Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 4095 ggr
Milla
0

Löshoppningskurs

Finns det intresse från syds medlemar att anordna en löshoppningskurs?

Jag har själv två grabbar som ska tränas inför 3 årstestet nästa år och det är ju alltid roligare om man kan vara fler som tränar tillsammans.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

AnnaLundin
0

Jag håller gärna i en sådan i mina trakter - har ganska stor erfarenhet av löshoppning. Men Skåne är lite långt bort…

UG
0

Jag är intresserad! (Om det går att anordna i sörmland-trakterna)

Milla
0

amen ni är ju för roliga hahahaha jag skrev ju SKÅNE men det gör absolut inget.

RebeckaSvensson
0

Det hade varit trevligt med en löshoppningskurs i Skåne tycker jag.

[Rebecka]
0

ja e intresserad om den inte är för långt i från älmhult, typ småland-skåne trakten vore bra…

Milla
0

Tänkte kolla läget här inne och se hur många som är intresserade sen kan jag i så fall ordna tränare och ridhus.

Tränaren blir en tjej med stor erfarenhet av träning av hopphästar och överhuvudtaget ett stort kunnande.

Vi kommer att hålla oss i skåne.

pippa__
0

Jag hade även varit sugen på att gå en kurs!!! :D Tror nog Ausabausa med är me på det! :D

AnnaLundin
0

Men milla. Flört Jag BOR inom Syds område, vettu. Skrattande Syd är mer än södra skåne och jag kan inte se någonstans att det står Skåne i #0Flört

Milla
0

"8 flåt då

AusaBausa
0

#7 ska vi? Skojar klart det finns intresse..:-D

Pheobe
0

varför en kurs och inte bara ett gäng som samlas och hjälper varandra? Kanske både och?

Milla
0

tja en kurs kan väl vara bra för dom som kanske inte är så hemma i det här med löshoppning, tyckte det var en bra ide, men visst samlas ett gäng fungerar ju också.

Pheobe
0

#12 jag bara menar att det finns ju många som kan hjälpa andra lära utan att behöva anordna en kurs…

mili
0

Vi kan löshoppa hemma på vår ridbana vi har hinder och det är lätt att bygga upp men det får vara en fin dag för tak kan jag inte erbjuda!Men varm choklad och lite goa kanelsnäckor efteråt kan jag nog fixa……Milla du kan sätta dom på en flotte och paddla motströms en bit!!!!

Milla
0

"14 haha ja det hade ju sett ut det, nog för att dom är vana vid att åka båt men jag har ju en alldeles egen transport nu ju.

Vi kan absolut vara hos dig, det är bara bra att vara på lite olika ställen.

Midlingur
0

Jag skulle kunna tänka mig att vara med, såvidare det inte är för en viss person i en viss klubb här i närheten…

mili
0

#16 Förstår inte?

Midlingur
0

#17 Finns helt enkelt en tränare i detta som jag inte vill träna för.

Milla
0

#18 du kan vara lugn hon finns inte i din närhet.

Benjamin
0

Jag hade också velat vara med. Benjamin har aldrig hoppat så det hade varit roligt att se om den lille köttbullen kan det. Hos Mia passar det mig utmärkt- bra avstånd.

VeronicaP
0

Vi har ju Sveriges bästa löshoppnnigsdomare i mina trakter och han brukar vi ju löshoppa för så jag behöver ingen kurs , men jag håller med Millan det är bättre att ha en kurs och låte en som verkligen kan hjälpa en och förklara vad man behöver träna på osv.

Pheobe
0

#21 jag sa inte att en kurs är fel. MEN det kan kanske vara lättare få ihop det så det passar fler om man hjälps åt att träna. Ska man hålla EN kurs eller då ett tillfälle kanske inte alla kan just då. Jag kan också som du säger redan hur man gör. Varför då gå kurs? Trevligt om man kunde samlas och hjälpa varandra, lite skoj ihop men nähä strunt i det.

Annette
0

Måste man haka upp sig på ord? Någon som kan måste ju vara med, annars står man ju där med skägget i brevlådan och vet ändå inte hur man skall mäta avstånden. Det är väl bättre att en håller i den saken, ju fler kockar desto sämre soppa.

Lockar det fler om det kallas träff?

Pheobe
0

#23 Men åh! … ETT tillfälle kanske inte lockar så många menade jag…

RebeckaSvensson
0

Hade verkligen tyckt det var bra med en kurs där en kursledare kunde berätta och lära ut hur det går till att löshoppa ponnyerna.

Annette
0

#24. En kurs kan ju vare flera ggr. Väst har en löshoppningskurs, jag tror den pågår 5-6 ggr. Tyvärr tyckte min arbetsgivare att jag skall jobba just de dagarna Ledsen.