Mycket intressant…. Jag har visst gått med på ngt som jag fattar nada av…
Hanna, Milla…Tack för gratulationer på min födelsedag.
Jag har blivit (heter det addad?) av massor bla Cattis, Milla, Hanna som finns här på forumet.
Kan man få en lektion om hur den sidan fungerar. Tips. Råd. Allt som kan vara av nytta att veta!! Någon frivillig!? Engelska är inte min starka sida…

Jag håller med dig, fattar inget heller. Blev inlurad där för ett tag sedan för jag skulle se några bilder när vi var fanbärare, men personen var inte med i samma nätverk så nga bilder fick jag aldrig sett.
Jag vill väldigt gärna också ha en lektion i hur det fungerar.
Japp jag vill också ha en lektion, jag har addat en massa grejer som jag inte har någon anning om
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jag med…
gick med ena dagen o ut ngn dag senare då jag fattade =noll!

Skönt att inte vara ensam om att inget fatta. Till er som inte fått svar, det beror inte på att jag är otrevlig, utan på att jag inte ens klarar av att hitta rätt i djungeln.

facebook är jäkligt komplicerat och tråkigt, varning för att lägga ut bilder!!

Ha ha jag vet inte ens hur man gör när man addar någon jag *S*
Haha. Det är inte lätt. ;)
Min jobbdator gillar inte facebook så just nu kan jag inte guida igenom sajten så himla väl eftersom jag inte kan kolla vad jag missat, men jag gör det ur huvudet.
På förstasidan har ni en översikt över vad era kontakter gjort sen ni var där senast, t.ex. om någon skrivit på någon annans wall, har uppdaterat sin status eller lagt in nya bilder etc. Längst upp till höger kan ni också se om ni har obesvarade vänförfrågningar, inbjudningar till grupper eller causes eller events, och om ni klickar på något av det så kommer ni in på en sida där ni antingen får godkänna inbjudan/förfrågan eller ignorera den.
På er profil kan ni hitta era egna kompisar, er egen information och bilder, samt alla causes och grupper ni gått med i. Dessutom kan ni se om någon skrivit på er wall.
Utöver det kan man lägga till diverse olika applications på sin sida, alltifrån graffitivägg och top friends till olika spel.
Jag rekommenderar er att bara godkänna causes och grupper som ni verkligen vill vara med i. T.ex. är det många som har en application som går ut på att man ska skapa sig en armé av werewolves och vampires genom att bita andra, och om någon man bitit låter sig bli värvad så hamnar man i deras armé. Jag tycker att vissa av alla de här grejerna är jätteirriterande och ignorerar nästan allt. Dessutom blir ens sida väldigt rörig om man lägger till allt och jag vill ha ordning och reda. ;)
Nästa flik efter er profil är era vänner, och de går att sortera på olika sätt.
Sen i vänsterspalten har ni snabblänkar till alla saker ni är med i, era olika applications och grupper och causes och allt vad det är.
Sen från förstasidan kan ni även nå diverse andra saker, som marknadsplatsen där det finns både jobbannonser och säljannonser och annat.
Sen är tanken att man ska skriva på folks wall, skicka meddelanden och göra tusen olika saker som man brukar göra på communities. :) Skillnaden är att Facebook för det mesta är lite "vuxnare", och att man kan hitta en väldig massa gamla klasskompisar och andra vänner eftersom (nästan) alla heter sitt riktiga namn. En del försöker få så många kompisar som går (en bekants bekant har lyckats komma upp i taket - det går uppenbarligen inte att ha fler än 5000!). Jag tycker att det är ett väldigt spännande forum för att samla sitt kontaktnät, och plötsligt inser man att man har kontakter till andra människor som man aldrig hade kunnat tro, och personligen tvekar jag inte att nyttja mitt kontaktnät när jag behöver det och för det är Facebook fantastiskt. :)
Och hur man gör när man addar någon? Well, om man söker på någons namn och hittar den man vill ha, då finns det en länk till höger (alltså när man sökt på ett namn och får en hel lista över personer med det namnet) där det står "Add person as friend". Då får man upp en ruta där man får bekräfta att man vill lägga till personen.
Är man inne på en persons profil och vill lägga till den som vän, så finns det en länk med samma text till vänster en bit under personens foto. Klickar man där så får man upp samma ruta som ovan.

#8 Tack tack då kanske man lär sig lite mer .
Är egentligen inte mycket för sånt här men det är lite tidsfördriv på jobbet och faktiskt himla kul att hitta gamla kompisar och klasskamrater som man tappat kontakten med, har t ex hittat vänner som flyttat till Frankrike och England via Facebook.

Ja, jag har blivit fast då jag hittat många gamla kompisar och till och med min bästis Misan (vi bodde grannar från det att jag var 1 år!) hittade mig där trots att jag har nytt efternamn.
Och igår åt jag lunch med en annan gammal kompis som jag inte träffat på 7 år - så jag är jätteglad för facebook! Alla mina gamla vänner/klasskompisar dyker upp där 
Facebook = Lunarstorm för vuxna 
Linnah Tack!
#12 haha ok
nej nog inget för mig! Håller mig till "stay friends" lite lättare o hitat gamla klasskompisar där… även om man måste betala för lite mer info…
Tycker det är rätt kul med facebook… speciellt om man gillar quizzes :-D Bra tidsfördriv om man inte har ngt bättre för sig :-)
#11 Jag måste ha tryckt på fel knapp när du addade(?) mig. Kan du försöka igen så blir det bra!!

#16 hahahaha Jag provar igen :) hur går det annars med facebook-andet?
#17 Har lyckats sätta in en bild på mig själv… skriva in lite uppgifter..osv Men det blir fel ibland då allt står på engelska och jag inte direkt fattar vad som menas… snart har man väl en fet miljonskuld i hasorna.. Det är som att tippa, 1X2 you know… *asg*
Veritas odium paretFörvånad

Jag har inte heller egentligen fattat detta med facebook och vad det har för syfte…men det känns som lagom tidsfördriv!!

En liten varning kan vara på sin plats: