Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 484 ggr
[Anna-N]
0

Öppet Hus

Är det några stuterier i vårt avlånga land som har planer på att hålla " Öppet hus" i vår och sommar?.

Cattis
0

Det är synd att det där försvunnit de sista åren. Förut hade ju många öppna hus under sommaren. Men problemet var väl att folk inte kom, at tde som hade öppet hus ibalnd stod där som fån och inte en kotte kom förbi. Men det är ju en kul grej. Särskilt om det finns fler stuterier i närheten, så att man kan göra en heldag. Under förutsättning att stuterierna synkar sina öppna hus alltså Räcka ut tungan

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

cinna
0

Låter som en jättekul grejGlad 

Känns lite påträngande annars att bara ringa till en obekant person och säga "Hej, får jag komma å titta på dina hästar?"…

[Anna-N]
0

Ja, tidigare var det en massa stuterier som hade detta på försommaren. Besökare tog med fikakorg och kikade runt på hästar och kanske det samtidigt var någon aktivitet i form av utställningsträning, tipspromenad, hingtvisning etc. Men, men…Fundersam

Cattis
0

Fast, de flesta tycker ju att det är helkul att visa upp sina hästar. Jag tror säkert du är välkommen om du ringer ngn o frågar om du får komma o titta.

Personligen tycker jag det är jätteroligt att gå runt i andras hagar och titta på deras hästar.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

kacka
0

#2 så har jag gjort flera gånger när jag varit på semester… Jag tror aldrig jag blivit nekad…

nallebjörn
0

det är som när man lämnar sto hos hingst. Självklart vill man se allt på gården =)

VeronicaP
0

Vet att Syd ska ha stuteribesök på Dalsgårds i år , fast det är ju lite planerat då *ler*..

nallebjörn
0

#7. det ska vara nåt på Linnestofta också i juni