Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: avel
Läst 476 ggr
cinna
0

Betäcka med vad??

Är väldigt sugen att betäcka Mina i år, vet inte riktigt. Har från början tänkt att hon ska köras in ordentligt i sommar, men men, fundera kan man ju alltid, och det ena utesluter ju inte det andra. Vad tror ni skulle passa? Avståndet spelar i det här stadiet mindre roll, vill mera ha lite allmänna tips. Gärna fuxOskyldig

Vill du inte skriva ut ditt förslag här, kan du ju alltid PMa mig…

Minas stam: http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=13007

Linnah
0

En bild, så man kan få en liten aning om hennes brister och fördelar? Hur rör hon sig?

cinna
0

Får återkomma med bild ikväll…

Har bra rörelser. Fick 77888 på vinteruställningen i vintras, första utsällningen, fet och lurvigFlört, ca en månad efter att hon kommit till oss.

carl-gustaf
0

Hej hittade en bra hingst till dig, Fenwick Destinado, (Harveistoun linjen) se vidare http://www.users.bigpond.com/FenwickStud/atstudshet.htm Cool

Kostar bara 220 i betäckning!

cinna
0

#3 Det visar ju bara hur seriös du är…

carl-gustaf
0

# 4 Avståndet spelade ju mindre roll ……Skrattande

cinna
0

#5 Tänker inte änns kommentera…

Fler förslag tack från er andra, tack!

Annette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för tips till mig då? Stoet heter Smevallens Eurydike e Django v.d. Romer - Scotsman v. Bunswaard. Hon rör sig inte dåligt, men skulle vilja få ännu bättre gång på avkomman. Lite tät bak. Förstaandsvalet har tyvärr fallit bort och nu kliar jag mig bara i huvudet.

VeronicaP
0

Ja man får ju inte göra reklam för sin egna men våran rör sig bra *ler* ;-)

+ att han är fux *S*

nallebjörn
0

#7 hade varit häftigt med Capone-Fire…..  Eller Ytterhalls Kanon

cinna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer iallafall en bild…

nallebjörn
0

#10 oj så mkt päls.. svårt se

tonje
0

#10 Jeg tror jeg ville brukt Kanteborgs Sprite… Har en hoppe etter han som jeg er kjempefornøyd med :)

Nå sier ikke de nederlandske navnene i stamtavlen til hoppen din meg så mye da men.. vet du hvilke engelske ponnier som ligger bak her selv?

cinna
0

#11 Jag vetGenerad. Ska se om jag hinner fixa ett kort de närmsta dagarna…

cinna
0

#12 Är inte så bra på norsk, vad betyder "hoppe"? sto?

tonje
0

jappRäcka ut tungan

nallebjörn
0

#14 ja det betyder sto =)

thira
0

#10 Charley vd Provincialeweg skulle jag tro passar bra till henne. Han är ELIT-premierad och fux.

Asagard
0

Varför inte prova Paulus??