Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 310 ggr
Annette
0

God morgon 16 november

Idag är det 3 minusgrader här. Dagen är fulltecknad.

Först skall jag jobba lite. Sedan skall hela familjen (det inträffar ca 2 ggr/år) åka och handla. Maken skall ha en modellbyggesträff i helgen, det kommer "gubbar" från alla möjliga håll av landet. Idag skall vi handla mat både till det och oss själva. Sedan måste barnen ha vinterstövlar. De har varit väldigt ovilliga följa med och handla, men nu måste de. Gummistövlar funkar inte hela vintern.

Hästarna skall förstås också skötas om. I kväll går Camilla Läckbergs Predikanten på TV, jag tror jag skall titta på den, fast jag inte gillade Isprinsessan på TV.

Ha en bra dag!

sanne
0

Go Morgon

Här är kallt men så fint ute med snön, synd att det inte han frysa i backen först bara, dett blir så knögligt.. Idag ska jag göra mina barn lyckliga, nya Super Mario Galaxy kommer ut i dag till nintendo wii, så deras o pappans helg är räddad:) själv ska jag ha en helg med hästvård.. manar o svansar o lite hov vård behövs här!

hoppas alla får en bra dag !

SannaHolmgren
0

Idag ska hovis komma, förra gången glömde han bort oss, men nu har vi bestämt tid.

Skulle egentligen ha åkt till en kompis senare för att titta på hennes nya shettisar hon har köpt, bägge är halvsyskon till min pålle så jag är jättenyfiken, men jag törs nog inte. Hon ville ha hjälp att släppa ihop dessa ungponnyer i hagen till en större och äldre hingst som för några månader sedan gav sig på och försökte ha ihjäl hennes russ, vilken i sin tur fick tillbringa fyra veckor på klinik.   Jag höll på att svimma när hon frågade om jag kunde hjälpa henne med det. Sa rent ut att jag tyckte det var idiotiskt och oansvarigt att ens försöka, men vad gör man när människan inte lyssnar. Det var visst för krångligt att bygga en ny hage till dessa små.  Jag tappade helt lusten att åka dit….Gråter

Pheobe
0

God morgon.

Lever i en zoombie värld.. Skaffa inte barn! Dom sover aldrig och då får inte man själv det heller. =)

Ska inte ha radion igång idag, har lyssnat på mej själv i den flera dagar nu och det är lite jobbigt. Var med och sjöng liksom….  hum. Japp. Lilla jag med den usla rösten *S*

Idag ska jag inte göra nånting tror jag. Lite småplock hemma bara. Måla en dörr, tvätta lite och städa. Hum, jag ska visst göra lite ändå. =)

Milla
0

God morgon!

Ska försöka få undan tvätten helt idag, dock är det inte så lätt för Christoffer fångar möss på löpande band där nere och jag går ju nte ner där. Har en fruktansvärd fobi på sånt "ryser" Får jaga barnen att hämta upp tvätten till mig så jag blir klar någongång.

Ska jobba med grabbsen idag igen. Ta en sväng ner till stona, köra Fia in till optikern. Hon ska få sina linser idag och sen ska jag inte göra mer.

Jo jag ska in till polisen, anmälde en affär i går för att dom säljer smuggelcigg till barn under 18. Dom ville ha cigarett asken och lite mer info.

Fick sent igår kväll reda på att dom som äger affären är cosovoalbaner och det är just det gänget som styr i Landskrona, så vem vet jag kanske inte lever tills på måndagSkrattande

Nä skämt å sido jag skiter i vem som äger vad dom ska inte förstöra våra barn för att tjäna pengar. Garanterat säljer dom ännu mer skit bakom disken.

Dock vet dom ju vem jag är för jag blev vansinig och tänkte mig inte för utan körde in där igårkväll och slängde asken på disken och skällde som värsta pittbullen……………..jo jag har ett himla humör.

Jaja det får bära eller brista nu är det anmält i allafall.

Tänk  på det om ni själv ska anmäla sånt någongång. Man får inte vara anonym då. Dock kan man ju använda tipstelefonen.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Silenos
0

#4 Jag tycker du gör rätt ! Hejar på dig !

Lulan
0

Jäkligt bra gjort Milla! Du får väl kräva livvakter av polisen nu bara :) nä skämt åsido, jag hoppas det går bra!

Själv jobbar jag, och dagen kommer väl inte med så många överaskningar. Kvällen ska spenderas liggandes i soffan. Vi ska hjälpa mormor (81) att flytta i helgen från sitt hus på landet till en lägenhet i boliden. Och det kommer nog att kräva all den energi man kan få ihop! hon vill nämligen ta med sig ALLT i huset till lägenheten.. viket är fysiskt omöjligt och att slänga saker finns inte i hennes huvud - så det blir en intensiv helg!

ha det så bra!

Charlotte-Aveback
0

#4: Bra gjort, Milla! Vi vuxna behöver ha civilkurage att reagera på sådana saker. Det är svårt nog för våra ungdomar att stå emot alla lockrop och frestelser - det behöver inte underlättas genom smuggling under disken.

Lycka till!

GraLott
0

dagen starta då jag o dottern vakna ca 10.40 hihi ja hon kan sova länge hon OM hon vill o ja la ju henne relativt normaltid igår hihi SKÖNT, det behövdes…

stallet avklarat var ute då det var ljust ute ännu mer skönt då man ofta eller alltid åker dit då det e mörkt ute :( ajja Grållen lymfangit gått ner helt *pust* o de andra två tokarna mår bara bra ;)

jag tog ju med hunden då ja tänkte klippa ner henne hon får en sån enorm päls på vintern o då hon har värmeexem är det bäst för henne själv att raka ner henne nu fick jag ju TJI på det för efter halva hunden la trimmern av den var lånad av en annan i stallet som klipper sin islänning m den enl henne var den nyslipad men ajja jag sket i det o tog in en av mina stora herrar som oxå ska klippas men det funka inte på hästen heller så nu shar ja bokat en trimmer till nästa helg då ska det bli klippas av med sn stor trimmer ;)

jag har sen upptäckt att jag blivit ÄNNU mer känslig mot laktos o nu inte ens kan äta sånt som innehåller minsta lilla laktos förut var det ju bara ren mjölk fil mm som jag reagera på men nu e det på som har med laktos att göra *suck* i stallet fick ja springa som en galning på toa men men bara in till lass o ta en nytt test…

nu ska här vilas för inatt ska jag o dottern åka med i killens lastbil det blir en sväng till katrineholm finspång norrköping nyköping hihi.. han kör ut varor till LIDL butikerna där och NEEEE de kör inte sopor längre o har ej gjort på det sättet det framkom i tidningen heller ;)

ha det gött….