Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 11-skötsel-hästhållning
Läst 640 ggr
Marta
0

Man och svans gnagare

Vad har Ni för erfarenheter och knep när det gäller en i flocken som käkar upp både man och svans på sina kamrater? 

Redan som föl var denne pålle på och gnagde på andra och det verkar inte bli bättre precis.  Har någon något bra tips om vad man kan göra förutom att dra ut tänderna på honom.. ?

Annette
0

Vi har haft en tråd om detta förut. Om jag inte minns galet fanns det tips att Marias hästsalva skulle få dom att låta bli.

Skall se om jag hittar tråden.

Annette
0

Här kanske du kan hitta något

MJ salva

RebeckaSvensson
0

Jag har haft några unghästar som ätit av de andras manar och svansar och när jag har smort på Marias salva så har de slutat äta.

Marta
0

ahh - Tack! Det ska jag genast gå ut och kleta på.. Man blir ju lätt förtvivlad när de är fullkomligt avskalade.

Pheobe
0

Eftersom jag inte gör något åt det har jag heller inga tips…

dajmie
0

Innan jag hadde salvan, tog jag Kjell-Åkes rakvatten och hällde i svansarna, jag var desperat när fölungarna tog manar och svansar, det luktade som en flock gubbar i stallet.

Lulan
0

#6 hoppas det inte var Axe - du har väl sätt på reklamen hur kvinnor blir när de känner lukten av det - verkar inte spela någon roll vad lukten sitter på :)

zettan
0

aha ja då ska ja me ut och kleta på MJ salvan. HAr en fölunge som älskar manar men de är ngn som gillar hans man ockås :/