Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1661 ggr
Milla
0

Stuteri logga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu håller jag på att fundera ut en loga till mitt lilla stuteri. Har en kompis som är super duktig på att rita och måla så hon ska få göra den.

Vi heter ju Havsrosen och jag har aldrig haft en anning om hur en havsros ser ut, så jag goglade på det och fick upp två urfula sakerLedsen

Dock har Pia gjort några fina skisser som är klart mycket bättre. Jag vill ha en ros som slingrar sig igenom Havsrosen.

Har ni någon egen loga?

Här kommer en bild på en riktigt havsros och den vill jag inte ha

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Milla
0

och så här har då Pia skissat. Den är klart mycket bättre!

Milla
0

och här kommer ytterligare en

AnnaLundin
0

Jag har klurat på en logga i många år, vi får se om det blir någon innan jag blir pensionär… HAHA

Velvet70
0

Någon som vet något bra företag man kan vända sig till om man vill ha hjälp med en logga?

Madelene_Udd
0

Jag tycker att stuteri Rosengård har en fin logga, en siluett av ett shetlandshuvud med en ros i munnen. Jag kan inte det där med länkning, men den finns på deras hemsida.

Milla: Båda dina bilder är jättefina, själv håller vi på att fixa med logga till min sambos företag just nu så jag är lite uppe i det. Jag tror att du skall tänka på lite hur du vill använda din logga. Med så mycket rosor och grenar blir loggan jättefin, i "storbild". Det går inte att brodera, trycka på keps mm för det blir så plottrigt och man måste förminska den.

Ett alternativ är ju att man gör en liten stilren logga som funkar överallt och att man där utrymmet finns,. ex på hemsidan ellet på ett täcke man broderar så kan man utöka loggan med fler grenar och rosor osv…

Hoppas du förstod hur jag menar och det är inte kritik bara ett tips i all välmening…

Petra-Stark
0

Jag har precis fått mitt stuteri namn "Änglahöjden" Och jag har tänkt ha en ponny med änglavingar som står på ett berg, så själva hästen och vingarna kommer att vara svarta.. Tror det kommer att bli snyggt.. Min underbara ponny Lindebys Selma kommer att få vara den som blir modell för ängla hästen.

Milla
0

#5Japp jag förstår. Nej nej jag tar det absolut inte som en kritik!!

#4 hör med Pian om hon vill. vimsan@hotmail.com

Hon är en gammal klasskompis till mig och om du kontaktar henne så säg att det är jag som har skickat dit dig. Säg Milla W eller Milla på Havsrosen så vet hon vem jag är, hon har fler vänner som heter MillaGlad Pia är en jättekär person och hon är urduktig på att teckna.

Milla
0

#6 ja det låter som en härlig logga, kan se det framför mig.

AnnaLundin
0

Detta är min tanke på hur en logga skulle kunna se ut. Skissen är dock gjord med bilder hittade på nätet - jag ska i så fall ha egna bilder…

Pheobe
0

Sådana där klädföretag som trycker på sina kläder brukar hjälpa till göra loggor. det kostar ganska mkt dock.

Jag tyckte inte om någon av dina loggor Milla… tyvärr. Den första är för färgstark och kan inte sitta på så mkt typ av kläder och den andra kan man knappt läsa texten tycker jag. Flåt =(

#9 Den där gillar jag skarpt!

[LinneaDahlberg]
0

#0 Jag kanske är konstig, men jag tycker havsrosen är jättefin…

Vår logga ser ut som följer, men den används till allt som hör hemma på gården; Stuteriet, fåren, gårdsprodukter.
Eftersom fåren var grunden till företaget på gården är det även bagge med horn som ligger till grund för loggan.

SaraDoos
0

#0 Jag tycker den ni har på er skylt vid infarten är fin. Kan du inte använda den?

Charlotte-Aveback
0

#11: Vilken häftig logga! Glad

ZABA
0

Stuteri Exzentrics banner inklusive svartvit logotype. 

Bannern tillverkad av Jenny Staaf/Moflo som tagit alla fotona. TACK!

Logotypen tillverkad med gemensam kraft av stuteriägaren och kompis som jobbar med layout.

[Anna-N]
0

Vi har våran gårdsskylt som logga. Den finns på stallen och på hemsidan.

[LinneaDahlberg]
0

#13 Tack! Skrattande

VeronicaP
0

Det där med logga har även jag funderat på länge men har som sagt inte kommit längre än så *S* men syrran var snabb med sin logga hon den är jättefin och enkel tycker jag i allfall.

RebeckaSvensson
0

Har funderat på det här med logga, men tycker det är jättesvårt. Vet vilket bry vi hade innan vi fick till någon bra till vårt företag och då var det ändå min far och farbror som bestämde. Ska jag bestämma ngt sådant med min beslutsångest kommer det att ta flera år.

#9 Det tyckte jag var stilren och så visar den vad det är ni sysslar med.

Milla
0

¤9 ja det var en fin logga.