Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 568 ggr
zettan
0

god morgon 13 nov

god morgon på er alla

Vaknade tidigt idag med ett bonkande huvud och fortfarande illamående. Men ja måste åka till jobbet idag. De är huuuur mkt som helst att göra och hälften på jobbet är sjuka. Så jag får bara panik av att ligga hemma då.
  De har kommit mer snö under natten och det är 0 gradit. Hoppas snön ligger kvar ett par dagar nu. Så mysigt när de lyser upp i mörkret.
  Efter jobbet så ska ja ner till stan och göra lite snabba ärrenden för att sedan åka till pållarna och ge dom lunchhö. Dom njuter av snön och det är så mysigt att se shettisar leka i snön.

ha en bra dag alla

sanne
0

Go Morgon

Vitt på marken o en halv minus grad i dag, det har snöat lite mer i natt, inga mängder men ändå ! Har ju fortfarande lånebil, så vi måste verkligen försöka fixa en annan bil el vinterdäck, för nu vill jag inte köra m sommardäck…

ha de bra allesammans

Charlotte-J
0

God morgon!

Lite snö ligger det kvar efter nattens ihållande regn (lite snöblandat) blask. Någon minus är det också och snorhalt. Ikväll ska jag åka och hämta mer spån så sen är även spånlagret fyllt inför den stundande vintern. Nu är det bara halmen kvar att hämta men det ska fixas i veckan. Skönt när allt är klart. Jag ska även ringa en del samtal idag inför en stundande aktivitet och jag hoppas det blir som tänkt ;-)

Ha det bra allihop och ta det lugnt på vägarna!!

Amor vincit omnia Kyss

AusaBausa
0

God morgon!

regn o is på vägarna, inte kul alls…ska snart sticka till jobbet och slutar sent så här händer inte mkt i dag! Mat o hemmafruarna…sen go´natt!

Pheobe
0

God morgon

Dra på trissor det snöar hos oss! #3 Jag skikcar upp det en bit så kan du få det =)

Hade hoppats på barmark ett tag till. Fölungens första snö dock. Lite kul så men nä ush. Idag ska jag på ett nytt jobb. ska bli riktigt kul. Ska iof bara dit och titta men ändå.

Trevlig Tisdag!

Charlotte-Aveback
0

God morgon!

Inledde denna vita (!) morgon med att sjunga för pappa då han fyller år idag! Glad

Barnen har sovmorgon och kan mysa här hemma ett litet tag till innan de skall till skolan.

Ta det lugnt på vägarna idag!

VeronicaP
0

God morgon, här är det plusgrader i dag inte mycket men dock. Har kommit pyttelite snö , syns bara på gårdsplanen gräsmattan är lång och grön och fin ;-)

Denna kommentar har tagits bort.
Pheobe
0

#5 Oh, gratta honom från mej, om han minns mej förståss… Haft tillfälle att köra Bengt en gång till en utställning för några år sedan. Kul, lärorikt!

Charlotte-Aveback
0

#8: Tack, det skall jag göra! Glad

Milla
0

God morgon!

Här är det då ingen snö, skönt. Dock är det regn och lite lite plusgrader.

Sonen är hemma idag också men i morgon bör han kunna gå till skolan. Blir en lugn dag ska bara på möte i skolan i eftermiddag.

Känns som om det har varit möte mest hela tiden denna terminen och inte blir det bättre för detLedsen men det är bara att fortsätta att pressa skolan.

Jo jag måste ju ringa hovis och ensilage gubben. Sitter i valet och kvalet om jag ska ta bort ensilaget för två av grabbarna har blivit dålig i magen av ensilaget. Problemet med höet är att det flyger runt i hela saxtorp när jag öppnar en bal, blir så dyrt när halva balen är i andra ändan av saxtorp och hästarna bara hinner äta upp den andra halvan.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-J
0

Skriver igen ;-))

Nu har det kommit friska vindar til Östergötland och det snöar rejält. Jippie!! Snart du Cattis så har ni det hos er i Fjollträsk ;-))

Amor vincit omnia Kyss

Milla
0

#11 nä säg nu inte så för då kommer det ju hit till mig ju, så var det i allafall sist du sa så till Cattis!!Ledsen Jag vill ju inte ha snö nu och för den delen så vill jag aldrig ha snö.

SaraDoos
0

lite regnigt här, inte en snöflinga *tack å lov*.

Sitter på jobbet som vanligt, kör direkt till hästarna sen så jag hinner se dem innan det blir kolsvart… annars lugn hemmakväll skulle jag tro.

Malungstjej
0

Åååå va jag blir avensjuk på er alla som får snö Ledsen vi har -1 g kallt & mulet & väderprognosen visade då igår inte på att vi skulle få någon snö på hela veckan Ledsen, inget speciellt på tapeten idag allmänt småfix.

Önskar er alla en skön tisdag.

carina-w
0

Här snöar det för fullt.Ska åka till skogs för träning med vovvarna.

ElisabethA
0

Körde ner till Skåne med Gardenia igår. Skönt att ha henne här tillsammans med mammas shettisar.

Idag har jag varit och köpt foder och lämnat min CV på en skola där jag kan tänka mig att jobba extra nästa termin.

Hoppas alla får en bra dag!!

sonja
0

Gomorron, snö i Skåne!
 Himla snyggt med bruna shettisar mot det vita :-)
 Men till kvällen är det väl slask igen. Ha en bra dag alla!

/Sonja

Anette
0

God Förmiddag!

Jippi!!!! Nu snöar det här oxå och det lägger sig snabbt på den frusna backen. Härligt! =O)

Lilla Amanda tittar förundrat på allt detta vita, krafsar i det och smakar lite försiktigt…..Skrattande

Måtte det bli en vit vinter i år, lagom kall, så vi slipper lervällingen vi hade förra året….

dajmie
0

Här är det vitt på backen, och strålande solsken, hoppas det håller i sig. Hälsa och gratulera till Bengt Lottie.

Charlotte-Aveback
0

#19: Tack Maria! Det skall jag göra! Glad

RebeckaSvensson
0

God middag!

Ytterligare en dag då föreläsningarna har krockat så jag har fått springa mellan dem för att missa så lite som möjligt. De kompisarna som läser markkemin klagar på träningvärk i hjärnan, men jag måste nog säga att vi som läser förädlingen istället får skavsår i öronen.

Snöat har det gjort här uppe hela förmiddagen men som tur är så smälter det bort med en gång igen.

Annette
0

Näää, ingen snö än!!! Jag håller på med finputsningen på kyrkogården. Jag får lyfta ur kransar och granris ur varenda grav och plocka ur löven för hand. Sedan är det häckarna också.
Jag behöver minst några veckor till på mig, så jag kan gå i vinteride i lugn och ro.

Mannas
0

God efter middag!

Inte ens vi har snö fast vi bor rätt långt norrut. Det skulle gärna få snöa så där en halv meter :) Det är absolut bättre än det väder vi haft de senaste veckorna. Nu är det ca 2 minus grader men ingen snö. :(

Cattis
0

#11 Vi har vitt äckel på marken här nu, det kom inatt. Men det är ju inte kallt! Så det ligger bara som en sörja på marken och leran suger i sig allt på nolltid så det blir viiiidrigt. Jag tycker ni kunde behållit detta hos er. :-)
Kom just hem från stallet o efter att ha fodrat så är jag lerig upp till knäna o byxorna dyngsura, trots stövlar.
Visst, hästarna står och äter på torr mark en bra bit in i hagen - men en annan måste ju klafsa igenom geggan med all mat för att nå fram till lådorna.
Det enda positiva är att man slipper ha alla hästarna hängandes i påsarna vid grinden numera, för de vill minsann inte stå i leran. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Frida-E
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll!

Här är man dundersjuk och har varit sen i lördags, och har NOLL röst kvar.. Hjälp vad beroende man är av rösten, och vad jobbigt det är att bara kommunicera med gester och teckenspråk!!.. Så här känns det: Hemlis

Glad

Men till stallet har jag ändå med nöd och näppe lyckats kravla mig.. Tur det för idag kom min kompis nya hingst direkt ifrån Belgien! Han heter LTD´s Magic Mans Tex Tan och är en amerikansk miniatyr på 86 cm. Så fin!! Färgen går inte av för hackor heller, då han är en "silver dapple frame overo", kan inte ens översätta det till svenska..! Kolla in bilden på honom!! Skrattande

Här i Eskilstuna snöar det nu för fullt… Suck! Tycker vintrarna blir mer och mer vidriga för varje år…

GraLott
0

e det den där hon betalt 40.000 för eller vad var det du sa ???

Frida-E
0

# Snarare 65 000… Tänk om shetlandsponnisarna skulle legat på samma pris??

VeronicaP
0

#27 De bästa ponnyerna i Holland ligger mycket väl i de prisklasserna och lite till tom . Så nog kan shettisarna ligga där med.

GraLott
0

sjuka priser rent ut sagt om man får säga sin egna mening VISST Grållen kosta 35.000 Pigge 75.000 men det e stora halvblod säger inte att en mindre häst e mindre värd MEN jag känner väl mer att ja kan nyttja de stora hästarna mer än de små.. visst det finns avel utställning köring mm mm för de små men på vilket sätt kan man som vuxen tävla de små hästarna som man kan med de stora menar inom dressyr/hopp mm !?! tycker därför att det e sjuka priser som existerar…..

Milla
0

#29 men det kostar ändå en hel del att föda fram en shettis. Vad tycker du att priserna för shettisen ska ligga på?

GraLott
0

nu var det väl inet så jag yttra mej jag VET att det kostar betäckning mm mm tills det e dax att sälja fölet men JAG personligen skulle inte köpa/importera en häst som kostar 65.000:- sen att andra gör det e väl upp till dem, man kan bruka en shettis på många sätt i VISST den kan kosta en HEL DEL men då vill jag nog att den ska ha lite leriter bakom sej i utställning bruks ridning(m barn) eller vad som helst jag betalar ju inte 60-70.000 för en häst som inet gjort eller fått nått.. fattar du det e ju som de stora hästarna ANL till att de kostar som de gör e för att de har de meriterna som de har inom dressyr hopp mm… de shettisar ja kollat på inför stuteriet ligger på en 10-20.000:- rimligt för mej…