Fölnamn -08
Någon som redan nu har några preliminära namn på era blivande fölungar?

Namnförslag i massor, men inga dräktiga ston! 

Vi har inte bestämt några specifika namn ännu … men 2008 skall alla våra heta något på bokstaven U så det är nog dags att börja klura på det! 
jodå jag har namn klara sen får vi ju se när fölisarna kommer.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jag har också massor med namnförslag men inga dräktiga ston till 2008.
Mina begynnelsebokstäver är E, H samt F/R.

Har en del förslag, våra kommer ju heta på C nästa år, förhoppningsvis 4 fölisar om allt går bra(o alla är dräktiga)
Vi ska ju döpa våra på D nästa år

Jag har inga namnförslag alls än och kommer nog inte att komma på ngt passande heller förrän jag ser fölet. Brukar ta en stund för mig att komma på ngt bra namn. Ska döpa nästa års föl på I.
Våra börja på S nästa år.
Har tänkt namn på G eller T efter mödrarna…ligger bra i munnen om båda har samma begynnelsebokstav. MEN kan även tänka mig namn på hingstarnas begynnelsebokstav, har ett lite småkul namn med tanke på Jozo…
Men det kan också bli något helt annat ..kanske något tema.. Eller Vilda Hilda och Milda Matilda om det blir två ston….vem vet det hinner ändra sig…men kul är det att fundera…i sista änden blir det något helt annat, oftast..

Här är de bokstaven C som gäller. Ett föl väntas så får vi se om de olika namnförslagen ja kommit på passar.

Jag har ju en del namn i tankarna till olika ston , vi döper ju inte efter Alfabetet utan vi döper efter tecknat och lite filmfigurer oftast här , så en del uppföljare har man ju i åtanke till vissa *S*
tja har ju ett sto som heter Kefir o m avkommor som heter Kezella, Kelda så kanske en Keso om det blir en hingst…!
eller göra ngt helt eget eftersom detta föl kommer o var min alldeles egna första avkomma!

Oj oj oj har milslånga listor med namnförslag.. 
Nästa år är det "J" som begynnelsebokstav här och det är inte så enkelt… 
Nog finns det förslag, men det där "wow"-namnet har inte dykt upp ännu. Och jag namnger inga föl förrän jag sett dem…
#15 Wiol kanske, eller Winnicka.
Amor vincit omnia 
#16 TACK, Wiol gillade jag jättemycket…. jag hoppas det blir ett stoföl den här gången…

#15:
Hingstar: Wicked, Wizard… Warlock :-)
Ston: Witch, Wendetta.
Äsch, jag har ingen fantasi. Det där är namn jag hade i min egen lista bara över tänkbara namn.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#15. Min dotter hade propsat på Winx ;)

#18 Den glömde jag, den har jag också :-) Tack vare Emmy…
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Vi har kommit till bokstaven Q, och det är sannerligen ingen uppsjö av namn att välja på där! Skall dock bara få 1 föl 08 - om allt går som det ska vill säga - och det blir antingen en liten Quimbra eller en maffig Quintus.
#15 - Wilgot kanske?
Om det blir några föl är det tänkt att deras namn ska börja på W & E. Om jag inte plötsligt får något annat för mig…..
Veritas odium paretFörvånad
#15 Wacker… Wicked witch
Jag har ett namn på G som jag ska döpa som jag tänkt använda i år men det gick inte då det blev ett sto. Annars vet jag inte. Får fundera på det. Brukar ploppa upp när fölis ploppat ut
Wanker
Wulkan, Warité, Wariant.
Amor vincit omnia 
Åh, vad mycket fina namn… vilken fantasi ni har allihop, jag ska skriva ner alla så jag kommer ihåg dom i maj när lilla fölis tittar ut. TACK TACK. /Pia
http://members.chello.nl/r.lap2/horsenames.html här har du en hel del du kan välja mellan
har ite ngn häst ^^ men chew chew å berry berry är för fiina <3
Waldorf
#31 Det var också fint
. Tack också Milla för länken, där finns ju hur mycket namnförslag som helst?!