Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettpremiering
Läst 450 ggr
Charlotte-J
0

Avelsvärderingen i höst!

Vilka ska ni visa??Flört

Kollade med SPAF idag och det är i Värnamo den 5/9 och i Köping den 6/9.

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

Ok

Meningen är att jag har tänkt visa Slättens Mozart och ev Eminem med har inte bestämt mig ännu.

Milla
0

oj jag har ju tänkt visa Almnäs Pirat (hu nu blev jag nervös)

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

thira
0

Har ingen att visa tyvärr, typiskt nu när det blev på hemmaplan (Köping)….

Anna Johansson
0

Har tänkt visa Haganäs Fender.

Hanna-D
0

Oj vad kul! Tack för infon Charlotte.

Jag har inget att visa själv, kanske får jag något "uppdrag" igen men annars så åker vi och tittar i Köping.

Milla
0

#5 du kan få ta "hand" om min piratus om du vill

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

Info på SSS hemsida utlagd idag.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Hanna-D
0

#6 Skrattande

För övrigt tycker jag att det är kul att det verkar finnas intresse för avelsvärderingarna än (eller är jag fel ute?).

JennyStaaf
0

Du då Lotta, visar du Darris? *hoppas*

Charlotte-J
0

Japp, eller han ska anmälas i alla fall så får vi väl se vad sommaren kan göra med honom Flört Då får ni en lååång resa igen Skrattande

Amor vincit omnia Kyss

JennyStaaf
0

Glad

mmm bra datum… har inget annat inbokat i alla fall. spännande! Köping eller Värnamo? Köping är ju inte så himla långt..

Charlotte-J
0

Hm, det blir Värnamo. Jag gillar det stället av någon outgrundlig anledningFlört

Amor vincit omnia Kyss

Ellinor Johansson
0

Vi har fyra tvååringar och en fyraåring som ska göra bruksprov. Thiffanny funderar på att vi ska visa alla i höst. Vet bara inte hur det ska gå till i praktikenGlad

nallebjörn
0

#6 jag tycker också det är bra. Vill själv inte använda mej av hingstar som inte är avelsvärderade.

Linnah
0

#13 Ella, såvida det inte skulle krocka med något av mina andra engagemang (vilket det förmodligen inte gör en vardag) så skulle jag gärna hänga med som typ slit-och-släng. Kan vara trevligt att se lite hästar och hjälpa till, och komma ifrån sexualpolitiken lite…

UG
0

Jag kommer till Köping med Fyrklöverns Corall.

Här kommer frågor från en riktig nybörjare: Jag har inte riktigt hängt med, blir det avelsvärdering "som vanligt"? Gäller nya regler?

Behöver jag ordna mätintyg innan eller utfärdas det på plats?

När gör jag bruksprovet? samma dag måntro?

Behöver han vara vacc mot hästinfluensan? Jag får ett nytt pass då tidigare ägare tappat orginalpasset. I nya passet står ju inte vaccineringarna, är detta ett problem? Behöver jag vacc om?

Han får inte vara skodd om jag förstått det rätt.

Han är chippad, då behöver väl inte DNA-sampel från hårsäckar tas igen?

Jag gick in på http://www.spaf.info/ men hittade ingen info om shettishingstarnas avelsvärdering. Är det någon som vet under vilken rubrik jag ska läsa?

Undrar Ulrika.G

Hanna-D
0

#16 Hur reglerna ser ut kan jag inte svara på.

Du behöver inget mättintyg (dom mäts på plats innan bedömningen), inget krav på vaccinering. Inga skor.

DNA tas oavsett om de är chippade eller ej, det har de i alla fall gjorts på de hingstar jag visat.

Ellinor Johansson
0

# 15   1000 tack Linnah hör av mig närmare.

Denna kommentar har tagits bort.
Lotta_Ekestena
0

Från en annan nybörjare: 

Hur är det med föruttagningar?  Har man inte det längre?

FredrikN
0

men hur kommer proppen att se ut? är det samma propp som innan eller är det nya regler som gäller?

Blir lite retorisk nu.. antagligen är det sammma propp som innan.

[Anna-N]
0

# 20  Jo, de är samma dag. Alla hingstarna visas före lunch och de som går vidare visas på e.m.Flört

[Anna-N]
0

# 21 Undrar jag också. Men går anmälan ut i juli, så borde väl de nya reglerna vara klara.Fundersam

Lotta_Ekestena
0

#22 Ok, det var ju smidigt.  hur är det med bruksprovet?  Det känns ju lite överflödigt att släpa med sig sele och vagn om man inte ens vet om det blir aktuellt.  Kan man göra det vid ett senare tillfälle?  Har en treåring förresten.

[Anna-N]
0

# 24  Ja, det kan göras när hingsten är fyra år.Skrattande

Lycka till!