god morgon 20 November
god morgon på er 
Precis klivit upp hät och ska bege mig till jobbet. De är full rulle på jobbet just nu men det är bara roligt. Kul att man har att göra på dagarna.
Sen blir de att fixa några snabba ärrenden på vägen hem idag. Sen så ska hästarna få lunch.
Det är mörkt ute och ja längtar verkligen efter snö nu. Men ja hoppas man får de snart. Vill inna fixa lite julkort på hästarna ju som man kan skicka ut sen,
Ha en bra dag alla
God morgon
Sitter på jobbet och fryser, får gå hem om ett par timmar. Verkar vara riktigt kallt ute, hoppas bilen startar… Skulle behöva åka och handla nåt snyggt inför helgens festligheter men får se om jag hinner och orkar.

Go Morgon
Grått, regningt o trist ute, men hästarna är alltid lika glada när man kommer på morgonen, det är skönt, livar upp morgonen! Snart ska jag iväg till jobbet ett par timmar, sen blir det lugnt idag, inget direkt planerat, bara sonen som ska på scouterna i kväll.
Varför kan man inte förlänga natten med ett par timmar? skulle vilja sova mer….
ha en bra dag !

Godmorgon. Äntligen är det en pengadag. Skulle betala en räkning alldeles nyss med viss hjälp av barnbidraget, men såg att ungarna har lekt med dosan. Blockerad Igen.
Satt en stund igår och kikade på utställningar 2008, Jag tycker det är så bra med forumet när man får veta datum i god tid.
Nu kommer tiden att snigla sig fram till min första inplanerade utställning som jag redan bokat in.
Jag längtar redan till nästa ponnysommar.
God middag!
är precis hemkommen från djursjukhuset med vår gammel man Zap. Han fick stanna kvar och vi ska tillbaks igen vid 3 och får då förhoppningsvis hem honom.
Ska hämta andan lite nu och sen bär det av till en av mina utredningar, phu kan inte tänka klart just nu så det blir nog bra. Har skrivit stolpar som jag tar med mig.
Efter läkaren så blir det full rulle till affären och inhandla kraftfoder och sen som sagt till djursjukhuset för att förhoppningsvis hämta hem zap.
Jag blir så arg, för vi har varit hos vet här i Landskrona och dom har då sagt att det är artros han har. Han äter special mat, smärtstillande och coaseqin eller vad det nu heter, men har inte blivit det minsta bra. Så jag beställde tid i går för att få en ordentligt utvärderning. Vet kände på honom idag och sa att det där är inte bara artros………..förmodligen kan något vara av så han ska röngas. Dock var där kö till röngen så vi fick lämnna honom och återkomma. Om det nu är något som är av så är det ju fruktansvärt!!!
Stackar stackars Zapeman.
Hoppas ni får en bra dag alla
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God middag!
Trött och stressad. Fastän jag är helt slut så har jag inte kunnat sova de sista nätterna. Stressad över allt jag borde ha varit klar med och allt jag vet jag har framför mig. När jag väl somnar får jag sova en liten stund innan jag vaknar med ett ryck och funderar på vad allt jag måste göra. Att rymma bort från allt hade jag gärna gjort men tyvärr så går det inte.
Redan lyckats med att komma försent två gånger den här veckan och jag är nog inte så populär hon föreläsaren längre. Inte ens på föreläsningarna kan jag koppla av så mkt så jag somnar, utan sitter och stressar upp mig hela tiden för att klockan går men inget vettigt får vi reda på. Inte utan att man blir trött på sig själv ibland.
#4 Hoppas det ordnar sig med hunden!
God eftermiddag
Sitter och väntar på veterinärern, känns som en låång väntan. Fölis vill inte alls vara med idag och veterinären misstänker magsår. Ska ta en del prover på henne för att utesluta infektionen och leverproblem. själv är man magsjuk sen i helgen och det är inget vidare. Byta blöjor på lilltjejen hela tiden. Välkommen till familjelivet och skjukan =( det går väl över. Får hoppas tills imorn då jag börjar på nya jobbet då. Spännande ska det bli. Nu ska jag ut och fixa i stallet så fölbebis kan sova gott inne inatt med sin fina mamma..
God eftermiddag!
Usch, här är det kallt idag. Jag har frusit sen i lördags o det blir inte bättre hur man än gör. Tror jag är extremt trött eller nått?
Vi hade - 10 grader i morse. Har varit riktigt ruggigt hela dagen.
De enda som tycker kylan är okej är hästarna. De sätter päls som virvelmarsvin. Laddar nog för en kall vinter….
Nu ska jag försöka få ordning på min nya mobil jag fick i morse. Undra just hur jag ska lyckas med detta! Det var mer funktioner än vad jag någonsin kommer klara av, känns det som. Nåja, får fortsätta med min trotjänare annars. Där kan man bara ringa o skicka sms vilket räcker gott o väl.
#4: Hoppas det ordnar sig med vovvis!
Ha en fortsatt bra dag alla!
#7 - just nu hade jag med största nöje tagit dina -10° i stället för +4° och slaskeblask ute. Mina hagar börjar se ut som lerbad, framförallt vid grindarna… Hade det börjat bli lite fruset i backen så slipper man ju den äckliga leran, som dessutom frystorkar bort då!
Här har jag gått hela dagen och väntat på ett lastbilslass med spån. Vill vara hemma när det kommer så jag kan hjälpa till att dirigera det till rätt placering. Det skulle först ha kommit torsdag-fredag förra veckan - inget kom. Igår ringde jag upp igen och blev lovad det idag till 100% och troligen vid lunchtid. Jag ville då inte åka iväg och handla eftersom det brukar ta några timmar. Lite irriterande bara för det har FORTFARANDE inte kommit något spån. Och inte har vi kommit iväg att handla heller - vet inte ens om vi har något att äta till kvällen
…
NU kom lastbilen…
#5 7 tack. Nej det ordnar sig inte för honom, han ska få en sista chans med ny smärtstillande och hjälper inte det får han vandra vidare. Han är så sönder i sin högra höft så det enda alternativet är att sätta in nya höfter och det kostar en hel del, samt att han har ca 1 års konvalecent och helt ärligt så kommer det knäcka honom.
Vi testar nytt smärstillande annars får det vara, han ska inte gå här och lida för vår skull.

Tänker på er Milla
#10 tack