Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 779 ggr
Midlingur
0

Hur göra? (Tradera)

Har lagt upp en hästrelaterad sak på Tradera. Fick bud nästan direkt. När jag sedan öppnar min mail idag så har budgivaren mailat. Denne har skrivit i fel bud och vill ta tillbaka det. En del av mig tänker: Jaja, det är mänskligt. Men den andra delen tänker att personen får skylla sig själv. Det kommer faktiskt upp en ruta som undrar om man verkligen vill lägga XX kr och att budet är bindande. Och detta har h*n ju bekräftat. Och nu finns det dessutom ingen möjlighet för någon annan att buda för nöten skrev ju i 2015 kronor och det budet lär ju ingen slå! Skrikandes (Personen har alltså fyllt i att hon max vill betala denna summan, så sålänge budgivningen är under detta priset så kommer Tradera automatiskt lägga ett högre bud än tidigare budgivare)

Hur skulle ni gjort?

RebeckaKihlberg
0

Vad var det egentliga beloppet som budgivaren skulle fylla i?

Om det hade varit så att jag ex. sålt en sele..och jag satt 1500kr som minimum och bidgivaren råkat klicka i 11600kr..alltså en klar felskrivning. Då hade jag plockat bort budet, men om det hadlar om 200kr över budet så hade jag nog sagt..köpt är köpt.

Midlingur
0

#1 Men jag kan inte plocka bort budet?

Bugivaren skulle skriva 20. Blev 2015.

susanne-s
0

Kan du inte lägga ut varan på nytt?
Skillnaden mellan 20 och 2015 :- är ju nästan 2000 kronor mer!!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Midlingur
0

#3 Jag kan inte avsluta affären eftersom där är bud.

susanne-s
0

Kontakta supporten på Tradera, dom kan säkert hjälpa dig.
Lycka till! Glad

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

AusaBausa
0

hade nog låtit auktionen gå ut o sen låta den persoonen slippa betala och därefter lägga upp varan igen t auktion! Lite för mkt att begära att dem ska betala så mkt mer…

stallostby
0

20kr?…är det vad du skulle ha…?

Midlingur
0

#7 Nej, men utropspriset var en krona.

Midlingur
0

#5 Har gjort det, de sa att jag har rätt att kräva att personen fullföljer affären, men de berättade även att personen kan sänka sitt högsta bud på 2015 till 160 kronor istället. Hoppas nu att personen gör det bara.

Pheobe
0

Caroline… jag skulle nog haft kvar budet om det är så att tradera inte kan hjälpa dej. Jag budar mkt där och man ska acceptera det man lagt. Man kan alltså sällan göra fel. Antar att fler lägger på budet? Varan är inte värd 2000 kr? Visst, synd om henne men så är det. Troligen betalar hon dej nog inte och du får ha kvar din sak samt att du får betala till tradera på det du sålt. Mest synd om dej då =(

Midlingur
0

#10 Jag tycker också det är knäppt att personen "gjort fel". Man måste ju dubbelkolla sitt bud. Varan är inte värd 2000:-, och budgivningen lär inte gå upp till mer än 200-300:-.

Pheobe
0

#11 då skulle jag inte bry mej. Hon får betala helt enkelt.

RebeckaKihlberg
0

Hmm..det låter ju inte som en felskrivning…det är ju en annan sak om man råkan få med en extra nolla och skriver 200 istället för 20, men som sagt..man måste ju berkäfta det innan .

ninam
0

det går att ändra sitt maxbud på tradera, om tex varan står på 20 kr går det att ändra till 21,-, det är bara att han går in och bjuder igen och skriver maxpriset till ett lägre belopp så frågar tradera om man vill ändra sitt maxbud och då svarar man bara ja så är det ändrat.

jojjehanna
0

#12 och vem är så dum så den betalar över 2000:- för något som är värt kanske 200:-? Den personen lär ju inte betala utan hellre få ett negativt omdöme.

VeronicaP
0

Jag hade aldrig krävt att få ut de pengarna , jag menar alla kan göra fel även den bästa.

Pheobe
0

#15 LÄS orentligt till den jag svarat. Budet skulle inte gå över 200-300
#16 Caroline får betala procent på budet. Varför ska Caroline straffas för någon annans misstag?

Milla
0

Men kan man inte  göra så då att den som har lagt budet får helt enkelt betala det som Carolin måpste betala till tradera? sen kan Caroline lägga ut samma sak en gång till.

Vet inte men jag skulle aldrig kunna tvinga någon att betala ett så pass högt pris, som redan är skrivet så kommer den här personen nog aldrig att lösa ut saken och då förlorar Caroline på det.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Pheobe
0

#18 Det var smart men sen om den människan vill det är tveksamt. Men då kunde alla bli nöjda, helt klart

Midlingur
0

Nu ska det vara löst iallafall, personen la ett nytt högsta bud på max 160:-. Så nu får man bara hoppas att man får ett bud högre än det..