbollssemester i Barcelona till våren, så jag ser min "husmors-semester" som spikad :)

Jo vi är nog några som är sugen..men Jenny kollade upp hur man tar sig ner och det blir så jäkla dyrt..men kan du Lina hitta något riktigt billigt alternativ hur man ska ta sig ner till "bussen" så kan det kanske finnas några intresserade fattiglappar!!

#3 Är inte tåg ganska billigt om man bokar redan nu?
#2 Lina, du får plocka fram en minibuss o köra ner :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Hade varit jätte trevligt att få fara och se alla fina hingstar och som bonus få träffa en massa trevliga shettis människor 
För det är ju ett kanon pris på resan men tyvärr, så är mitt jul lov slut och man förlorar hur mycket som helst på att vara tjänstledig utan lön en hel vecka
Men hoppas det är några andra här upp i från norr som inte har lika stort hål i börsen som jag brukar ha efter jul
Vill vill vill vill åka!!!!
Har ju då en darling husband som fixat och donat så att jag skulle kunna få resan i julklapp :-) Tar man sig bara ner till ett bra pris + att man kan bo i ngn skrubb billigt så viiiill jag åka :-)
Det enda som solkar det hela lite är att lagom till att Mange fixat fram snälla sponsorer som kan ge en bra julklapp så är risken stor att vi måste ta bort gammelponnyn, och det kommer att kosta en slant… Det är mkt nu :-/
Men Lina, jag tror jag intresseanmäler mig lite ändå…..:-)
För det är klart, en liten husmorssemester behöver man ibland!!! :-)
#4 Nja, inte nu, men 90 dagar i förväg kan man boka för 150-200 kr enkel resa. 

Jag vill också vara med.
#8 Bra May… då är vi 2 från Dalarna då:)..flera kanske?

SÅ kul att ni utmanar oss snappisar
Om ni kan flyga till Sturup eller Kristianstad så kan vi ordna med boende här hos oss före och efter om så behövs. Det går också att vi plockar upp er på tågstationen i Malmö. Jag tror också att Märta och Hans kan hjälpa till, även med boende om ni tar er till Borås/Jönköping/Göteborg. Hör bara av er så försöker vi hjälpa till!

"10 Det vet Lina redan att det är självklart! Vårt hus rymmer hur många som helst..! Kom igen nu, Norrland!
Vill ni flyga till Skavsta eller Norrköping kan ni bo hos oss och åka med oss ner till Jönköping.
#9: Hade varit hemskt roligt !…..

Vad gulliga ni är som erbjuder sovplatser runt om i landet :)
Jag kollade tvärt på vad tåg kostar - och det blir ca 1 200kr tur och retur Umeå/Herrljunga, dvs vi sover över hos Bluemullarna isf

Ja det hade varit roligt att komma iväg men när det tryter i kassan bara man närmar sig västerbottens gräns norrifrån då är det lika bra att lägga ner önskemålet sen ska ju någon ta hand om hästar, hund, katter och barnet under tiden. Hoppas ni alla får en mycket trevlig resa. Jag avundas er, när jag blir miljonär då kommer jag med
#14 1200 spänn är inte så farligt….:-)

Åhhh, det hade varit så otroligt kul att åka, men är man fattig student så är man :) Det får bli nästa gång om det blir någon som jag verkligen hoppas 

Jag kommer helt klart med!!!………bara någon annan jag känner åker(är lite för feg för att åka med människor jag inte känner)….Jeeeeeenny, visst åker vi!!!!! Helena..kom igen nu 1200:- tur och retur var ju ett bra pris

#18 Klart Jenny ska åka med
, o fler ändå. Ni kan ju inte sitta där uppe i urskogen jämt. Och du lär känna alla under resans gång, bussresan är trots allt ett gäng timmar lång :-)
/Cattis
#18 klart vi ska med :-) count me in :-)

Se där så trevligt!!!!
Då är vi alltså 3st härifrån hittills -Jag, Jenny R och Maria A.
Helena och Maria P!???
Tycker ni tåg verkar vara ett bra alternativ? Då kan väl ni dalmasar hoppa på tåget längst vägen (avesta/krylbo)!?
# 22 Vad kul att ni kommer
#22 tycker tåg låter som en utmärkt idé! :-)

#22 Har du kollat flyg?? Typ till stockholm och att man sen tar sig med buss eller liknande till Norrköping?
Eller går malmöaviation direkt till malmö??
Med tåg tar det MINST 2dygn i endast resa..

Från stockholm finns platser i min bil. Minst tre iaf.
/Cattis
Hittade flyg tor Umeå-Arlanda för 925:- som billigast
Om ni kan flyga till Skavsta eller Norrköping så finns det tre platser i vår bil!!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Umeå-Malmö tor 1571:-
#22 Kolla hur tåget går, avesta är ju nära…. Hem då, Jönköping mitt i natten?? Ja det hade ju varit skitskoj att åka….
26 Cattis KOM IHÅG EN PLATS RESERVERAD ÅT MIG I DIN BIL

#31 Jepp, den är bokad :-)
/Cattis

Jag har en halvtimmes resa till Arlanda, så jag kan plocka upp där om det är någon som kommer dit.
/Cattis

# Lita inte på Cattis och flygplatser!! Jag kommer ihåg en förvirrad hämtning för flera år sedan… En stackars lantis ensm och övergiven på stora 08-flygplatsen.

#34 Men hallå, det gick ju bra till slut. :-D Dessutom var det inte jag som körde :-P
/Cattis
#25 Hur man än gör så blir det sammanlagt typ 2 dygn i resa/väntetid…. Tycker tåg är smidigt, till ett bra pris. Det är ju ändå natt-tåg man åker med och då kan man ju slappa utan att vara livrädd (gillar inte att flyga ;-))
Vad snälla alla är som erbjuder boende och platser i bilar och så :-) :-)
#36 fel av mig… man kan flyga till Malmö den 9:e, och flyga hem därifrån den 14:e för 1571:-…. då förlorar man inte så mkt tid….

detta var en fantastiskt trevlig tråd.
då får vi snappisar träffa lite från norr också.
vi önskar er hjärtligt välkommna ombord på bussen.
#25, Helena visst kommer du med
#36, Jag gillar inte heller att flyga
, fast jag flyger så ofta till Milano, så blir jag bara mer och mer rädd!!! fast det går ju alltid ta ett glas vin eller två före avgång
Tack för alla snälla erbjudanden om att åka med i era bilar!!!!

OUPS!!!! nyss hemkommen från jobbet = TRÖTT och råkade skriva i mammas namn

#39 Mmm jag vill verkligen.. men har en mega platt plånbok..(finns så mkt mer som har högre prioritet än en resa) och jag känner inte för att åka tåg i 18-20 timmar eller vad det blir..lite länge att sitta för min rygg, plus sen bussen. Flyg går jag hellre med på. Till stockholm var det ju inte så dyrt..
Får se om jag nu får sälja nån så kanske..

#41,
Ja men då åker vi självklart flyg( om det går bra för jenny och lina) Vi korkar väl upp en flaska vin, så går allt bra
Vi måste ju boka snart!!! jag är så peppad att jag skulle kunna boka ikväll!!!!
Vi kan väl höras per telefon och prata i hop oss i morgon? (jag slutar jobbet 16.45)
#42 bring the whine on :-)
Jag slutar 17.00 imorgon…
Lina? Helena?
ÅÅHHH!
Vad jag hade velat gå… mennu kommer parning av hunden i vägen också…
Det är naturligtvis också i Holland… känns så trist att missa det ena för det andra…

Ni som varit i väg tidigare till Holland.
Hur dyrt är det där? Är det som i Sverige

#45 Hur dyrt är vad? i resan ingår frukost o kvällsmat tors,fre,lör samt frukost sön. På premieringsplatsen kan man köpa pommes, hamburgare samt några olika dagens till lunch.
Så tillkommande kostnader är luncherna och drickat till måltiderna sammt inträde o katalog.
i byn där vi bor finns trevliga affärer om man vill shoppa lite eller köpa med sig egen lunch . priserna är väl ungefär som hemma

#46 Det var en klantig fråga jag ställde 
Men det var typ hur mycket fickpengar man behöver för att kunna shoppa ta någon öl mm.
Men självklart är det ju jätte svårt att svara exakt vad som går åt, det är ju olika för person.
Nu är det för hoppningsvis ingen häst som ska shoppas 
Vi kommer!!! Skall betala i morgon eller tisdag… Vi blev 4 från Dalarna. Kul va?

#48 Glöm inte att maila namn på dem som skall åka - dvs boka plats - till Anders. Mailadress finns på hemsidan.
/Cattis
#49 Tack för att du håller koll på oss bönder:) Vi har bokat plats:)

#43 Yes låter bra med flyg om det inte blir så dyrt så. Håller med om att vi måste boka rätt snart för att få lite billigare och så att det finns platser kvar till Holland!!
Jag slutar vid 17:00 också, pratar ni ihop er, så kan kanske nån av er ringa mig sen..?

Nu har jag och Lena bokat platser på bussen!!!!
kom igen och boka nu, Jenny, Lina, Helena, Maria!!!! när ni bokat in er på bussen så kan vi väl boka flyg gemensamt, så vi kommer med samma flyg!!!!

Det här ska bli KUL!! hade inte tänkt åka då jag bytt jobb för en tid sedan, men nu hade jag tur och fick tillsvidare där så då kan jag åka
!!

Kul för er Lena och Maria!! Ja vi får väl se vad som händer med min plånbok..

Är det ingen annan del av landet som är intresserade av resan?Ser fram mot en liknande länk- från Väst kanske?
Har precis fått reda på att vi blir bjudna på lunch i Holland på torsdagen under stuteribesöket!

Jodå, intresse finns, men jag kan nog inte denna gång. Jag hoppas det blir en årlig resa. Då skall jag önska mig resa, häst- och barnvakt i 40-års present, så då kan jag åka med 2010 eller 2011 ;)
55 Åh vilken fin gest från stuteriet att bjuda på lunch!!!!
MEN GLAD! Ytterligare något mer att se fram emot alltså
Jag ser oxå fram emot resan….
trevlig gest från stuteriet #55!!
58 Ja Eva, det är en "10poängare", jag lovar, 
#59 Va´kul!! Jag bara längtar att vara barn-kastrull-hemfri för nga dagar!!!!! ÅHHHH…

#60 Har du inte blivit informerad om att vi måste diska på hotellet för att hålla kostnaderna nere? :-D
/Cattis
#61 Diskar hellre åt andra än plockar efter eget…. Jag är van att få vända på kronorna*asg*, men Cattis; visst kan väl det bli trevligt oxå. Jag diskar gärna med dig ….jag kan lova att det kommer bli en givande kväll på hotellet…*asg* Om det inte blir du som talar hål i huvet på mig så lovar jag att det blir tvärtom….

#62 Låter trevligt! :-D
/Cattis

#62 behöver någon som diskar ,diskmasinen vill inte mer.
den elektriska inte kristina
#64 haha…skall jag komma direkt??? Nemas problemas!!

#5 Utför du andra hushållssysslor också? Dammsuger, torkar golv? Tvättar? :-D
/Cattis
Nu har jag och min sambo bokat platser i bussen. Ska bli jätte kul. Vi är nya sedan i våras i den här världen, så jag hoppas att man får lära sig en massa. Men lite nervös är jag ändå, är inte super förtjust i att resa och tycker inte om att prata engelska. Det är ju tur att man har en sambo som älskar att prata med allt och alla

#65 "Diskmaskinen" har kommit hem nu efter att ha varit på föräldramöte- barnens pappa hade inte tid för han skulle skriva på något forum, fixa ngn bussresa, fixa en ny diskmaskin av märket "Sasser" (hoppas den är effektiv) och pratar resebudget med någon i telefon som heter Pimpen (hur man nu kan heta något sådant?!)
Någon som fattar vad min man håller på med??!!

#68 Ja det låter viktigt. Jag hade själv äran att prata med honom en stund nyss :-)
/Cattis
# 69 Nej han verkar helt förvirrad………
Jag tror han pratade med Pimpen om möjligheten att få ett par egna jeans det börjar bli kallt och köket kanske fryser

#70 Nu är han nostalgisk och läser gamla trådar från förra årets bussresa och garvar sig fördärvad 
#67 Välkomna med på resan! Kul med "nytt" folk! Det finns många som kan översätta och holländarna är inte så bra på engelska de heller men det brukar fixa sig!

#70 Köket fryser`? Finns ingen chans , vi har elvärme.
och jag har nya märkesbyxor ( blåkläder)
#72 elvärme i jeansen?! Ha inte de byxorna på dig när du fixar diskmaskinen, du kan ju hela köket försöras 
Delad glädje är dubbel glädje :)

Nu börjar vi snapphanar att bli i underläge så JAG hoppas vi blir några till på resan. Dom flesta är norrlänningar dvs kommer norr om hallandsåsen.

#73 har inga byxor på när jag fixar diskmaskinen
Elvärme i jeansen+ Diskmaskinslagning= Kastrat sång underhållning i bussen
Ser fram emot att få se riktiga J har har sett dem på bild och läst om dem innan.

"76 Sången kommer nog först vid middagen på torsdag kväll- det blir olidligt om han ska börja redan i bussen! Lovar att han ska få ha sina älskade jeans på sig när vi kliver på bussen!

Vad Ni har passat på att vara lustiga då!!!! 
" köket fryser", elvärme? - kan det betyda elslingor i köket???
J ska bli väldigt intressant att studera på närmare håll, det håller jag med om. Har någon gått igenom villkoren med dem?? 
# 79 Det skulle Pimpen fixa, du kanske måste påminna honom.
# 76 Har kastrat sångaren gått och lagt sig??

Pimpen är just nu iklädd Byggare Bobs kostym och ligger på rygg i garaget. Ska just gå ut med en kopp kaffe till honom så jag ska kolla upp den saken. Han har många saker på sin "Att göra" lista just nu…

Nu är det bara 18 platser kvar i bussen :-)
/Cattis

#74 Nog för att jag bor norr om Hallandsåsen (det gör ju de flesta), men Norrlänning, det är jag inte :-)
/Cattis

NU är även jag anmäld - Jenny fixa det du också!!!

Nu är det hög tid för oss norrlänningar att boka resan till Jönköping! Jag har tänkt att flyga, det ser ut att gå på runt 1 500kr. Ska vi boka tillsammans eller vad tycker ni?

Självklart ska vi åka med samma flyg.Jag arbetar till klockan 21.Är hemma 21.30.Ring mig kring den tiden så får vi prata ihop oss.(telefonnumret står på hemsidan./Maria