Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 2729 ggr
HanniBunni
0

Täcke eller täcke?

Har precis impulsköpt ett fleecetäcke till mina shettisar. För 799:- !!!! GeneradVärldens bästa täcke med hals, blev det korat till.Fot i munnnen Jag är kanske knäpp och går på allt men mina efarenheter av hästsaker är att jag får vad jag betalar för…….Mina grejer kan sen hålla i flera år, istället för att köpa nytt stup i kvarten. Vad har ni för inställning angående dyrt,billigt,bra eller dåligt?

Annette
0

Jag har köpt ett fleecetäcke på Eko för 149:-. Jag tycker det är lika bra kvalitet på det som på mina andra täcken.

HanniBunni
0

Jag köpte själv ett täcke på City gross och jag är nöjd med det!! Anledningen att jag köpte detta dyra täcke var för att det var med hals…och det har jag inte hittat till shettis nån annanstans. Men visst är det skillnad på fleece och fleece. Det jag kanske vill komma fram till är väl att vissa ggr får man valuta för pengarna och andra ggr inte.

susanne-s
0

Köpte billigt för flera år sedan och dom är ff oanvända! Oskyldig

Köper nog billigt, och handlar nytt om det slits ut - då får man ju handla fler ggr Räcka ut tungan

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

IdaS-A
0

Brukar finnas billiga feleece täcken med hals i Ullared.

Köper mestadels relativt billiga täcken till shettisarna, de använder inte täcke annat än efter duschning och liknande. De stora hästarna har mestadels dyra täcken.

HanniBunni
0

Jag har väl ochså det kvar i mej! Jag köpte alltid märkes så som Bucas,equipage m.f.l till min stora häst, och jag erkänner ju att det inte är lika petigt med mina shettisar men…inte långt ifrånGenerad Konstigt att det är så för jag köper aldrig eller mycket sällan "märkes" till mej själv ! hmm

VeronicaP
0

Våra billiga täcken har hållt precis lika länge som lite dyrare och vi använder ju våra rätt så aktivt då vi tävlare en stor del av säsongen . Så jag köper nog hellre billigt än dyrt och Bucas gillar jag inte alls är nog bland de sämsta täcken jag vet när det gäller passform ;-)

susanne-s
0

35 Det är väl så med barn… 2 benta som 4 benta.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

HanniBunni
0

#6 Jag kan hålla med angående Bucas passform…jag tog några märken ur luften bara! Det bästa vinter täcket jag har haft(till min stora häst) har varit ett"shire-"täcke ifrån Eko för 399:- hihi så det var det bästa köpet jag har gjort!

#7 ja det är det …dem först, sen KANSKE till mej själv! hihi

GraLott
0

jag köper billiga täcken de håller lika länge som de dyra o bucas köper jag aldrig jag gillar inet passformen o alla mina hästar får skav av dem oavsett form på hästen.. det gäller både de små o stora hästarna… dessutom om man köper billigare täcken kan man ju köpa fler om det kommer nya roligare modeller ;) då jag var nere på Ullared blev det ett ANTAL täcken extra då det var så pass bra pris hihi.. men alla har vi ju olika smak.. VISST jag har köpt ett svindyrt fleece till Grållen Eddie & Piggen de har ett varsitt från exklusiv.se som kosta ca 550kr styck UTAN hals men det e deras *fin*täcken o brukas endast vid tävling träning mm sen e det bara billigt som gäller…

Milla
0

jag är så snål så här köpes billiga.

ÅÅÅÅÅ finns det fleece med hals i ullared?? vill ha vill ha.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några av mina billigaste prylar har varit jättebra och hållbara.

#10 Köpte i Ullared ett regntäcke strl 95 med hals för under 200kr. Såg när jag var där sist att de hade rosa fleecetäcken i strl 105 med hals för drygt 100lappen. Det finns inte alltid, men ibland har man tur och hittar bra shettistäcken där också.

Milla
0

#11 Oj det såg verkligen bra ut det där täcket.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

kicki80
0

Är det ngn som testat täcken mm från ÖB och Rusta??  Själv är man för inrutad på vad man vill ha men jag har tittat på dessa oxå. Någon som vet??

Lauth
0

Har provar regntäckena från ÖoB men det var ren sk*t. Gick sönder redan under första dagen i hagen..

RebeckaKihlberg
0

Jag betalar gärna lite mer för att få saker som jag vet har bra kvalité. Jag vet inte hur många billiga regntäcken jag har köpt som bara hållt några månader och i bästa fall under en hel höst/vinter.

För två år sedan så köpte jag ett Horseware Rhino regntäcke, kostade lite drygt 1300kr, men det har betalat sig i längden. Nackdelen med att ha shettis är väl de att det är dåligt sortiment i små storlekar som märken av bra kvalité.

Maliiin
0

Lägger man till lite extra på täckena så får man ju faktiskt bättre passform på täckena! För det värsta ja vet är när man köper täcken som är för stora framme vid hals å bog!

HanniBunni
0

#16 ja precis! Jag har problem på andra hållet, med billigare täcken! För trånga!

Berit.i.Finland
0

Fantastiskt regntävke med hög hals!  Ett sådant täcke har jag sökt med ljus och lykta. Och inta hittat!

Är det av något bestämt märke…jag menar så jag skulle kunna börja "antasta" någon inportör här i landet.

[LinneaDahlberg]
0

Jag köper också bara billiga täcken då alla ska ha sina egna täcken.
Men våra används endast i stall/transport vid utställning, svettiga hästar efter arbete eller efter tvätt, så jag har inte slitit ut ett enda än…. Men har ganska många.

Hade jag använt dem oftare och även utomhus hade jag tittat  noga på passform och spännen. Ibland kan man få ett något dåligt påsytt spänne att sitta bättre genom att sy lite på maskin. Annars kanske man får lägga ut lite extra pengar.

Beror egentligen helt på VAD man ska ha täcket till.

Silenos
0

Till shettisarna har jag regntäcken från Hööks. har köpt dem på rea ( förra årets färg ) men de är nog prisvärda i vanliga fall också. De sitter bra, har foder som gör att hästen alltid är torr oavsett hur blött täcket är och de håller ! Trots omild behandling.

GraLott
0

#13, köpte täcke från ÖB till mitt gamla halvblod regntäcken var oki det satt bar höll mot regnet mm o det e av det tjockare tyget dvs högre ribbstop eller vad det kallas köpe även det de kallade vintertäcke o då man läser på paketet så ska man kunna anv ute då det snöar o e skit så jag gjorde det VISST  det höll tätt MEN en dag bet en häst tag i rumpan på min häst i swich så var HELA täcken i två delar INTE så roligt men av detta har jag lärt mej att det täcket de tycker att man SKA kunna ha ute som vintertäcke mer passar som ett innetermotäcke…

ska dock lägga till att de nu uppgraderat sina nyare täcken med bättre ribbstop kvalitée o passform då många varit inne o klagat då täckena gick sönder sååå lätt..

RebeckaSvensson
0

Jag är väldigt kluven i frågan om att köpa billigare eller dyrare täcken. Vill helst köpa de lite dyrare för jag inbillar iaf mig att de håller bättre. De täcken som jag köpt till halvblodet och som har varit lite dyrare har hållt bättre. Till shettisarna använder jag dock bara täcken inför utställningar och då är jag lite snålare och lägger inte så mkt pengar på dem. Har funderat på att köpa boettäcken med hel hals som jag kan ha till shettisarna, men där tvekar jag lite pga priset.

SannaHolmgren
0

#18 Jag har kollat täcket efter märkning nu, men tyvärr, det finns inte ett märke förutom tvättrådet. Täcket är endast ett tunt, inget som helst funktionsfoder. I kombination med fleece el svettäcke fungerar det fint några timmar ute i regn o rusk, men jag använder det mest som regnjacka till o från transport och vid tillfälliga skurar om vi är ute på aktiviteter övrigt.

Berit.i.Finland
0

Tack Sanna för att du försökte hitta ett märke!

Så synd att det inget fanns.

Skulle behöva ett i just den modellen som "skyddsfodral" åt min kära "gris". Han rullar sej som sagt i de värsta lerpölarna och vinterpälsen torkar inte på en dag så mycket att man skulle kunna få honom så pass ren att man kan sela/sadla honom om han inte har täcke på sej när det är blött väder.