Gott Nytt 2017
God fortsättning på det nya året 🙂
Är det kanske ett ovanligt spännande och intressant år som ligger framför oss?
SSS firar ju 50 år och den Holländska Shetlandsföreningen 80 år. Jag läste i medlemstidningen att det eventuellt planeras en bussresa till Hollands jubileum. Det låter ju jättespännande!
Vad har ni för planer och tankar inför 2017?
Gott nytt År och god fortsättning! Vi kommer att köpa ett sto i år som förhoppningsvis ska jobba med mig i vården och på skolor mm . Hennes "utbildning" börjar 2017 med att få bli van med det mesta så när hon är hos folk att det blir lugnt. Än är hon så ung men vi kommer att lägga en bra grund för henne i allt. Vi kommer även att ställa ut rätt mycket. Förhoppningsvis kunna vara med på jubileum. Detta sto kan även vara början på våran framtida avel. Ingen stor uppfödning då vi hyr in oss i ett litet stall. Jag är aktiv hästägare och är gärna med på olika aktiviteter och är med och anordnar om det behövs :) Jag tror att 2017 kommer bli ett underbart år.

Jag har höga förväntningar på SSS i år. ;-)
Jubileumsutställningen och Shetlands-SM låter väldigt kul, men jag hoppas oxå på många och intressanta andra aktiviteter under året. T ex vad de extra pengarna för årets ungdomsförening kommer resultera i (när jag läste motiveringen, kände jag att regionalföreningarna nog hade den största delen i den utnämningen… 😇)
Personligen kommer jag luta mej tillbaka och bara njuta av de egna ponnyerna. Min målsättning är kort och gott mer kvalitetstid med dem.
Hos oss ligger spänningen i årets fölning då vi väntat föl efter Capone-fire. Kanske är det fires sista föl?! För oss betyder det mycket med ett levande föl då vi haft otur när vi både betäckt med honom tidigare (både sto och föl dog) samt köpt en avkomma som också fick tas bort. Tredje gången gillt! Fullkomligt älskar denna hingsten. Egentligen skulle vi väl premiera ett treårssto också men denne ser ut att växa över 105 cm så man får snällt vänta tills hon är fyra. Troligen inga utställningar för vår del utan vi kör lite på Pernillas linje, mer hemmatid med pållarna.
Medarbetare på djurskydd.ifokus