Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett19-om-sajten
Läst 889 ggr
Annette
0

Borttagna trådar

Som ni kanske märkt har vi tagit bort några trådar.

Detta forum är till för diskussioner där inga personangrepp är tillåtna (se skrivreglerna).

Personliga vendettor får skötas någon annanstans.
Detta gäller alla.

Det skall vara KUL med Shetland Glad.

Med vänlig hälsning Annette Wadman, Medarbetare.

Charlotte-Aveback
0

Det ÄR kul med Shetland! Flört

Detta forum är en fantastisk möjlighet till utbyte av erfarenheter, dela med sig av smarta tips, dela glädje och sorg tillsammans, m.m., m.m.

Med gemensamma krafter skall vi väl kunna hålla oss inom ramarna för hur man uppträder mot varandra och se till att det blir en trevlig mötesplats för både gamla och unga, erfarna som nya.

Ellinor Johansson
0

Ni skrev att shetland ska vara kul, men är shetland kul när andra får ta konsekvenserna för att en hästhandlare informerar sina köpare att begå brottsliga handling.

Tråkigt att Forumet väljer att skydda skattefusk. Jag blev på hoppad i ett inlägg igår om moms, det hon skrev om hur jag skulle ha hanterat momsen är olagligt.

Vad var fel med min momstråd trodde det var bra att upplysa andra ev. köpare av import ponnyer hur det ska gå till?

Annette
0

#2. Jag ansåg att momstråden var en fortsättning av er diskussion så därför tog jag bort även den.

Som sagt, personliga grejer får ni sköta någon annanstans.

Pheobe
0

jag saknar inte någon tråd, hum kan inte se någon borttagen Fundersam

maysod
0

Det var bra att den togs bort, skulle bara varit i ett tidigare skede. Nu fick ju en del fram sitt budskap ändå.

Pheobe
0

#5 nåt jag missat som vanligt … Räcka ut tungan

AndersA
0

ang momsen så betalar man som företagare ingen moms när man handlar något i holland (EU),momsen kommer först när man säljer varan vidare i sverige. där är ingen tull på hästar.  Jag förstår att man tyckte illa om den irreterade tonen i den borttagna tråden , MEN jag undrar hur folk hade reagerat om någon skrivit och berättat om hur man tog ut ett  dött föl ur ett icke krystande sto samt visat kort på hovarna . Jag vill inte bara få possitiv information som var jag ska köpa täcke etc. Jag vill även veta vad jag ska se upp med.  

jag undrar om tråden  anmäla vanvård fått vara med om hästägaren var med i shettland  i fokus

VeronicaP
0

#7 Instämmer med dig , BRA skrivet

kicki80
0

Men vem avgör vad som ÄR sant och vad som är rent skitsnack??   För  ATT VETA bör man ju ha sett med egna ögon eller??   och det är väl lite så "Den som talar illa om andra i din närhet, pratar också illa om DIG i din frånvaro"

AnnaLundin
0

#9 Det spelar väl egentligen ingen roll om det är sanningar eller inte, det handlar om att det ska vara en trevlig stämning på ett sånt här forum. Därför är helt enkelt inte vissa diskussioner lämpliga att föra i forumform.

Jag är inte mer inblandad i shetlandsponny iFokus än att jag är medlem, men jag är ju Sajtvärd för ponnytrav iFokus där ungefär samma regler gäller….

paparatzi
0

Hej! Igen det var ett tag sedan, men här inne verkar ju allt vara som vanligt……JA tänk vad lättsamt det vore ifall alla ansåg sig behöva ta ansvar för hur man framför sina åsikter, jag tycker nog att en del här inne borde leva som de lär och inte försöka lära andra utifrån sitt eget skitsnack, vart tog andan shetland 4FUN vägen??

Hasta lá vista..