Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 428 ggr
Midlingur
0

Ute dygnet runt igen

Hehe, nu är jag väldigt tidigt ute med tanke på att många av oss inte ens stallat in våra hästar ännu Oskyldig, men jag blir ändå nyfiken. När låter ni hästarna vara ute dygnet runt igen? Hur varmt måste det alltså vara? Vad säger lagen?

Pheobe
0

då jag hade på stall lät jag dom gå ute i april om vädret var bra då. Slutet av april.

Madelene_Udd
0

Jag har som tradition att skicka ut mina på långfredagen….. Sovmorron vid påskkalasen är inte fel……;)

Är påsk sent kan det bli ngt tidigare men väldigt sällan senare…..Skall man sätta datum så är det nog runt 1 april som senast…..

Givetvis är det väderberoende, men efter påsk tar jag bara in dom på natten om det är pissväder….

Midlingur
0

#1 Ungefär som jag tänkt inför nästa år då.

AusaBausa
0

när de stod i stall så brukade det bli runt första maj…

stallostby
0

mina gick i år ut på valborgsmässoafton. Temperaturen känner jag ska vara lite varmare än när man stallar in, för att de är mer vana att ha det varmt om nätterna iaf.

Nästa år ska de föla runt april/maj så då väntar jag nog med betessläpp tills det är avklarat.

AnnaLundin
0

Det beror HELT på väderleken, i mitt fall. Jag slänger ut dem så snart det går…

I våras släppte jag ut dem dygnet runt i mitten av mars, så snart snön hade smält bort och marken var torr igen. MEN jag är hela tiden beredd att ta in dem nattetid om det blir blött och kallt ute igen - det blev inte aktuellt i våras, då vi inte fick någon nederbörd alls mellan snösmältningen och mitten av juni…

Något annat år har de inte kunnat gå ut dygnet runt förrän i slutet av april.