Är hon sjuk eller?
Mitt dräktiga sto svettas när hon kommer in i stallet hon svettas i jumskarna och vid sidan av magen, är de som gravida människor att de svettas eller. Annars är hon som vanligt.
Har aldrig upplevt att mina ston svettas mer för att de är dräktiga. Ni har inte varmt i stallet?
Vi har ett kallstall nu när det har varit 8 minus så har vi haft 1-2 plusgrader i stallet. Hon har ju väldigt mycket vinterpäls- Använder aldrig täcke.Hon har ju ingen feber eller något. Är precis som vanligt.
gör hon det alltid eller är det något som har kommit idag?
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Mitt ena sto kunde också svettas på samma ställen, när hon var dräktig, vi har också ett kallstall kan det inte vara så som med är för oss människor ? Själv var jag konstant som en kamin.Maken klagade på att det var så kallt i sovrummet - det tyckte inte jag visserligen var det "bara" 13 grader….
Hon har gjort det sedan det blev kallt, de är ute från sex på morgonen till åtta på kvällen hon kanske har svårt att acklimatisera sej när hon kommer in.
När jag var gravid så svettades jag hela tiden.

Jag har ett sto som alltid svettas när hon kommer in på stall, de går ute dygnet runt för det mesta, men när det är riktigt dåligt väder får de stå inne på natten och då svettas hon mycket, jag tror det är helt normalt.

en del hästar svettas när de kommer in i stallet på box.

Har hon mycket päls? För två av våra shettisar i stallet svettades en hel ndel vid mage å så inne i stallet så vi klippte dem å nu är det bra:)
Min gammel dam kan inte stå på stall för då måste vi helklippa henne. Hon svettas något enormt under natten. VI har kall stall.
Tror helt enkelt att det är så att visa sätter tjockare päls än andra och då kan det bli så att dom svettas under natten.
Hon har mycket vinterpäls så jag kanske ska klippa henne. Den lilla svettas inte och jag tycker hon har lika mycket päls. Kanske ska ta bort halmen också, hon ligger ju ner på natten och halm är ganska varmt.
tror det räcker om du klipper henne.
mitt ena sto svettades mkt inne så jag rakade henne lite på undersidan av halsen bara, det räckte

Har haft ett sto som svettats mkt när hon var dräktig, men efter att jag började ha dem på lösdrift har hon inte gjort.