Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1212 ggr
[Anna-N]
0

Ponnyputa

Söker en ponnyputa som ska vara som första sadel. Har kikat lite på olika modeller allt från gamla Kitty modellen (finns den kvar?) till sådana med ställbart bakvalv. Detta ska vara en förstasadel och just för att barnet ska sitta bra och inte halka runt i en för stor och halkig sadel.

Kommer inte blir nått rida i den här sadeln utan det har man ju en riktigt allroundsadel för det ändamålet utan det handlar om att "åka" häst ;-) Någon som har tips och råd om bra modeller eller någon att sälja kanske?.

Pheobe
0

Vi har en från börjes som är kanon

maysod
0

Vi har en sån, köpt den genom Anne Pagmar. kanske kan sälja den.

sanne
0

Vi har ponny putor på Hööks, tycker dem funkar bra !

susanne-s
0

Jag köpte en från Börjes, med ett högre bakvalv samt handtag. Där glider man inte av. Man kan också flytta bossorna efter hästens stlk. Prisvärd. Har äv testat den modellen du visar men ett riktigt litet barn har absolut inget stöd i den.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

[Anna-N]
0

Tack för svaren! Jag ska kika runt på de olika alternativen. Hittade en sån här i 12" som jag tycker ser bra ut.

Pheobe
0

#5 En sån har jag, den är bra

maysod
0

Jag håller med att barnen glider i den modellen, men den sitter rätt bra på hästen.Vi köpte en till vår mini som såg liknande ut på Hööks som den du visar Anna. Men den satt absolut inte bra hur man än flyttade runt de delar som var flyttbara. Den var nog bra för barnen att sitta i, men satt inte bra på hästen, det tryckte bak på nåt sätt , så hästen blev orolig.

Underbar
0

Har köpt min från Svensk ridsport tycker den är kanon =)

lilleman
0

#5 Vad är det för en sadel du visar. En sån skulle jag vilja ha!

Trine
0

Köp en med syntetsits,dom har bäst fäste idom ..Köpte min ur börjes det var "läder" i den och min grabb hade allvädersbyxor och red, trine ruskade på sig och grabben var i backen innan nån av oss hann reagera….OskyldigJag har fått tag i en som är "tyg" nu och nu sitter han stadigt.Glad

[Anna-N]
0

Sadeln i #5 är helt i syntet.