Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 2150 ggr
Ann-Christine
0

Utställningsansvariga!

Följande utställningar är hittills bokade i Shetland Östs regi 2008:

Lördag 26/4 - Rockelstad i Sparreholm (domare ej klar)
Lördag 19/7 - Rockelstad i Sparreholm, bokad domare: Ronny Johnsson

AnnaLundin
0

BRA initiativ, så att det slipper bli krockar! För även om det är olika delar av landet kan man ju stå som en åsna mellan två hötappar.

Vreta och Svalöv i höst är ju ett bra exempel på det - jag bor ganska exakt mitt emellan…

Hoppas att NI andra utnyttjar denna möjlighet att hålla koll på varandras datum!

Hanna-D
0

Kanon att ni är så tidigt ute med datumen!

Charlotte-Aveback
0

Helt suveränt! Tack Anki för så god framförhållning!

Annette
0

Toppen!

Hoppas det går att hyra boxar på Rockelstad till nästa år.

sanne
0

Ja det hoppas vi med !!

Jag o några till hoppas att vi får anordna en utställning i Tranemo första helgen i Maj, väntar besked från styrelsen i Väst. Där kommer finnas boxar, kanske några östare kommer på besök då ??

Ann-Christine
0

#4 Jag har frågat om boxar och Lotta som hyr ut anläggningen återkommer om det.
Ny cafeteria ska byggas och som Rockelstad själva håller i, övernattning åt domare och utställare ska finnas på plats (vet inte hur många bäddar).
Lotta och hennes man satsar stort, de planerar att bygga fler övernattningsboxar och att iordningställa en gräsbana så att vi i framtiden kan välja om vi vill vara i ridhuset eller på gräsbanan.
Men, jag vet inte hur långt de hunnit till april 2008.

Ju tidigare informationen kommer ut desto bättre, kanske man måste ta semester eller byta arbetspass för att få ihop det också.

GraLott
0

hihi ska bli kul att få börja hänga med i detta utsällningsgäng, se mej som anmäld hahah ja när det e dax vill säga men I bee there ;) har ju hittat ponnyn nu ska han bara komma hem hihi o snart blir det många mer små hästar, stuteri planeras ;);) väl mött på plats

[Anna-N]
0

Superbra att infon kommer så tidigt. Då hinner man planera i god tid :-)

Annette
0

Väldigt bra med lördagsutställningar, inte många gudstjänster då ;)

Ellinor Johansson
0

# 0 Jättebra att få informationen så tidigt Glad

Finns det flera utstälningar som är klara?

Vinterutställningarna i Öst och Nord tex.?

Marta
0

Vinterutställning i Väst blir den 9 Mars. I Frillesås. 

(Sorry Anette, det är en söndag..!) Domare är prel. bokad återkommer när det är definitivt.

Mmia
0

Synd att det inte blir i Vartofta Fundersam

Marta
0

# 12 Det blir säkert en där senare på året! Men du är välkommen till Frillesås.

VeronicaP
0

Då kankseman kan ta och åka på vinterutställning i år i väst då , nu när det ligger på ett bra ställe ;-)

Marta
0

#14 Hjärtligt välkommen!    Glad

Pernilla77
0

Vinterutställning i Öst blir den 16/2 och kommer att vara på Skärlunda utanför Norrköping

Pernilla77
0

#16 Vi har bokat Liselotte Erixon till Skärlunda.

veronica-olsson
0

Är det någon från Syd som vet om det blir Vinterutställning-2008?

Camilla
0

#18.Vi har inte bestämmt något ännu! Vi får väl se hur många i styrelsen  som orkar dra i en vinterutställning.                         De som är pigga på vinterutställning får gärna höra av sig till någon i styrelsen och anmäla sig som funktionär!

AnnaLundin
0

#19 - lägg den här i Nybro så kan jag kanske vara med och hjälpa till med nåt…. Skrattande

Ann-Christine
0

Domare är klar till Rockelstad den 26/4. Alf Johansson Glad

Annette
0

#21. Intressant! Undrar just om det finns boxar att hyra då?

Lauth
0

Kul!

Kanske dags att införskaffa en ny årskalender så man kan börja boka in helger igen *lycklig*

Ann-Christine
0

#22 Jag har hört mig för men de kunde i dagsläget inte ge något besked om boxarna.

Marta
0

Domare är klar till Frillesås 9 Mars; Lars Gerth

Vi kommer även att ha miniklasser och minichampionat och hoppas att alla miniägare i Väst med rimlig omnejd tar tillfället iakt. Det är ju stor fin väg till Frillesås så det bör ju vara hyfsat att ta sig dit.  Välkomna!

Ammiii
0

Hos Öpaf i Örebro har vi prel.bokat 31 maj! Det är för alla raser och naturligvis shetland som brukar vara 50-70st!

Annette
0

#26 Har ni domare klara till Örebro?

kicki80
0

Blir det ngn i Norr???  Norr om Sundsvall tänkte jag då..

Ammiii
0

#27 Inte 100, men på G!

Kris_J
0

#25 inga klasser för liten?

Annars varför anordnas inte några klasser för honom (min liten ponny) och hans gelikar?Flört Han med flera kan få komplex över att gå bland alla stora svarta lurviga farliga farbröder och tanter…… Och liten championat vore bra också.

Veritas odium paretFörvånad

Annette
0

#30. Din lille är så fin så han blir en extra färgklick bland de svarta. Någon måste lys(ol)a upp tillvaron ;)

Marta
0

#30 Jo, jag var allt inne på det först. Det gäller ju de flesta av våra hästar. Men då det inte varit innan och det kändes som en lite väl stor utmaning att vara först, så backade jag. Sen var väl kanske vinter temat en bidragande orsak också, tror det är bättre vid en utställning med två domare.

Men om vi ror detta iland och får fortsatt förtroende så är det ganska sannolikt att det blir mellan klass med nästa gång.  Glad

VeronicaP
0

#21 Dit skulle jag vilja åka synd det är så långt, tycker Alf anvädns alldeles för sällan på shetlandsutställningar.

VeronicaP
0

Vad kul att det blir Lars Gerth i Frillesås det ser vi framemot.

Kris_J
0

#32 jag har full förståelse för det resonemanget.

Härligt att bara behöva åka tre mil på vintervägar om jag nu får ledigt…

#32 Tänk om han lyser så han skrämmer alla….Förvånad

Veritas odium paretFörvånad

Ann-Christine
0

#30 Har funderat till och från att anordna enligt alternativ 3 (Mini, Liten, Standard).

Hur blir det med championaten? Kan det bli en champion liten eller blir det en champion liten hingst, sto, valack etc?

PP
0

#36 Klassvinnarna i "liten-klasserna" tävlar om befintliga championat, dvs med övriga standard.

Detta enligt propositionen och den information som gavs på fjolårets Höstmöte. Kan dock inte tänka mej att SSS motsätter sej ett hederspris till "Bästa Liten" eller liknande.

Som arrangör kan det ju vara skönt att veta att det är ägarna som ska ange mankhöjd vid anmälan. Alla ponnyer behövs alltså inte mätas på plats. Storleksindelning gäller oxå enbart vuxna ponnyer, alltså klass 10-15.

Ann-Christine
0

#37 Jag har fått snabbt och utförligt svar från SSS.
På Rockelstads juli-utställning blir det klassindelning M, L och S. Spännande att prova något nytt Glad

Ann-Christine
0

Vad gör ni i påsk Glad

Shetland Öst anordnar Påskutställning på Bullersta i Nyköping på långfredagen den 21 mars.
Domare: Helena Kättström

Annette
0

Vad häftigt! Ni saknar då inte idéer ;)

KimL
0

Kanon att ni lägger ut datumen såhär tidigt!

Marta
0

#39 Nära och bra!!  Glad Påsk

Camilla
0

På tal om Alf så har Syd "jagat" honom men Alf har väldigt mycket jobb med sitt förtag under sommartid.

AnnaLundin
0

Hmm… Kan inte någon - Cattis eller Medarbetare - försöka sammanställa de datum som redan är klara i en artikel "Kalender 2008"?

För nu börjar det bli klurigt att hålla reda på…

Annette
0

#44. Det är en bra idé! Vi skall ordna detta.

Charlotte-J
0

Mantorp 6/9 Domare: Annika Strindgård + 1 till.

Vreta (Halloween) 1/11 Domare: Ej bokad än.

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

Någon som kommer ihåg datumen för Västs utställningar? Förutom Frillesås, det datumet står i tråden. Mina anteckningar från höstmötet har fått fötter.

Anette
0

#47 Uddevalla 1/6   Nossebro 9/8   Vartofta 23/9 eller 29/9,   och så ev. hallowenutst. i Färgelanda i november någon gång..

Annette
0

#48. Tack!

Annette
0

Är något bestämt ang Valla?

VeronicaP
0

#43 Ni får säga till han att han får jobba mindre ;-)

Ammiii
0

Örebro, Öpaf 31 maj, på Kvinnerstaskolan Viveka Karlestrand & en domare till, ännu ej bokad.

AnnaLundin
0

Har Nord beslutat om några utställningar ännu? *nyfiken*

PP
0

#53 Japp! Så långt det är klart finns info på vår hemsida www.shetlandnord.se under "Utställningar".

Har inte hunnit lägga ut det, men det är nu bestämt att Köpingutställningen kommer senareläggas till den 9 augusti, eftersom den internationella utställningen i Tyskland går den helg vi vanligtvis har annars.

sanne
0

#48 några domare bokade ?? jätte kul med Vartofta, för det är en himla trevlig anläggning !!

Anette
0

#55  Mm, de ville ha dit Ingvar Johansson och Kurt Larsson, men det var nog inte helt klart ännu.

sanne
0

ok, det var ju intressant. Kanske får reda på mer till höstmötet?!

Annette
0

#57. Jag vet inte om det tas upp så mycket om lokalföreningarnas utställningar på SSS höstmöte. Det är nog mer rikstäckande grejer, skulle jag tro.

sanne
0

#58, jag menade inte att det skulle tas upp.. jag menade att Anette kanske vet mer tills dess.. men det kommer ju snart ut i tidningen så det är lugnt.

Houdini
0

NORRBOTTEN  Glad

5 Oktober 2008 är det Utställning i PITEÅ

(ca en mil söder om Piteå).

Anläggning ca 150 meter från E4-an. Daguppstallning i box för endast 150kr/box.

Lägger ut vilken domare det blir så snart shetland Nord meddelar mig.

PP
0

Har du ändrat dag, för i propositionen står det den 5 oktober…?

Houdini
0

NORRBOTTEN  Glad  5 okober och inget annat.. (ursäkta är lite ur balans efter ojsans plötsliga död..)

5      Oktober 2008 är det Utställning i PITEÅ

(ca en mil söder om Piteå).

Anläggning ca 150 meter från E4-an. Daguppstallning i box för endast 150kr/box.

Lägger ut vilken domare det blir så snart shetland Nord meddelar mig.

Annette
0

#62. Jag ändrade till 5 oktober i ditt förra inlägg, så står det lika på båda ställen.

Houdini
0

Jättebra, tusen tack.