Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 243 ggr
PP
0

OT: Internetnamninsamlingar

Får massor med uppmaningar att skriva på och sprida namninsamlingar i min mejlbox, allt ifrån vanskötta djur till våldtagna småpojkar. Jag kan förstås tycka att det är behjärtansvärt att visa att man bryr sej om dem som av olika anledningar blir/blivit behandlade på hemska sätt, men vad jag undrar över är vilken tyngd ett dataskrivet namn på en utskrift har när (om?) det väl lämnas över?

Är jag bara hopplöst gammaldags när jag tycker att det bör vara en handskriven namnteckning för att det ska vara seriöst? Kan man inte bara hitta på en massa namn och fylla sina internetnamninsamlingar till bristningsgränsen själv?

Kan inte hjälpa att jag tycker det känns mer som kedjebrev än seriösa försök att ändra på det man tycker är fel när dessa mejl dimper ner i mejlboxen…

Pheobe
0

Jag kastar de flesta

Lindbygarden
0

vissa skriver jag på då det gäller våld mot barn och liknande.. Oooom det nu är så att de har en inverkan så vill jag ha skrivit på…

Sasser
0

oops, jag känner mig träffad:) Jag antar att du fått flera från mig. Jag kan väl tycka att detta med namnteckning kan stämma, men vi lever ju i denna e-värld nu…bara att gilla läget..

GraLott
0

jag får med massor jag skriver under de jag känner e viktiga så som barnmisshandel kvinnomisshandel våldtäckt på barn o djurplågeri jag skulle nog oxå vilja skriva för hand så man vet att de kommer till användning men som Sasser säger allt går ju via mail nu för tiden så det e bara gilla läget… men visst känns vissa som kedjebrev oxå det det VÄLLER in….

maysod
0

Skriver under en del, andra slänger jag.

[tikkidews]
0

Slänger alla sådana oavsett vällovliga ändamål, jag tycker som du PP!

PP
0

Hm, ingen som vet hur "giltigt" det är med dessa namninsamlingar? Min magkänsla säger mej dock att dessa listor aldrig lämnas in, utan bara skickas runt, runt i cyberspace…

#3 Du behöver inte ha dåligt samvete! Flört Det är ju väldigt lätt att trycka på delete-knappen…

Charlotte-Aveback
0

Vi har väl alla någon gång i livet roats av kedjebrev och att de nu har förflyttat sig från den "hederliga gamla posten" till "cyberspace" var väl bara att förvänta sig.

Då jag är lite yrkesskadad av att ha jobbat inom telekom i 15 år så kan jag ju se vilken effekt dessa kedjebrev kan ha på internettrafiken. När det snurrar på riktigt ordentligt så kan det t.o.m. begränsa all annan kommunikation över internet, vilket naturligtvis inte är önskvärt.

Det är ju så mycket enklare idag att bara skicka ett e-mail till 50-100 personer med ett litet klick. Kedjebreven på min tid handlade oftast om max 10 personer och då fick man snällt gå ner till posten och köpa frimärken, m.m. innan man hade dragit sitt strå till stacken. Flört

Förmodligen hade posten samma syn på kedjebreven då som telekomföretagen har på de elektroniska idag. Glad

Jag kanske skall tillägga att inom mitt företag är det otillåtet att skicka vidare kedjebrev och bryter vi mot detta kan det t.o.m. leda till avsked. Kom ihåg: Storebror ser dig! Cool

Oops, höll på att glömma vad denna länk egentligen handlade om: Personligen så undrar jag också hur många av dessa namninsamlingar som verkligen kommer till någon användning - finns det någon här som har varit med om det?

Charlotte-Aveback
0

Måste bara göra ytterligare ett tillägg:

Jag är dock väldigt road av att läsa alla dessa kedjebrev, göra tester, svara på frågor, etc. men jag får tyvärr avhålla mig från att skicka dem vidare. Oskyldig

RebeckaSvensson
0

Gillar inte riktigt detta med namninsamlingar via internet. Känns inte riktigt som det är på "riktigt" när man skriver under på datorn.