god morgon 19/11
God morgon
god morgon alla shettis vänner.
Mulet väder och ingen snö kvar =( ja vill ha mer snööööööööö nuuuuuu.
Ska strax åka till jobbet. Sen är de stallet som gäller. Pållar vill ha lunch
ha en bra dag
1 månad och 5 dgr kvar till jul =)

God morgon!
Vaknade efter efter en fruktansvärd mardröm. Jag drömde att jag sagt upp mig och i stället skaffat något skitjobb där jag var tvungen att både ha jour och passa tiden. Var tvungen att gå upp för att få ordning på mitt liv igen. Men till min glädje har jag insett att jag har jobbet kvar, så jag går och lägger mig en timme till. God natt ;)
God morgon!
Jag har lyckats bli förkyld igen…fattar inte hur det går till, känns som om jag hinner vara friskt i 1 vecka, sen kommer nästa förkylning.
Hade en tandläkartid inbokad idag 7.10 och försöker avboka den, men telefontiden hos tandläkaren är från kl. 7.30 (?) …får inte riktigt ihop de, men men.
Hoppas ni får en trevlig dag!

God morgon!
Så var man på sitt nya tråkiga jobb igen, vad jag saknar mina gamla arbetskollegor, men så är det i sjukvården med alla neddragningar och omflyttningar, då har man inte mycket att säga till om.
Natten till söndagen hade någon kört ner 15 m av vårt häststaketet, som tur var hade jag stängt den hagen på lördagen, tänk vad som hade kunnat hända om alla mina shettisar hade kommit lösa mitt i natten! Bilen blev skadad och hela kofångaren med registreringsskylten låg i hagen så det är polisanmält.
God morgon.
Har haft ett första pass i stallet och ska snart åka till staden med ungarna och handla mat, hämta ut en massa spännen till beställningar av träns och även hämta ut fotoalmanackor som ska bli julklappar till alla mormor/morfar, farmor/farfar.
#3 vilket flyt att i alla fall ha registreringsskylten kvar! =D
(kanske stulen bil iof, men man kan iaf bevisa vilken bil som gjorde det)
Skönt att det löste sig…
Jag ska tillbaka till Uppsala idag. Hunden ska badas också. Blir nog en trevlig dag.
God middag!
Rått som 17 ute hutter. Idag ska jag köra dottern och hennes katt till djursjukhuset för nya prover. Hennes katt har en leversjukdom så det är mycket prover och koll.
Sen bär det iväg och köpa mer kraftfoder till grabbsen. Ska även inhandla mer tråd. Melvin stod på vägen två ggr i går så dom har stått inne i natt. Vågar inte chansa.
Förmodligen har katterna dragit i sönder tråden som går ner i marken, för där fanns ingen ström. Så vi sätter en tråd till försäkerhets skull och sen ström på det.
Fast det känns rätt ok för det var inte MINA hästar som hade gått ut på vägen utan Christoffers haha så nu kunde han inte gnälla.
På ett sätt är det ju helt ok att han fick oss att kolla trådarna för stona kommer hem i helgen och då vill jag inte ha några som spränger stacket och går in och jagar stona.
Ska börja julstäda idag också, fast jag har inte ett dugg lust är så himla trött, men jag har inget val……….
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#3 Vilken tur att ni hittade registreringsskylten! Vi var med om samma sak för ett par år sedan, någon hade kört ner ca 100 meter av staketet. Stolparna (grova trästolp) var av och tråden var ett minne blott. Tyvärr fanns ingen bil eller skylt kvar men hela hagen var full med reflexbitar och glas från lyktor… Hästarna var ute men hade inte hunnit dit bort. Sedan var det bara att sätta sig på huk och plocka glas!
Hoppas ni får reda på vem som gjort det.

Goddagens här skiner solen men lite kyligt. Längtar efter att det ska frysa på snart. Lervälling i hagarna tur man inte har hästar som rullar då då. Puzz är för fisförnäm för att rulla sig , sen kom min kompis häst till oss igår och ska stå där ett tag nu jag ska ta hand om henne när kompisen jobbar utomlands ett tag. Och hon rullar sig inte heller, bara svägerskans två gamlingar som försöker föryngra sig genom vackra lerinpackningar. Idag skulle jag skrivit nationellt prov i matte men yngsta sonen vart sjuk i natt så vart inget prov.
Ni får ha en bra dag allihop.
Nu så börjar det hända saker………… vi ringde runt till olika tidningar ang affären som säljer smuggel cigg till minderåriga och nu har tidningarna börjat ringa. Det är som julafton för dom haha.
Alla vet ju att det tar tid för polisen att komma till skott så informerar man tidningarna så går det fort som 17.

God eftermiddag!
Trött och stressad idag. När jag väl kom så långt så jag skulle lägga mig inatt kom jag på att jag hade ett par artiklar på engelska som jag skulle ha läst igenom tills i morse. Vid 3-tiden var jag klar med dem. Har mest stressat runt för att hinna med allt jag skulle idag och inte ens hunnit med att äta ngt sedan frukosten.
Dags att sätta igång med pluggandet samt en del andra saker som jag måste hinna med.
#3 Otrevligt med staketet, men tur ni inte hade hästarna där.
Ha en trevlig kväll allihop!

God natt allihop!
Skall tidigt i morgon flyga till Rom för ett kundmöte tisdag-onsdag så jag måste hinna med lite skönhetssömn innan dess. 
Vi hörs på onsdag kväll igen!

#11 God natt och trevlig resa!
God natt! ska själv också krypa ner i sängen.

#11. Trevlig resa.
Jag har varit med dottern på barnmedicin idag. Hon har gjort diverse blåstester för sin astma. Nu skall hon medicinera och föra dagbok över sina PEF-värden. Sedan får vi se om hon har rätt dos.

Idag har jag haft lönesamtal, kändes himla bra. Det fungerar bra på jobbet nu, och jag trivs verkligen. Även om jag inte blir rik på det.
Igår hälsade jag på kompisens nya shettisar, två helsyskon, fuxar. Kommer att visas på minst en utställning nästa år, även om jag måste släpa dit dem själv. Jättetrevliga killar, Göte och Kurt-Morgan heter dom. Fick ett foto på den ena, lite skitig och kladdig överallt, men om några dagar skiner han nog som guld efter all omvårdnad han får av dottern på gården.

#15 Vilka roliga namn :-)