Godmorgon 12 November
Godmorgon!
Precis hemkommen från arbetet. Skall nu väcka barn som skall till skola och dagmamma. Sen skall jag köra hö, halm och sen kanske man hinner sova en stund innan man skall ner till Uppsala…
Ha en bra dag!!
God morgon!
Här är det svinkallt just nu och det är härligt!! Vill att det kommer mer snö också då vi bara har lite puder som ligger.
Idag är det trav så då är det nog bäst att ta på sig långkallingar ;-)
Ha det bra där ute allihop och var rädda om er, och varandra!!
Amor vincit omnia 

God morgon , här är det kallt i dag med men man får hoppas att det blir fint väder idag.

God morgon, eller något.
I går skulle jag gå ut o röka, och halkade på de glashala planken på verandan. Slog ryggen i "grindstolpen" och nu kan jag inte göra annat än sitta med ryggen rak eller ligga på rygg. Ligga på sida, eller böja sig/vrida ryggen är uteslutet.
Vad har jag lärt mig av detta? Jo det är farligt att röka…
Dessutom har vi magsjuka barn igen. Den här veckan börjar ju himla bra. :-(
Hoppas alla andra får en bra dag!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#3 Eller att vinter och kyla borde avskaffas..
God Morgon!
god morgon eller nåt.
Ligger här dunder förkyld med feber, sonen ligger i sin säng med kraftig nackspärr.
Kallt är det också. Men det blir nog en bra dag i allalfall.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Morrn här har snön nästan försvunnit men halt är det. Precis skickat ungar till skolan. Själv ska jag snart ge mig på att bli släppad efter två hundar runt spåret , de älskar det här vädret och årstiden så de blir som unghundar och draget i dem visar sin sida. All träning med fot o dyl är plötsligt borta. Tur man har en snäll pålle då som går bakom. Men även hon älskar kylan och snön, förstår mig inte på djur ibland.
Men men ska snabba mig på ska på skolmöte idag me, med älsta sonens lärare, speciall lärare och rektor + psykolog och läkare. Måste få det att funka i skolan för honom. Han har svår inställd diabetes och ingen vet bättre vad jag menar där än Sanne, sen har han tyvärr också ADHD och dyslexi som om det inte vore nog med diabetesen som är jobbig och svårinställd.
Ni får ha en bra dag allihop och hoppas magsjukor, onda ryggar och förkylningar blir bättre för er.
#3 Jag håller med Märta…*asg* Hoppas att du frisknar på dig, man har ju liksom inte tid att vara ofärdig:)….

Jag blev väckt av telefonen, kompisens shettisar på granngården var på rymmen och behövde fångas in.
Min lilla minivalack är också rymmarexpert, och får tillbringa vintern i en liten hage med bra staket. Har fått låna hem en liten hingtbebis som får hålla honom sällskap och bli hanterad. De håller som bäst på att bekanta sig.
Veterinären kommer om en timme och tar bort dränaget vid Kullas öga och kollar att allt är ok.
Vi har strålande sol här hemma, så jag får dra mig ur sängen och lägga boken till sidan (sträck läser Transy boken) och faktsikt ta och gå ut och jobba lite med grabbarna. Mio ska ha sin medicin också.
Det verkar bli en rätt ok dag i allafall mot när jag vaknade

God förmiddag ! Här svävar små snöflingor i luften, -1,5 grader, bara det inte blir varmare. Har just lämnat barnbarnet på dagis så nu är det lugnt en stund. Fick just veta att jag har ett par ston står i skåne och behöver hem hit, är det någon som åker, eller vet någon som åker tomt och mot betalning ta dom med så hör av er. Vore ju smidigast så annars blir det en lång resa neröver, inom en snar framtid.
Väntar på mina böcker från Märta, det får bli kvälls litteratur.
Ha en bra dag .
#10 men May då, vilken trevlig överrasking
vet inte när Sanne ska ta hem Bubbis, då hade dom säkert kunnat åka med upp till borås i allafall.

God förmiddag!
Vid halv 2 i natt var jag äntligen tillbaka i Uppsala och kl 9 i morse var det dags att vara på föreläsning i skolan. Ska ha lab i eftermiddag och sedan har jag hur mycket som helst att plugga, och lite till.
#3 Det är precis vad jag sagt hela tiden ;-) Hoppas det snart går över.

God förmiddag, dag eller vad det är nu.
Har precis varit på möte. Strålande solsken och urfint väder ute! Snön ligger fortfarande kvar. Tog ut en av pållarna på en ridtur igår kväll, kallt var det men mysigt. Idag har jag inget direkt planerat. Ska iaf. ut till hästarna och umgås med dem.
Har försökt vända på dygnen och det har väl gått bra, ska jobba natt på onsdag för första gången och se hur det är. Sen är det tänkt att jag ska växla mellan dag och natt jobb, det kan bli intressant..

Go middag.
Milla o May, vi kan väl kolla på det för självklart kan jag ta med någon mer häst till Borås, när vi ska hämta lill killen, men jag vet inte riktigt när det blir…
Sussie, ja, du jag vet mer än väl vad det innebär med diabetesen, men det börjar bli ngt bättre här nu med pumpen.
Som min goa vän, Marie alltid säger;
Varför ska det vara lätt när det kan vara svårt?!
sammanfattar mitt liv just nu, men va sjutton, någon gång ska väl allt bli bra ?! vädret är hyfsat idag me, kallt o fortfarande lite snö, barnen är glada o hästarrna med.
ha de bra allesammans

Milla & Sanne. Det vore ju toppen, enda problemet är då att dom står i Degeberga på andra sidan landsänden. Men kanske vi får höras om det nu skulle kunna fungera.
"15 inga problem det är inte så jätte jätte långt från mig

#16 Men millan klarade du inte av att lämna skåneland , blev du genast dunderförkyld och febrig ;-) ..
#17 ja det tog på krafterna med alla promenaderna
På denna dagen för tre år sedan låg jag och våndades fruktansvärt men på em föddes vår son… Dagen efter kom första snön men första snön kom redan idag…

#18 Tror du behöver komma ifrån skåneland lite oftare jag ;-)

#3. Det låter som du skulle behöva en naprapat. Jag trillade omkull i en trappa på jobbet förra hösten. Efter några dagar small det till i ryggen och jag kunde inte röra mig. Efter några inte allför milda behandlingar hos en naprapat blev min kropp som ny. Jag var nog sned överallt innan, det var nog inte bara bäckenet som hamnat snett i fallet.
Nu skall jag sova. Dagen har bestått av lite arbete samt hästpyssel.
Tack Sanne för de fina täckena du ordnade! Det blev jättebra. Eros fick vara mannekäng och brudarna trodde nog det kommit en riktig karl till stallet, så som de tindrade med ögonen. Men när täcket togs av och de såg att det var den gamle vanlige konsulten såg de allt lite besvikna ut ;)