Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 424 ggr
zettan
0

god morgon 15 nov

morrn morrn

kallt idag me men de är väl skönt. Ska strax bege mig till jobbet. Sen såå ska ja till stallet och förbereda allt inför i mmorgon. I morgon väntas tömkörningskurs för Anders Eriksson =)

ha en bra dag alla

Pernilla77
0

God Morgon

Även idag ska jag jobba, barnen är helt un derbara.
Idag spelade jag spel med 2 tjejer och förlorade-livet är underbart.

#0Jag var på kurs i söndags med Anders Eriksson, det var jätteroligt och lärorikt. Gwen gick SÅ bra till slut

Sasser
0

God förmiddag!

Jag skall hämta bilen som varit på service sen drar jag och sonen till Uppsala. Match väntas mot Kista, Kul.

Imorgon åker jag till Mora och hämtar nya bilen som kom en vecka förtidigt från fabriken.

Känns som jag håller på att bli sjuk… Ha en bra dag!

Milla
0

God middag.

kallt som 17 men rätt så skönt måste jag erkänna.

Har precis varit ute och gett Mio medicin och jag måste nog säga att han börjar bli bra i sina ben för det var hemskt vad han bockar och går på :-)

Kan varmt rekomendera glucosamin, linfröolja med omega-3, B-vitamin till hästar som knäpper i sina leder. Jag har gett Mio detta ett tag nu och han blir bättre och bättre.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

God middag!

Minusgrader och snön som kom natten till igår ligger fortfarande kvar. Har haft datalaboration idag och är rätt så irriterad på den jag labbar tillsammans med. Jag har gjort allt och han bara suttit och lekt med sin dator under den korta tid han öht visade sig där. Sedan vill han att jag ska skicka över allt jag gjort. Har i vanliga fall inget emot att göra jobbet själv och låta kompisarna få det, men den här människan känner jag inte alls och jag stör mig på hnm så fort han öppnar käften. Nu hoppas jag att han sköter redovisningen i eftermiddag så jag slipper det.

Ska försöka sova middag nga minuter nu innan jag ska stressa tillbaka till skolan igen.

Annette
0

God eftermiddag!

Idag har jag haft besök i kyrkan av 25 små elever och 2 lärare. Jag skulle berätta och visa lite vad som finns, det gick riktigt bra och ungarna tyckte det var kul. Nästa vecka kommer 25 till.

I eftermiddag skall jag på utvecklingssamtal med sonen. Det kan nog gå hur som helst, misstänker jag. Synd att maken skall arbeta, annars hade jag skickat honom Generad.

I kväll blir det hästpyssel. Jag börjar bli riktigt bortskämd. De senaste 4 dagarna har det redan varit mockat när jag kommit :) Har vi fått en stalltomte Flört?

Mannas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag!

Skönt nu har också vi fått lite snö!! :) Hästarna är riktigt yra,de springer runt och busar.Så kul att titta på fölen,de rullar sej i snön och sen sätter de iväg i full fart och lockar de andra med.Till och med gamla "mama" tar sej ett race i hagen. Annars lämnar hon sällan matplatsen,vår kära gammel mor.

(dålig bild för den togs genom köksfönstret)

Malu
0

Gokväll! Nu är det gjort! Ja,min 2½ åriga shetlandshingst har blivit valack!
Det satt långt inne att övertala mig själv med o kastrera han,men glad var jag nu för veterinären sa att han hade ej blivit godkänd p.g.a testiklarna satt snett tydligen eller nåt..så det var ju rätt o låta kastrera honom då! Härligt o få ha alla hästar tillsammans ska det bli!
Nu ska det tränas inför travpremiär till våren!

GraLott
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

god kväll haft en lugn dag hemma SKÖNT men det sk aman väl unna sej då man e ledig tycker jag har bara kört fullt med tvättmaskinen idag hihi FEM maskiner blev det *suck* två barn gör det ju inte lättare att hålla nere antalet maskiner o då jag HATAR att tvätta så får det bli många maskiner på en o samma dag ist för sen e det ju gjort..

åkte till stallet på em skulle åkt tididgare MEN då det finns de i ens hushåll som e såååå oanpassningsbara så får man ALLTID ge med sej tyvärr, e jag den svaga länken ? NEJ…

Grållen ben bättre från lymfangiten svullnad i princip borta det e ytterst liiiite kvar precis över knät men men det går ju åt rätt håll iaf sköööönt att slippa ge pencillin.. Håller på o tempar den nya hästen för att få fram hans normaltemp kan ju vara lika bra :(

neee fortsätta kolla på the day after tomorrow kanske eller vad den nu heter ;)

ha det gött