skor
hur många av er skor era shetlandsponnyer?
och vart får man tag i de allra minsta skorna?
/Emelie :)

Jag brukar sko upp mina ponnyer om dom ska tävla mycket under sommarhalvåret.
Har en superb hovslagare som både skor och verkar småttingarna, han köper ut sina skor från Hilmers hovslageri på färjestad travbana här i karlstad. Åker man dit med ponnyn kan dom till och med göra skor åt dom om inget passar…

jag har bara på framhovarna, hon har väldigt små hovar för att vara så stor… min hovslagare har alltid skor som han har anpassat till henne, jättebra..
Har skor på hingsten eftersom han körs och tränas.
Skorna är köpta i en liten hästsko-affär i Angarn-trakten (Brottby/Vallentuna). Cattis kanske vet vad den heter? Ligger i närheten av hennes stall.

Vi skor de som tävlas och jag köper mina på travbanan i Halmstad , men de finns lite överallt annars *S*

Faktum är att även Hööks butiker har ett stort sortiment på hästskor i alla storleker, även för de allra minsta.
Har bara skott nån enstaka gång och då smider hovslagaren skon til ponnyn. Känns onödigt ha dom skodda om dom inte tränas
Vi skor vid behov, kan vara den som vi kör regelbundet på grusvägarna här som kan behöva på framfötterna. Vi har även haft fångponny som har behövt skor fram under konvalescensen. Köper skor på Bidermans (har butiker på travbanor).
Jag skor när min tränas/tävlas, annars får han gå barfota.
Hovslagaren tillhandahåller skor, men jag vet att det finns att köpa lite varstans.