God morgon 8 november 2007
God morgon. Kl 05.00 ringngde klockan.
Är kronförkyld och har börjat hosta nu också. Ska i väg på konfreans till Köpenhamn i dag. Ska bli jättekul, ska även bli ett besök på Carlsberg bryggeriet.
Fortfarande mörkt ute, vet inte vad det blir för väder i dag…
Ha en trevlig dag alla!
Delad glädje är dubbel glädje :)

God Morgon
"0 är du uppe så tidigt..hihi.. ha det bra i danmark, krya på dig !!
här var minusgrader, kallt som sjutton.. men hästarna är pigga o glada. Magarna växer väldigt på de stona som ska föla tidigt, hoppas att bebisarna mår bra där inne! nu börjar man längta till våren
ha en bra dag !

Godmorgon.
Hovslagaren kom aldrig igår. Han dök inte upp och hörde inte av sig och hade inte på mobilen. Hoppas att det var en engångsförteelse, men nytt försök att få hit honom pågår.
#1 magen har börjat växa på min ponny också, men det har nog andra orsaker än att han är dräktig…

God morgon!
Här är det några minusgrader och frostigt, mysigt!
Idag väntar städning och tvättning och sen är det ridskola för småtjejerna. Fullspäckat schema som vanligt ;-))
Amor vincit omnia 

God morgon även här här det kyligt men jag hoppas att det blir fint väder idag i allfall.

Dagens Mikael-citat:
"Du är världens bästa mamma, men du ser ut som en skata bakifrån. Fast du kan ju alltid kamma dig."
Här är det några minusgrader och jag har försovit mig. Måste stängt av klockan efter en konstig dröm. Jag drömde att massor av vinterkransar blivit stulna och att någon ställt ut en vanlig golvlampa istället för gravlykta. Sladden hängde i ett träd. Jag bekymrade mig väldigt för hur det skulle gå om det började regna. Korsslutning? Kanske skulle behöva lite semester ;)
Ha en bra dag!
#5: Haha, underbara unge !!!!
God morgon alla glada!
Här är det full vinter. Minus 6 grader och bra mycket snö. Känns nästan som julafton. I dag blir det full rulle här (som vanligt) och jag hoppas ni alla får en bra dag!
#5 Vilken kille:), jag skrattar så jag gråter.. Hur gammal är han? Min Filippa 4 år kommer ofta med dräpande kommentarer. Dom är ljuvliga..
I Säter, Södra Dalarna har vi 6 minusgrader & sol. Igår var det värre, när jag och barnen skulle ner till Uppsala på hockeymatch var det snöstorm här. Bara att gilla läget. Jag har inga problem att köra bilen i skitväder, det är mest de andra bilisterna jag inte har förtroende för där ute, de flesta kör som krattor och borde överhuvudtaget inte vara ute på vägarna:)…
Väl i Sala så ringer telefonen, tränaren säger att matchen är inställd pga att laget dom skulle mött dragit sig ur serien, bra att få veta då… Massor med tid x-a så vi svängde in vid Karlssons i Morgongåva i förhoppning att det skall vara som i ullared…Men ack vad besviken jag blev. Det var väl inte särskilt billigt där…Köper då hellre hästtäcken på granngården ist…
Idag skall jag skriva klart en uppgift till skolan. Städa upp lite då en värderingsman kommer och värderar vårat hus i morgon. Hästarna skall få sin del av min dag…
Ni alla skall ha det gott!!//ESå

#7. Han är 10 år.
Det kommer mycket roligt ur barns munnar :)

God morgon!
Efter alltför få timmars sömn så var jag iväg och hämtade en kompis telefon som försvann i nattens dimma :-) Som tur var så hade en vänlig själ tagit hand om den.
Förfesten lyckades jag inte undkomma och snart är det dags att sätta igång och diska undan glasen och samla ihop öl- och ciderburkarna. En väldigt trevlig fest blev det igår, men det brukar det bli när det är killgänget som drar igång. Min käre granne lär nog inte göra många knop idag så jag får väl in och hälsa på en stund sedan :-) Själv har jag aldrig varit så pigg efter en återbjudning som jag är idag, så det finns kanske hopp om att man lär sig?!
Ikväll ska Ruben och jag flyga hem så jag får försöka packa lite också under dagen. Middagsföreläsningen idag är med Black Earth Farming som driver ett 300 000 ha stort jordbruk i Ryssland och det måste jag bara lyssna på.
Hoppas allt får en bra dag!
God morgon!
Jag är lite smått sliten efter början av denna veckan. Flög till Sthlm med jobbet i tisdags (fick de första snön…det var väldigt väldigt väldigt lite kvar i ett och annat dike, men ändå) …fick kliva upp 4.30 för att hinna fixa och käka frukost innan flygbussen skulle gå. Var hemma kring 22.30 och har fått en "baksmälla" av rang….skallevärk och trötthet, tacka gode gud för att det finns värktabletter.
Dagen är kantrad av jobb, jobb och åter jobb, sen ska jag hem och sova.
Hoppas ni får en bra dag!!
God middag!
En härlig dag idag. Har precis varit ute och haft sadel på dom två stora grabbsen idag då vår lilla bana där jag kör dom var upptagen med bilar.
Dom var jätteduktiga och reagerade inte alls. Härliga killar.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#9 Hittade ni till Arlanda? 
Är lite imponerad av att tre personer kan missa en stor Statoil-mack som ligger vid vägen, köra förbi vår gård, vända och irra runt i skogen men ändå komma rätt till slut… *asg*

#12 Otroligt nog så lyckades vi ta oss igenom de norrländska skogarna och kom fram i tid :-)
Jag måste säga att jag också är rätt så imponerad av vad vi lyckades med ;-) Tack så mycket för att du stod ute och viftade med ficklampan och hälsa och tacka din mor för guidningen!