Melodifestivalen
Hur tror ni nu att det går ikväll?
Jag tycker det är dumt att länderna alltid ska rösta på grannlandet. Det förstör allting. Det blir inte bästa låten som vinner då. Jag tror att Carola blir bland de 3 bästa iaf.
äsch nu han du ju förre……….
Jag personligen hoppas att inte carola vinner, jag gillar inte henne
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
jag gillar heller inte Carola, en sån diva tycker jag. Och jag tycker inte att Sverige ska vinna. Kostar för mkt.

Ingen aning. Inte så mkt koll på vad det är för nga som ska tävla, förutom de från Finland men de var ju hemska. Tur inga "sådana" ska representera Sv iaf.

Kostar alltför mkt, hade ju varit helt hemskt om hon vann. Gillar inte heller henne och låten tycker jag inte är ngt speciell. Fanns de i finalen som var bättre än hennes, men hon vann väl bara pga sitt namn.

Jag tycker inte heller om Carola. Men hon är väldigt proffsig och hon har också attans bra röst. Men det professionella är det hon vinner många poäng på.
Grekland är min favorit hittills och sen, måste jag säga att sitt utseende till trots gillar jag Finlands bidrag. Låten var skaplig (inte bra), vilket jag inte förväntat mig.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Jag har inte hört ett enda bidrag förutom Carolas.
börjar det 20 eller 21???

#6 Inte heller hört så mkt och om jag hört ngt så har jag ändå glömt bort det…
#6 det har inte jag heller. Och hennes bidrag på engelska har jag inte heller hört 

1: Lordi, Finland
2: Dima Bilan, Ryssland
3: Anna Vissi, Grekland
4: Tina Karol, Ukraina
5: Elena Risteska, Makedonien
6: Carola, Sverige
Jag saknar Islands stjärna Silvia Night.

1: Grekland
2: Ryssland
3: Finland
4: Sverige
5: Danmark
/Cattis
ja kl 21.00
hm, vilka pessimister… tja jag har ju bara hört Carolas så jag vet inte… men hon skulle nog behöva vara mera lättklädd ..

Intern tävling, vem har flest rätt. Deltagare hittils är C-G och Cattis. Fler som anmäler sig?
Själv vet jag inte ens vilka lag som deltar, så det blir svårt.
1:a pris är att få ett foto på sig själv publicerat här på sidan.
#15 då tror jag inte nån vill vinna med det priset 

#15 Det var ett bra pris, blir säkert jättepopulärt! Vet nga som säkert vill vinna hemskt gärna 
#17 jag kan lägga ut en bild på dej direkt annars? 

#16 Nallebjörn, Kanske vi skall ställa upp nästa år som Sveriges svar på Lordi, osminkade.
Vinner jag vill jag ha en bild på Silvia.

#18 Har du redan gjort, så det behövs inte igen 
#19 mja jag är inte så mkt för publicitet…. men jag kan visa upp mej ändå kanske…. osminkad eller sminkad, jag ser inte så dum ut ändå 
hoppas Lordi vinner .. bra med lite nyskapande inom melodifestivalen. Drar en lite annorlunda publik också.
#20 jag är senil….. du vet 26 år är en hård ålder

#21 OK, vinner jag vill jag ha en bild på Nallebjörn, stryker Silvia.
#24 är jag inte snyggare är henne så ska jag äta upp moderkakan från hästen som ska föla…. *S*

#23 Det måste vara det. Tänk så gammal du är, närmre 30 än 20 

#25 Ni är väl inte släkt?
Nu får ni allt skriva ihop era Eurovision Song Contest Winner listor.
#27 nu tappade du mej tror jag… släkt med vem? drottningen?
#26 hm, jadu det går ditåt och med det visdomen…. hum lät bra iaf 

#29 Det gjorde ju onekligen det :-)

#28 Nalle Nalle har du lurat mig, jag pratar om Silvia Night från Island. Tror att du får köra för Lordi.
http://www.eurovision.tv/english/img/06_iceland_2006_right.jpg
#31 ja det är väl deras drottning? eller?
Jag håller och tror på Carola, så det så!

#33 Vem vet, du gissar kanske rätt och vinner Annettes pris: ett foto på dig, publicerat här på sidan. Antar att du gärna vill vinna det priset 
# 34 Men hörrudu, har inte jag fått tillräckligt straff ?.

Inga fler som kan lägga ut sina listor? Fegisar! 
Och nej, inga bilder alls det…
/Cattis

#35 Har du fått ngt straff? Kan jag inte tänka mig… Förresten så kan du glömma vad jag skrivit, kom just på att jag ju skulle vara snäll 
#36 En till som inte gillade Annettes idé?!

1 Finland (av ren princip)
2 Grekland
3 Ryssland
4 Ukraina
Bottenstriden tror (hoppas) jag att Carola och Frankrikes bidrag tar hand om…

Jag vet inte vilka som deltar, men jag tror så här:
1. Norge
2. Israel
3. Sverige
4. England
5. Belgien
Har jag fått med några som inte är med?
jaha mätt och belåten. så här tror jag
1. Ryssland
2. Finland
3. Sverige
4. England
5. Grekland
Nu ska jag inta efterrätt dvs jordgubbar, glass, grädde mmmmmmmmmmmmmmmmm

hmmm.. Belgien har jag för mig inte ens klarade av att kvala in till finalen. Det var lite förvånande med tanke på den proffsiga artisten!!
Jag gillar Carolas sångröst, men så länge hon inte PRATAR så är hon bra… fniss…

Heja Finland (och Sverige)!
/Cattis
LORDI rockade nog röven av de flesta
Då vann de .. helt otroligt… vilken skräll..
fan va coolt
hrm jaha där ser man finland vann överlägset hihi det var rätt så fräckt måste jag säga
så många människor kan inte ha fel
Hårdrock är bäst.. tar över melodifestivalen! he he he
Äsch, jag som hejade på Ryssland. Men Finland var värdiga vinnare (säger jag som delvis är finne :-D )!! De rockade ju fett.
Go Finland!!

ojojoj vilket drag det var på lordi då… nu är det verkligen annan sorts musik… me like!

Ja, vad ska man säga. Go Finland!
Inte direkt vad man väntade sig. De "borde" inte ha vunnit. Men som sagt, kan de inte klå oss i hockey eller dam-curling, så varför inte. 
Här hemma är det aningen delat läger iofs, min man är ju "finne".
Men även han är smått förvånad faktiskt. Bävar för vad mina svärföräldrar skall säga - de är i Finland just nu och dansar väl på gatorna med de andra. :-)
/Cattis

i förda monstermasker… :D

#51 Om det vore så hoppas jag att ngn förevigar det med en kamera!
/Cattis
men dom är väl så fula att det inte går att visa upp sej utan mask… eller så är det bara tonårspojkar som inte kan vinna på annat sätt =)
#53… smart drag att vara iförda masker.. allt har med marknasföring att göra.
De skapande nog mer rubriker med masker än om de hade varit osminkade.
All reklam är bra reklam

Eller så är de skitsnygga så skulle vi se de utan *sminket* hade vi blivit chockade.
GRATTIS Findland säger jag bara det var väl på tiden de fick vinna och få en 12 poängare hörde det var många år sedan sist de fick det..
Jag gillade låten faktiskt *ler* men så är jag ju allätare egentligen när det gäller musik , diggade även Rysslands låt.

Jag gillade inte låten. Men hade jag varit ung 17-20 år så kanske jag hade gillat den. Hårdrock tycker jag inte passar in som schlagerlåt tyvärr.
Jag gillar Carolas röst. Skiter i om en diva eller inte. Hon sjunger så vackert och rösten är så vacker. Synd bara att hon inte sjöng något så man hörde hennes röst bättre. Tex "när löven faller" som hon eg skulle tävlat med för några år sedan.
När jag lyssnar på schlager så lyssnar jag bryr mig inte om hur personen är. Så jag blev väldigt besviken att inte Carola vann.

Det jag inte gillar med Carola är att hon har börjat waelat hm osäker på stavningen där *S* ..
hade BWO vunnit så hade dom kanske vunnit allt ser det ut som…

eller The Poodles…..
BWO kunde gott vunnit tycker jag

Om Carola håller sig till att sjunga är hon skitbra. Men hon har en förmåga att skrika sönder varenda låt.
Rumänien var ju helt ok.
Jag tackar er för alla finländer ;) det var otroligt kul, och Lord gör ju själv allt maskering, så han är nog bra på det. :)
det är ju knappt några så kallade schlager låtar med längre. sen heter det ju melodifestivalen. 
kul att allt utvecklas… de flesta låtarna hade inte platsat på 80 talets melodifestival.
det är ju faktiskt folket som avgör vad som platsar idag.. och som det verkar på folkets röst så platsar LORDI.
GO LORDI GO LORDI GO LORDI !!! Så himla bra.Har sett de LIVE på hovet e grymma!

Jag gillade Bosnien-Hercegovina, Rumänien och Finland bäst. Helkul med Finlands seger, 3/5 av vår familj röstade på Finland och jag på Bosinien-Hercegovina.
Jag har fortfarande inte smält att Andreas Johnsson inte vann svenska uttagningen, den låten är ju hur bra som helst.

Undrar om de desperat plockar tillbaka det gamla jurysytemet nästa år? :-D
Närå… Men det känns lite "galet" att en sådan grupp skall kunna vinna melodifestivalen. Men å andra sidan är det ju inte längre en schlagerfestival. Det heter väl inte ens så i Sverige längre?
/Cattis
Lordi var en av de sämre låtarna tycker jag. Själva låten menar jag då. Inte alls bra. Uppträdet ett annat.

Jag tror att Melodifestivalen genomgår en generationsväxling! 
Det gäller inte schlager längre (det har det väl i och för sig inte gjort på många år …) - utan musik i största allmänhet, vilket på sätt och vis är helt OK, tycker jag.
Dessutom kan man ju inte ignorera det faktum att Lordi fick höga poäng av i stort sett alla de 38 röstande länderna! Ganska fantastiskt! Tala om storskräll! 

1: Lordi, Finland (1)
2: Dima Bilan, Ryssland (2)
3: Anna Vissi, Grekland (9)
4: Tina Karol, Ukraina (7)
5: Elena Risteska, Makedonien (12)
6: Carola, Sverige (5)
Inte helt tokig lista. #(11)
Nu tycker jag att jag oxå har kvalificerat mig som rasdomare, jag har ju en fantastisk blick för det bästa, eller hur?
Eftersom någon ville dela ut ett pris, vilket jag ej fått, så publicerar jag en bild på melodifestivalens verkliga vinnare.
http://svt.se/content/1/c6/58/57/91/island_artikel.jpg

#70 verkliga vinnare? tillåt mig skratta. en person som är dålig förlorare och bara är allmänt pinsam. jisses.