Betäckning 2017
Nightingales Black Ace är visad med 9 på ben och 44 poäng :)
Delad glädje är dubbel glädje :)

Där har du använt mitt foto. Hoppas du vet att det är otillåtet utan fotografens tillstånd och inte använder det på fler ställen.
Hingsten på fotot är tillbaka i Finland.

Nightingales Hashtag fick väl 9 på ben när han godkändes som 2,5-åring. Junibackens Primetime fick detsamma vid en utställning i somras.
Det har du rätt i Anette :)
#2 Ber om ursäkt! Tänkte mig inte för!

Ett tips är att du kollar vad hingsten gett, hur den är själv är ju rätt oväsentligt om den inte för det vidare.
#6 Tack!

Fast har an ett sto med lite sämre ben så är de ju aldrig fel att betäcka med en hingst som har fina ben 😀

Det är svårt att veta vad hingstarna ger när de flesta har relativt få avkommor.
#9 Ja, att göra en "rättvis" avkommebedömning kräver ju ett antal avkommor. Det känns som att det kommer bli svårare och svårare då det (eller inbillar jag mig?) inte betäcks lika mycket ston nu som tidigare och alla väljer inte renrasiga ponnyer heller. Det räcker med att vara medlem på olika grupper på facebook för att se det tyvärr.

Jag tror också att avkommebedömningen kommer bli svårare/osäkrare framöver.
Det är ju inte bara att betäcka, skall det vara någon nytta med att ta fram föl måste de ju komma fram för bedömningar. Det kan vi alla hjälpa till med genom att visa samtliga våra treåringar vid sommarpremieringar (och utställningar), dvs inte bara de som vi tror är diplomämnen utan även övriga ston och alla valacker. Skall de senare i livet kunna meritera sina föräldrar med bruksmeriter behövs även exteriörbedömning,.