Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1401 ggr
HanniBunni
0

Första gången?

Jag var på min första utställning idag, både som handler och som publik! Jag tänkte för mej själv " Det är lugnt, jag är i klass 5, jag hinner se hur dom andra gör!". Men det visade sej att det var den allra första klassen för dagen. Allt blev inte riktigt som jag hade tänkt mej!!  Jag sprang inte snabbt nog och kunde inte få hästen att stå stilla! Men jag är super nöjd endå…för att min 2 års hingst gjorde precis vad JAG bad honom om…så allt är mitt fel. Hmmmmm Hur var era "första gång" i utställningsringen??

Kimpa
0

Ha ha. Känner igen mig helt i dig.

Vi gjorde lika dant som du. Hade ingen aning om hur man gjorde. Trodde vi var tvugna att ha träns också då det var så många som gick runt med det.
Nu hade ju vi ett sto, så det löste sig.

Tittade på så många som jag hann med innan vi gick in i ringen och det var inte många, då man mest sprang runt och virrade!

Sa till domaren när det var vår tur att "jag har aldrig gjort detta förut, så du får säga vad jag ska göra!"

Det roliga var att vi den dagen fick 41p.
Snacka om att man fick blodad tand. Då hade vi bara en shettis. Nu har vi nio.

HanniBunni
0

#1 hahaha jag viskade precis de orden ochså till dommaren!! Tyvärr så fick min inte de poäng han förtjänade och det är inte dommaren jag klankar på utan ALLT är rent ut sagt mitt fel! Men det är bara på det och ta detta som en erfarenhet och satsa järnet nästa gång! hihi

Annette
0

Det är viktigt att läsa i katalogen vilken ordning klasserna går i. Det är i stort sett bara på vinterutställningarna de nästan går i ordning.

Pheobe
0

vilken är din ponny? Första gången jag visade en shetlandsponny fick den 37p och var slimmad och såg ut som en ridponny. Hon fick 39p sen =)

Första gången jag visade häst var ett halvblod som fick diplom faktiskt. Inte min häst dock men jag visade fram henne =) Lilla jag, 164cm visade en stoor bamse på 170cm. Kul var det

Underbar
0

Åkte upp dagen innan och skulle sova i transporten med vi skulle inte få plats 3 styckna. Så ena tjejen åke till en kompis i Lindköping så hon tog bilden. Så vi gick ditt där utställningen skulle vara och det var mycket längre än vi trodde.  :P

Och när vi väll va framma blev jag narvös att det snart skulle vara min tur.  Och så dumma som vi var hade vi inte tagit med oss grejerna tränset, borstar mm.  Så Cissi fick springa bort till transporten och hämta sakerna.  Jaha tänkte jag då, om hon inte hinner får jag och Underbar gå in som vi är ändå.  Underbar hade en brunläder grimma och ett blått grimskaft och inte borstad.  Så det hade ju varit jätte snyggt.  Men Cissi hann i god tid så vi hann göra han snygg :) Sen hade jag ett till problem visste inte när jag skulle gå in, skulle jag gå först eller ska man gå in en och en.  Men en tjej i samma klass sa att vi skulle gå efter henne så det löste sig. 

När vi väll va inne i ringen tycker jag det gick bra.  Skritten kunde varit lite bättre gick för segt men det va mitt fel.  Traven gick bättre men när vi travde mott doman och hon som skriver (vet inte vad det heter) tittade jag inte upp och när jag väll gjode det såg jag att vi va nära på att springa in i dom så dom fick backa ett eller två steg back och det va otroligt pinsamt !!;P

Men jag var nöjd och stolt över honom ändå och har lärt mig en del till nästa gång :D

AusaBausa
0

första gången jag visade häst var en new forest häst som skulle stambokföras tror jag..inte min häst o hade ingen aning om vad jag skulle göra…hästägaren som var av den gamla stammen sa bara gör som dem ber dig om där inne!!! :-/ jag var inte gammal o kan ju gissa att jag var nervös…men det gick nog bra men vet inte äns vad hon fick för poäng eller kritik eller om de äns får poäng…ja ja sen dess har man kollat lite mer på hur allt funkar för o vara beredd…

det brukar dock ordna sig!

ThiffannyJ
0

Jag kommer inte i håg första gången jag visade häst, men jag visade Set Me Free på valla -96. Det var typ då jag började följa med och hålla i. Mamma hade visat henne i klassen och sedan hade hon blivit champion ministo. Märtan var 1 år, så mamma tyckte väl att hon gjort bra i från sig, så jag (då 11 år) fick äran att visa Märtan i BIS ringen och jag hade ingen större koll alls vad jag skulle göra, jag gick och jag gick och jag gick. Mamma sa till mig att när de ropar det här nummret så ska du bara gå ut.

Vi kom aldrig ut, Märtan blev BIM och fick en jättestor pokal och rosett! Poängen var 99898 = 43 poäng!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Milla
0

Min första utställning visade vi ett mycket fint elit sto som hade fått 40 och uppåt men inte med oss inte……….vi fick ihop 35p men var fast ändå

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

#5. Vi gick i samma klass på Mantorp. Tack för att du kallade mig "tjej" , enligt födelseåret är jag nog snart tant ;)

Underbar
0

Ah okej =)

hehe ;) tack själv, för hjälpen.

GraLott
0

jag har min första gång imorrn hahahaha *såååå nervös*

Underbar
0

Lycka till :D

AusaBausa
0

Lycka till på utställningen!

Kimpa
0

#11 Hur gick din första utställning nu då ?
Nyfiken

[Rebecka]
0

min första utställning var vinterutställningen nere i önnestad som var i februari nu i år.. jag hade med mig 2 st ponny ner dit, mitt 4 åriga sto ekskogens ginny o min 2 åriga valack galenby atom.. självklart va jag nervös o undrade hur detta skulle gå. jag viskade till domaren att detta va min första gång så du få säga vad jag ska göra, försökte självklart kolla lite på d andra som visade innan jag skulle visa min första ponny… men jag var super nöjd med den utställning, Atom var ju först ut o han fick 37 p o kom 2:a av 4 st  i sin klass, ha skötte sig kanonbra, trodde han skulle stimma runt mer o hoppa i "taket" o slita sig, han e ju lite speciell den ponnyn, men han va hur lugn som helst.. Sen va d ju ginnys tur o hon e ju lugnet sj och även hon e jag super nöjd med, hon fick 38 p o kom 4:a av 5 st i sin klass..

GraLott
0

hej hej… nu har jag tagit hand om min första utställning hihi jag hade tränat innan o då har eddie sött sej sådär svårt med svängen till höger då han nästan kastar sej åt vänster men men idag på plats kändes det som att ja hade magen uppe i halsen vi gick in o kolla klasser innan så man såg lite hur det gick till men man har ju sin egen planering i bakhuvudet ajja tog ut eddie som var SÅÅÅ cool jaha vad ska vi göra här många hästar matte roligt ja han bara fann sej i att nu var vi här o nu ska vi göra nått JÄTTESTOLT att han kunde betee sej ;) fixa dona med honom sen in o värma upp, frida ber mej trava fram o tbx med han o vad gör han jo hoppar på mej då jag ska svänga höger *suck* tänker jag detta kommer ju sluta i katastrof sen blev det dax för oss in i ringen o han e en helt annan ponny kolugn o bara "är" visar uppställt skritt trav ställer upp igen o hästfan springer INTE på mej då vi ska vända i traven hmmm haha jag bara ler sen skritt på volten vi blir placerade trea av fyra valacks 37poäng fick vi o jag e sååååååå nöjd över detta då jag kom ut ur ringen klämmer frida ur sej asså Jossan det ser ju ut som att du har visat häst hur länge som helst hihi *jag tar åt mej* jag hade SKITKUL o är helt fast i detta nu trevligt folk att prata med jag har haft såååå roligt… *stolt* *stolt* *stolt*

Underbar
0

Grattis !!:D:D