Godkänt Stuterinamn!
Så har även jag skaffat mig ett stuterinamn!
Nightingales kommer mina uppfödningar att heta! 
Delad glädje är dubbel glädje :)
oj där ser man, grattis vilket vackert namn.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Grattis grattis! det var fint!
1 & 2 Tack tack! 

Grattis. Tjusigt värre.
Hur länge fick du vänta? Väntar på mitt nämligen 
Jag ansökte i juni/juli. Sen ska de ju publiceras i Ridsport å så ska he ha ett möte. De hade SPAF möte i helgen.
Såg att du ansökt! 
Hur ofta har de möte? Har också ansökt om stuterinamn men skickade in i dag:-D! Spännande o se om det godkäns! gav flera alternativ om ifall….
Glömde ju skriva GRATTIS!!! jätte fint namn…

Grattis!

Grattis Linan!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Grattis! 

Grattis!! Va kul! =O)
Tack alla!! Känns jättekul!! Nu föds ju inte den första avkomman för ens nästa år… Spännande!!

Grattis! Gäller det dina stora svarta då? Eller är det minisarna oxå? *nyfiken* 
Nope, bara de stora svarta sakerna 

Grattis grattis - och nu vill man ju självklart veta historien bakom valet av detta namn? :)

Grattis till stuterinamnet!
Grattis till stuterinamnet o lycka till framöver!

Grattis och lycka till!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Grattis till ett mkt vackert stuterinamn
Lycka till med era vackra små hästar..

Grattis till stuterinamnet!!

Stort Grattis !!!! då fixar jag dina täcken innan Vreta
Läste det i Ridsport. Kul att det är godkänt nu. Grattis!
Tack alla!! Känns fortfarande jättekul, har dock inte hämtat ut mina papper än…
#22 Tack, så fina de kommer att bli 

Grattis till namnet! Vi ser fram emot att se Näktergalen nästa år! Även om det är en stor svart 
# 25 Ja me!! Hoppas bara att allt går bra vid fölning…

Grattis Thiffanny! Hur kommer det sig att du valde just det namnet? Bara för att det är vackert eller har det någon speciell innebörd för dig? Nyfiken… Mitt eget stuterinamn kommer ju av mitt smeknamn Gloria.
Grattis Linan.Vad sugen man blir att skaffa stuterinamn.
Tack alla igen =D
Namnet tycker jag är fint, jag har ingen personlig koppling till det. Jag har någon gång hört det i en rock låt har jag för mig… Hade för mig att det var "Over the hills…" men det var det inte… Tycker att det klingar bra när man säger det. Låter som fina svarta shettisar 

#29 När kommer den nya egna hemsidan då tro? :-P
/Cattis

Grattis! Det låter fint!
#29 Kanske Florence Nightingale? Hon var väl en av grundarna för det moderna sjuksköterskeyrket och författare.
Haha, ja en Florence kanske det blir =)
Någon hemsida blir det inte än, jag har ju ingen uppfödning än ju =)

#32 Näe, men avelsston, ungston och föl på väg. Kom igen nu! :-D
/Cattis
Grattis till det godkända stuterinamnet.
En nyfiken fråga bara, hur fick du beskedet att det var godkänt? Jag väntar också på att mitt stuterinamn ska bli godkänt och när jag talade med dom i telefon för en månad sedan så sa dom att det skulle tas upp på detta mötet.
Har du ringt och kollat, eller hur fick du beskedet? Går det att läsa något protokoll från mötet?
#34 Det står väl i ridsport innan du får besked??
Man får väl hem avi om att man kan hämta ut namnet, så var det för mig i alla fall.
#36 Den kommer efter att det har legat ute för "allmän beskådan", det har med ev. protester att göra. Sen kommer ett rekat brev som man får lösa ut för ? :-……
#37 ja precis och iom att man har fått det rekomenderade brevet så har ju namnet gått igenom
#38 Japp….
Jo, jag vet att man får "lösa ut" ett rekommenderat brev, men beslutet togs ju på mötet som var i helgen, idag är det ju bara måndag… Jag har i alla fall inte fått något brev redan idag…
Till mig sa dom dock i telefon att det var ju inte några protester inkomna efter publiceringen i Ridsport men att det slutgiltiga beskedet tas upp på mötet.
Därför var jag bara lite nyfiken på om Thiffanny hade ringt och kollat eller hur hon fått reda på att det var godkänt.

Grattis! 

Grattis och lycka till med dina stora svarta!
Grattis till stuterinamnet!

Grattis, fint namn!
Gosa: Jag ringde till kansliet och kollade. Jag behövde veta det ganska omgående då Sanne skulle göra en grej till mig, då behövde jag veta. Sen har posten hem till mig strulat, så jag bad dem att skicka det i min mammas namn så det med säkerhet kom fram, å då sa hon att det blev godkänt! Annars så ska avierna komma i dag. Mötet var i lördags den 20!
Vad har du ansökt om för namn?
Okej, jag tänkte om dom kanske lagt ut något protokoll el. liknande på nätet, men jag kunde inte hitta något.
Spännande, då hoppas jag att mitt ligger på posten för avhämtning i denna veckan också. Jag har ansökt om stuterinamn Tomtagården, eftersom vår gård heter så.
Jag skickade in min ansökan redan i slutet av maj månad, verkar som dom bara tar upp ansökan om stuterinamn 2 ggr/år. Ska bli roligt att få stuterinamnet registrerat.
Idag kom vårt avi med posten… så jag kan väl med säkerhet (??) anta att vi fått vårt stuterinamn godkänt ;-)) även om jag inte löset ut avin än.
Så nu exixterar SUTERI MOSSEDAL "på riktigt" :-)))))
Grattis all ni som fått era namn godkända!!! Kul!
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria

Stort Grattis! Jag skickade in min ansökan i helgen.
Grattis!!
hur ofta har de möte, är det ngn som vet det?

Grattis till ett fint stuterinamn
Min avi kom idag också
Stuteri Tomtagården.
Hälsningar Pia

Grattis till alla nya stuterinamn!
#0: Jag läste om det i Ridsport för ett tag sedan … kul att det nu blivit godkänt! 
Ville bra visa en bild på min Kitty som poserar i en jättefin pressent från Sanne! Tack! 

#54: Oj, vilket fint täcke! 

ÅÅ va kul att det blev bra
hon är så charmig "lilla" kitty, hoppas täckena kommer till nytta nu !!

Ååh, det där snygga täcket! Finns det kvar på Hööks? När jag skulle beställa fanns det inte kvar på nätbutiken.
Jättefint täcke!
Ursnygg pålle o täcke!
Tack tack alla! Kitty blev jätteglad äver sitt Nightingales täcke. Om någon undrar så är det stl 105 på detta täcke!

bra med lite reklam:) täckena kan finnas kvar i butikerna, men ej så många små kvar i nätbutiken…

Jättesynd att de rutiga fleecetäckerna inte finns i strl 85 och 95.. Har velat ha ett sånt (rosa!) sen jag såg dem första gången men 105 druknar ju mina hästar i…
Tycker oxå att det är synd att detta inte finns i 85. Jättebra passforn, och jag vill ha bogveck, dubbla bogspännen och kryssgjordar på fleecetäckena, de är perfekt efter badet! Och denna som även var så billig!!
#62 Du får göra som jag, köpa en stor pålle som kan ha 105 täcken 

OM alla här inne skriver till vå inköps avdelning så kanske dem fattar, för vi är på dem hela tiden o vill ha mindre storlekar.. det kommer snart nya täcken även från 85cm !!!!

#63 Ha ha jo jag har faktiskt tänkt tanken…
Men det lär bli riktigt farligt för plånboken, då det finns sååååå många fina saker i större storlekar på inte bara täcken utan träns, grimmor.. ja allt! Så ibland ska jag nog vara glad över att allt inte finns i ministorlekar…! 

#64 Vad kul! Det ser nog fler än jag fram emot! Får vi vänta tills vår/sommarkatalogen kommer ut då eller kan man köpa dem på Hööks hemsida innan??
(citat) Gäller det dina stora svarta då? Eller är det minisarna oxå? *nyfiken* Nope, bara de stora svarta sakerna
Varför får inte alla uppfödningar det namnet? (kan ju tänka mig olika anledningar..) men undrar ändå? *nyfiken med*
Minisarna äger jag och mamma tillsammans. Det svarta standard stona äger bara jag. Så därför kommer bara standard pållarna ha det prefixet, minisarna döper vi som vanlig med engelska meningar!