Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 406 ggr
kacka
0

drömkombination?

Har ni någon drömkombination? Dvs ett speciellt sto med en speciell hingst? Provat eller inte beprövat…

Cattis
0

Jag har en kombination jag väldigt gärna skulle vilja göra, eller flera iofs, men här är två av dem. Jag vill bet Xenia v Bunswaard med sin halvbror Watson v Bunswaard.

Sen vill jag bet Furunäs Bonnie m Furunäs Fernando o få en dotter till dem som jag betäcker m Furunäs Bonzo.

Tänker inte på ngt vis gå in i diskussion om inavel kontra linjeavel. Detta är mina "drömkombinationer" av det material jag har idag. Jag har en "plan" för dessa avkommor om jag skulle få dem.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

Smevallens Eurydike - Furunäs Nelson.

Hanna-D
0

Har precis som Cattis flera.

Stjernens Epus x Fixy van Bunswaard är en av dem.
Almnäs Gazette x Valentijn v d Amstelhof är en annan.

Om jag får drömma fritt så finns det två hingstar i Holland som jag skulle vilja betäcka med Gazette.

RebeckaSvensson
0

Ingen av de kombinationerna som jag helst av allt skulle vilja göra går.

Morette v Stepelo med Jolly Roger och Fernando. Morette var bokad till Jolly Roger, men tyvärr fanns hon inte längre när det var dags. Hoppas att jag kommer att få möjlighet att betäcka hennes dotter med dem istället.

More Than a Feeling med PP. Som inte heller går.

Men, det finns självklart flera kombinationer som jag är väldigt nyfiken på att prova. Om det blir så eller inte får tiden utvisa.

nallebjörn
0

jag skulle vilja ha fler avkommor med kombinationen Lovely Little Sister med Gino men det är helt omöjligt av två skäl. Stoet lever inte längre och Gino är valack!

Camilla
0

Min drömkombination kommer snart att bli av. Sandbackas Gurina x Roy v Bunswaard. Drömfölet blir då förstås ett svartskäckat stoföl!

Cattis
0

#6 Spännande! Skrattande

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

nallebjörn
0

#6 oj kan du beställa färg? då vill jag det också….. Oskyldig

Annette
0

#6. Om inte Roy hade flyttat så långt bort eller varit yngre hade jag gärna betäckt med honom igen. Jag är väldigt nöjd med min 3-åring efter honom.

kacka
0

Jag hoppas på ett brunskäckföl Allgunnes Xtan x Madame Beatrix… Nu när jag fått två hingstföl, en rödskäck och en svartskäck, så är det väl "dags" för ett brunskäckigt stoföl… hihi Hoppas fölet får liiiite av Xtans exteriör iaf… Annars verkar hans föl mest bli lika sina mödrar både exteriört och färg…