Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1067 ggr
zettan
0

god morgon 14/11

morrn morrn

här är de 0 gradit ute. De ser lite slaksigt ut på vägen men de är väl för att de kör lastbilar här nu på dagarna. Men annars ser e mysigt ut. Bilarna åte rigen täckta av snö. Idag orkar ja inte gå till jobbet så det får bli bussen. De innebär att man blir 5 min sen. Men de får gå. Ja kommer alltid tidigt till jobbet annars.
  Var ute och körde Rosa igår. Äntligen fått hjälp med att vidga skaklarna lite så hon går in där med sin mage =) Hon vart helt tossig ute i snösn. Piggelin Rosa som hon kallas vid sånna tillfällen. Bastic han retar gallfeber på stor hästen i hagen. Jätte kul att bita han i haserna lagom höjd ju =)
  ha en bra dag alla

Pernilla77
0

God morgon!

Idag ska jag jobba på ett frita, barnen har studiedag men måste ju vara någonstans. Det var många år sedan man jobbade med barn.
Här är det jättemörkt ute men på nollan, tror det är uppehåll.

Hästarna mår bra, nu kan jag rida själv på 3 åringen, jätteduktig.
Håller på med min hemsida, snart är den klar, den ligger uppe på nätet men skall fixas lite.

Alla ni som ska ut och åka-kör försiktigt

Silenos
0

Här är det kallt o lite snö, skönt att slippa leran.  Min minivalack , Sillen, rymmer ur stora hagen vintertid, coh får däför tillbringa vintern i en liten hage med rejäla staket. Har fått låna hem ett shettisföl , Del ,som ska hålla honom sällskap .Igår kväll var Del trött av alla nya intryck och hade lagt sig på sidan och soooov. Men han ahde lyckats dra in Sillens ljusblå fleecetäcke till sig i boxen. Såg verkligen ut som en liten bebis som sov gott med sin babyblå filt.

susanne-s
0

grått och mulet och det snöar här i Tärnsjö.
Hästarna har fått mat och mumsar i hagarna. Det är runt nollan, önskar det blev lite kallare så man slipper leran i grindhålet!

Stänger på jobbet ikväll, så jag har lite tid nu på morgonen.
Ha det gott.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

sanne
0

Go morgon

Här snöar det lite grann, har någon minusgrad, men det känns ganska skönt , ser ju så fint ut istället för att lera.. Jag är hemma denna vecka också, sen ska jag försöka jobba halvtid nästa vecka. Vi hoppas att vi får vår "nya" bil idag, då lånebilen har sommardäck o kommer inte upp för vår backe…

ha en bra dag allihopa !

SannaHolmgren
0

Godförmiddag!

Här snöar det, ser ut som i en "leksakssnöbubbla" som man kan ruska på. Har tvättat och oljat in lite träns och seldon inför vintern, ska hänga in dem sedan i min "nya" sadelkammare som jag byggt i pumphuset. Skönt att kunna förvara sakerna torrt och frostfritt.

Sasser
0

Ännu en dag i paradiset!!

Usch vad jag är trött, MENTALT SLUT heter det nog:(… Jag har bara mig själv att skylla på, då man har curlat hela familjen inkl. man och djur under alla år…. Vad gör man när hela världen rasar för en unge på 11 år som inte får sitta vid datorn i den utsträckning som han själv vill????? Jag har låtit barnen sitta vid datorn men nu får det f*n vara nog… ett tag. Dataförbud resten av veckan… Är det bara jag som har problem med ungar och datorer???

Här snöar det och det gör inte saken bättre. Jag HATAR vintern. Kallt och jävligt. Skolarbetena sitter mig högt upp i halsen, jag är sjukt trött på allt vad psykiatri heter…

Hoppas att ni alla andra har en bra dag, det skall jag försöka ha TROTS snö och kyla…

Annette
0

Burr! Vi har haft APT på morgonen. Efter att suttit still i 3 timmar skall man ut och jobba i det kalla vädret. Det kommer något vitt uppifrån också. Arbetslusten är inte direkt på topp idag.

AusaBausa
0

#6 har samma problem m min 10-åriga grabb! Han lever för sin dator, tevespel etc. livet stannar om man säger att han inte får sitta här ngn stund under dagen…Grrr! SÅ trött på det!

har annars kanonväder just nu, solen skiner o vi har väl 2 plus o ingen snö!

Milla
0

God middag!

Precis hemkommen från stona, fick mig en utskällning när jag kom dit och blev även hotat med anmälan om jag inte tog hem mina stonLedsen Dock stod jag på mig och ifråga satte vilken av stona som mådde dåligt av att gå där ute, det kunde man inte säga och när dom väl fick komma in till dom och verkligen känna på dom så drog dom tillbaks sitt hot.

Dom lyckades tom klämma fram att dom såg så välmående ut och dom hade ju faktiskt tjock päls……………….

Tog foto på dom idag (ligger under dräktiga ston) ifall att det  skulle gå så långt att det blir bråk.

Ska bara värma mig en vända och sen ska jag jobba lite med grabbsen.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

GraLott
0

#9 det e ju bra att de fick känna på dem hihi för att de inte skulle vara välmående e ju bara patetiskt det ser man ju på bildern att de gör ja men vissa människor slutar aldrig förvåna en tyvärr..

för men börja dagen med smärta sååååån smärta i magen har haft det förr o då fick ja åka akut till lass för de trodde jag hade en brusten blindtarm vilket jag sen TUR nog inte hade men de sa att jag stressar för mycket har för mycket att tänka på o då får den svidande känslan i magen ja dvs början till magsår jag fick medicin mm o det har sen dess varit oki till idag *suck men jag försöker ta det lugnt men har ju en dotter som far runt en hela tiden som behöver ett ajaj emellanåt då hon pillar på ALLT !! ;) hehe tur att jag har ledigt denna veckan då så jag kan göra seker i min egen takt men det känns ändå som jag har HUNDRA saker att hinna med hmm..

igår fick mitt ena halvblod lymfangit IGEN i det friska benet hmm jag fattar inte men men det var bara ringa ut veterinär IGEN o visst han har ett litet sår på insidan av benet som jag skött pedantiskt då jag vet att han har problem med sår mm men det hade tydligen inte räckt utan en liten bacill tog sej in sen var det kört men denna gången tog vi det så tidigt så han hade ingen feber o behöver därför ingen pencillin ÄN får vara ute som vanligt och står med spritbandage på natten men men bara bita ihop o ta det med en nypa salt han har nu haft lymfangit fyra gånger på 9månder detta beror delvis på att han har sånt nedsatt imunförsvar pga all medicin men men han e ju min prins ;)

nu ska jag vila medans manda sover middag sen e det ju stallet som gäller hmm hur ska jag orka

Sasser
0

#10 Mitt halvblod var oxå av den sorten, lymfangit-sjuk ofta. Det hela slutade när vi schaktade av en halmeter jord i vinterhagen. Det var bacillfälla nummer ett för honom. Ha det bra!

GraLott
0

kan det vara att han står på torv ?? jag gillar dte egentligen inte o har hellre halm eller spån KÄNNS renare ;) men där vi sår får vi bara ha torv EV spån men inte halm… hagarna e för övrigt helt oki då det e gräs gräs gräs o bara lera vid grinden ;)

VeronicaP
0

#6 Här är det tidsbegränsat och har varit så alltid annars skulle jag ju aldrig få tillgång till datorn överhuvudtaget men visst händer det att det blir data/tvspels förbud när de inte sköter sina sysslor och annat , men de börja bli riktigt duktiga nu på att sköta sysslorna först och spel/data sen.

Charlotte-J
0

God eftermiddag!

Idag har det städats och putsats fönster, på insidan i alla fall ;-) Har även satt upp ett par adventsljusstakar, ja jag vet att det är 2 veckor för tidigt enligt den gamla seden men jag älskar att göra julfint i fönstren. Och så här ute på landet spelar det ingen roll, inte så många som ser det i alla fall ;-) Nu ska jag ställa mig och steka pannkakor till barnen.

Ha det bra alla!!

Amor vincit omnia Kyss