Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 908 ggr
Sehvrin
0

Tolka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite fel årstid, men ändå….

Är det någon av er som tolkar efter era hästar? Själv testade vi att tolka i vintras, och efter Lolly gick det mindre bra (Vi gjorde så att vi körde båda hästarna och den ena drog släden, jag körde släden och körde "par" med båda) Sen testade vi med Nickolina och det gock jättebra =D Vi gjorde också på ett annat sätt där den som tolkade hade hand om hästen själv. *bifogar bild*

Det var iaf jätteskojigt (om än lite jobbigt för benen, särskilt i uppförsbackar…)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Sehvrin
0

En bild till (det är min syster som tolkar)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

lisette
0

har aldrig gjort det, men ack vad jag vill. hade ingen sele i vintras när ja ghade en travare på foder. annars hade jag provat…

vet inte ens om min store häst är inkörd..

nallebjörn
0

vintertid burar jag in mej…. hutter hutter

Hanna-D
0

Nope, har bara åkt pulka efter ponnyn på vintern - SÅ kul!

VeronicaP
0

Jo fast vi hade pulkor efter vi ..

VeronicaP
0

Här är en på min welsh som fick hjälpa till att ploga lite

Annette
0

När jag var yngre körde vi släde med två ponnyer. Efter släden band vi en bob som brorsan åkte på och i den band vi en pulka som jag satt i. Hästarna var pigga och brorsan svängde boben hela tiden, så jag ramlade ur pulkan och fick springa i kapp. Det var några vintrar med riktigt mycket snö, jösses vad vi körde häst då!

Milla
0

vi pulkade också här i vintras, vi hade skit skoj.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Jemla]
0

Jag & min kompis Fia brukar åka pulka efter hästarna på vintern, både vi och de tycker att det är kul.

I vintras skaffade vi oss ett par miniskidor och åkte efter Bonzo. Det var skitskoj, även om det blev en del ramlingar när man tappade balansen (eller när man fastnade med skidorna i en snövall och fortsatte med överkroppen). Skrattande 

(Har ingen bild när vi åker pulka eller tolkar, men bidrar med en bild på Bonzo som gör grimaser, ser ut som att han lipar Räcka ut tungan)

susanne-s
0

Jag spänner mitt sto för snowracern, fäster draglinor i snowr. och sitter på och "kör", Flera vintrar har jag och mina barn trängt ihop oss på samma "pulka" och kört iväg på långturer med matsäck. Det är så härligt att kombinera hästliver, gemenskap med sina barn och natur. Jag promenerar mest brevid men när det går undan i snön står jag på medarna och lutar mig över barnen och styr pulkan. OBS detta kan vara lite riskabelt, det gäller att vara med och bromsa. en gång körde vi ganska fort i skogen och plötsligt tog det tvärstopp. Det stod ett vildsvin på stigen. Tur jag har en snäll häst, när vi landade i rumpan under svansen tog hon helt sonika ett steg fram så vi fick plats :)

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

nallebjörn
0

ja skulle vilja ha en släde.. det hade varit mysigt

Lulan
0

jodå nog blir det att tolka på vintern allt!

antingen med snowracer, fäster den med draglinor och sitter på och kör. eller så blir det miniskidor. kan vara liite bökigt ibland att hålla reda både på tömmar och rep att hålla i sig i :) men det är otroligt roligt, det tycker nog både frosty och jag!

elvira
0

Vi tolkar mycket efter våra hästar.

Åker även pulka efter

Linnah
0

Jag har kört snowracer efter Pajen för ett par år sedan, mycket roligt. :) Sen brukar hon få harva ridbanan på sommaren också - vilket tar en jäkla tid när man tar typ 2 varv åt gången och har en harv som bara är typ drygt en meter bred… ;)

lisette
0

#6 varför en filt under selen?? *kommer inte ihåg vad det heter*

VeronicaP
0

#15 då jag har sålt henne till släktingar och de är som har skickat bilden så kan jag tänka mig att antingen är oket för stort eller så kan det vara så att hon får skav och de är rädda om hennes fina man *ler*…

Fast mest troligt för att få bättre passform på oket.

lisette
0

ok så heter det… :D

Sofia_Schultz
0

#9 Jag har en bild när Soffan åker efter Rubine!